"Cha Yunri..kamu jadi penolong ketua kelas tahun ni."Yunri yang sedang menelan air tersedak."Sa-Saya?! Wae?!"Kedua belah mata Yunri terbeliak.
"Sebab..cikgu rase kamu layak.Ketua kelas pulak Park Jihoon."Park Jihoon berdiri dan senyum.Semua pelajar meriah bertepuk tangan untuknya.
"Bagus.Kamu boleh duduk,Jihoon sshi.Yunri,boleh tak jadi penolong ketua kelas?"tanya Puan Sunmi."Ah..eem..ye-yelah.."semua orang tepuk tangan untuk Yunri."Baiklah.Kita akan mulakan kelas pertama kita pada hari ini.Buka muka surat 2."kata Puan Sunmi.
Yeorojwo~ yeorojwo~ yeorojwo~ Yunri bermain-main dengan pensilnya sambil menyanyi lagu 'Open Up'. Tidak tertumpu matanya dan telinganya langsung kepada penerangan Puan Sunmi di hadapan."Jinyoung,kamu baca soalan 1 dan Yunri,kamu baca soalan 2."Yunri masih tidak menumpukan perhatian.Dia sempat mengeluarkan plushie mini kepunyaannya dan bermain dengannya.
"Yunri,baca soalan seterusnya."Yunri senyap."Cha..Yunri."Dia masih tidak memberi apa-apa respon."CHA YUNRI!"Yunri terkejut lalu berdiri."Na-Nae!"
"Baca soalan seterusnya."
"Ergh..so-soalan yang mane ye cikgu?"Satu kelas tergelak dengan lawak solo Yunri kecuali Jihoon dan Jinyoung kerana mereka pula fokus berbual antara satu sama lain.Puan Sunmi mengeluh dan menjawab soalan lembab Yunri."Soalan dua muka surat 3."Yunri menganguk dan membaca soalan tersebut.
"Whatue doesue 'ane applu a day keepesue a doctorue away' means?"
Semua orang cuba menahan ketawa mereka tetapi gagal.Mereka semua tergelak terutamanya Sohye,pakar bahasa Inggeris dan juga kawan baiknya.
"Ehh..salah ke Sohye?"
"Betul dah..cuma 'pronunciation' tu tak betul."Sohye tersenyum lebar dengan gelagat Yunri."Ah.."Yunri menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Ehem..ok,you may sit down Yunri."Yunri perlahan-lahan melabuhkan punggungnya di atas kerusi kayunya.
Habis sekolah...
"Bye Sohye!"Yunri melambai-lambai tangannya kepada Sohye dari jauh.Dia berlari sambil memandang belakang.
Bam! Yunri terlanggar seseorang.Dia terjatuh ke belakang dan barang-barangnya berterabur di tanah."M-Mianhae!! Gwenchana?"suara seorang namja bergema di telinga Yunri.Yunri menghadap kepalanya ke arah namja tersebut.
"A-Ah..na-nae..."terpompong mulut Yunri melihat namja itu.
"Ha-Handsome!!"
"Maaf,apa awak cakap?"soal namja itu sambil menghulurkan tangannya kepada Yunri.Pipi Yunri merah tomato.
"Ta-Takde pape.."Yunri memandang tangan namja itu dan terkedu."Patut ke aku pegang tangan namja hensem ni? Ergg..nanti ade orang kecam pulak...camne ni..erghh."bisik hati Yunri dengan gelisah.
"Pegang je tangan saya.Jangan risau..mereka takkan cemburu."
Yunri tergamam.Dia ni baca fikiran Yunri ke ape? Yunri buntu dan mengambil huluran namja itu."Ah..gamsamnida."Yunri menunduk 90 ° sebagai tanda hormatnya.Sebaik sahaja dia mengangkat kepalanya,semua barangnya telah disimpan ke dalam begnya."Eh..awak.."
"Tak pe.Ni sebagai tanda minta maaf saya."Yunri mengambil kesempatan untuk mengenalnya dengan lebih dalam.
Dia memperkenalkan dirinya dengan muka tidak tahu malu."Ch-Cha Yunri imnida! 16 ta-tahun! Sekolah Menengah Hanjun!"Namja itu tersenyum lebar dan tergelak kecil."Kyeopta~"Pipi Yunri semakin merah.
"Kang Daniel imnida,17 tahun,Sekolah Menengah Junhei.Sekolah kita seberang jalan je.Hehe..bolehlah jumpa lagi."kata Daniel."Ah..ye-ye!"
"Baiklah,saya kene pulang ke rumah ni.Nanti eomma saya marah pulak.Hehe..jalga!"Daniel dengan pantas beredar dari tempat itu sebaik sahaja Yunri melambai tangannya.
"Ukks..love in first sight!!"
Bersambung~
YOU ARE READING
Mr. Cat & Mrs. Bunny
Fanfic"Kau panggil aku ape tadi? Budak kecik?!" "Yup...macam BUDAK K.E.C.I.K..Dah sekolah menengah pon ade lagi plushies." Aku,Cha Yunri,suka kumpul plushies-plushies comel terutamanya arnab punya plushies.Aku tak tau kenapa tapi nilah 'habit' aku,me...