HADIAH TERINDAH

16 1 0
                                    

Hadiah terindah ? apa itu yang indah sangat ? dan bagaimana ia boleh jadi sesuatu yang indah ? dalam pahitnya kehidupan yang aku lalui, Allah s.w.t telah hadirkan aku seorang yang aku anggap hadiah terindah buat aku. Pernah juga aku terbaca "selepas hujan adanya pelanggi" ia itu aku umpamakan kehidupan aku, kehidupan aku yang umpama badai hujan yang bergolak tetapi datang seorang umpama pelanggi yang meneranggikan hidup aku. 

Inilah kisah seorang gadis biasa yang ditemukan dengan hadiah terindah buat dirinya. 

    Cerita tentang kita, masih segar dalam ingatan aku. bagaimana aku dipertemukan dengannya, bagaimana Allah hadirkan dia dalam hidup aku. 

pernah dengar ungkapan "seseorang hadir untuk mengubah hidup kita" yaa itulah yang aku dapat dengan mengenali dirinya. 

   aku dan dia merupakan seorang sahabat, ya pada mulanya kami hanya sahabat. sehingga satu tahap aku rasakan dia macam abang, ya seorang abang. 

sebelum kita pergi lebih lanjut. aku ingin fokuskan point dekat sini, kalau kau ada sahabat yang kau kenal dari kecil, tolong keep the relationship until the end. berharga sangat nilai sebuah persahabatan itu. Jadi bersyukurlah masih ada teman. 

   lets go to the next chapter in this story. Bismillah awal pembuka kisah, sambil aku menulis sambil hati makin pilu ingatkan tentang si dia. Ya Allah moga diri ini tabah untuk teruskan kisah aku ini. Moga apa yang dokongsi dapat menjadi aspirasi buat si pembaca serta moga Allah redha dengan apa yang aku ceritakan. 

       sahabat cilik, sahabat zaman kanak-kanak, sahabat zaman kenakalan, sahabat dunia           akhirat. aku dan dia, kami kenal dan kami mula cipta memori dari kami kecil, senang kata sepanjang hidup aku, dialah sahabat yang aku membesar sama-sama. we are too closed sehingga nak timbul perasaan special dalam diri masing-masing tu tak pernah terlintas dan kalau boleh tak nak. itu aku lah, bagaimana dengan dia ? seperti yang aku cakap, aku hanya gadis biasa yang penuh dengan sejarah hitam dalam kehidupan, aku membesar dengan melihat pengorbanan, kekecewaan, kesakitan, kejatuhan serta tangisan. Jujur aku katakan, jika Allah tidak hadirkan dia dalam hidup aku, zaman kanak-kanak aku tidak akan indah, TIDAK AKAN ! that is why i said dia merupakan "hadiah terindah".

walaupun aku masih kecil, dengan fikiran masih diambang keanakkan anakkan sehingga aku meningkat dewasa. Hanya dia, sahabat yang selalu ada disamping. Sejak sejarah hitam dalam hidup aku terjadi, dari aku kecil sehingga aku makin dewasa, hanya dia yang satu satunya sahabat yang tahu apa yang aku lalui dan apa yang terjadi pada diri aku. Ya Allah benar aku rindukan dia yang dimaksudkan. 

sebelum tu, hidup aku sunyi dan kosong. Hanya berteman kan kawan sekampung yang lain yang hanya tahu bermain dan bersuka ria *biasalah budak budakkan* but they dont know what is my problem behind the story of mylife. sampai satu masa (masa aku berumur 9 tahun) datang seorang yang baru pindah di kampung tempat aku menetap. Aku ni pula jenis yang peramah tak kena tempat, suka bergaul mudah cari kawan lah senang cakap *banyak main redah aku ni heheh* 

      tanpa rasa segan dan malu, aku terus kenalkan diri aku dengan dia. oh haah masa tu ka baru 9 tahun mana ada rasa malu tu semua hahahaha. dan dari situ, kami mula rapat. boleh dikatakan hampir setiap hari, aku dia dan kawan kawan yang lain keluar main enjoy bersama. (the most part paling aku rindu ialah zaman kanak kanak aku). 

since kiteorang darjah 6, tahun akhir disekolah kebangsaan dan tahun akhir menjadi pelajar yang bakal menduduki peperiksaan upsr. tahun ini, banyak sangat kenangan yang aku dia dan kami cipta bersama. How mature he is, dia boleh nasihatkan aku seolah olah dia seorang abang, dengan mata dia melihat kesakitan aku, dengan telingga dia mendengar tangisan aku, dengan hati dia merasa keperitan kehidupan aku. kadang aku tertanya, kenapa kenapa ada saja dia saat aku betul-betul sedang dalam keadaan tak tentu arah. 

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 05, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

HADIAH TERINDAHWhere stories live. Discover now