Part 1

5.8K 120 5
                                    

" Rian...tolong bah sy!!!! sy mesti terima ni kerja walau apa pun terjadi?'' Iker Danial merayu kembarnya Iker Andrian.

Mereka adalah pasangan kembar seiras yang di lahirkan cukup sempurna. Namun sayangnya semasa melahirkan mereka,ibunya dapat di selamatkan.

Tugas membesarkan kembar ini pula di ambil alih oleh bapa dan nenek mereka sehingga mereka dewasa.

Orang luar nda akan dapat kasi beza yang mana satu Iker Andrian dan yang mana satu Iker Daniel. Nenek dorang juga kadang-kadang pandai keliru bila dua beradik itu kasi main-main dia. Cuma satu saja yang membezakan dorang adalah perangai dua beradik ini.

" ko gila kah ni Dan.... ko ingat Hanna tu nda dapat cam kah siapa sy siapa kau ?? kasi batal saja bah perkhawinan kau ni..!!!! " Marah Adrian , baginya permintaan kembarnya itu terlampau susah untuk dia penuhi. Ibarat menghumban dirinya dalam unggun api yang sedang marak dan akhirnya membakar diri mereka sendiri.

Berlakon sebagai Iker Daniel untuk berkhawin dengan tunang kembarnya sendiri. Dia nda sanggup.Dia bukan sahaja akan merosakkan kebahagian Hanna tapi dia juga akan menyakiti hati kekasihnya Anatasia.

" Sy nda sanggup Rian..sy nda sanggup mao kasi batal ni perkhawinan.Sy sayang Hanna sy nda mao dia kecewa. Tapi sy juga sayang ni kerja..kalau sy pigi ni kerja mesti kehidupan kita berubah. Dan yang paling penting kehidupan sy sama Hanna akan berubah...nasib sy juga akan berubah di mata keluarga Hanna.."

" ko kasi terang saja bah sama dia Dan...sy yakin dia faham tu.."

" Dia memang faham tapi mama dia nda akan faham, mama dia sudah buat semua persiapan tinggal seminggu saja lagi tarikh kawin...kalau di batalkan apa bilang orang kampung dia nanti...kesian dorang Rian...terutama mama dia Ria..ko tahu juga mama dia nda suka sy sebelum ni.."

Iker Andrian cuma padang sepi rayuan kembarnya, lama dia renung kembar kesayanganya itu.

" Rian..please...sy janji lepas setahun sy balik sini...semuanya akan balik pada asal... "

" Setahun????? !!!!!"

" Iya dalam kontrak ni kena kerja setahun baru buli ambil cuti tahunan.."

" Dan... jangan bah ko buat lawak sana! Setahun tu bukan masa pendek tau tu dalam masa setahun tu ko suruh sy berlakon jadi kau???? Ko ingat senang kah?? No no...sy nda mao Dan....sy nda berani.."

Andrian cuba membayangkan hidupnya selama setahun di sisi Holly Hanna..tunang kembarnya itu.

Dia tarik nafas ! baru dia fikir sudah satu badannya bergegar apa lagi kalau betul-betul terjadi.

Pertama kali dia jumpa Hanna sudah dorang nda berngam...di sebabkan salah faham dia di anggap Daniel.

Pakkk!!!!

" sampai hati kau Dan... ko bilang ko ada kerja di luar tapi sini rupanya mo mengatal sama perempuan lain..."

Masih lagi dia ingat penampar yang singgah di pipinya suatu masa dulu . Di mall masa tu dia sama Anatasia girlfriendnya jalan-jalan berpegang tangan tiba-tiba kena tulak dari belakang.Disebabkan dia jugalah hubungan dia dan Anatasa yang baru mula berputik jadi huru hara.

Tanpa usul periksa dia kena penambar di depan orang ramai.Baru dia mao cuma kasi jelas keadaan Anatasia lagi bagi penampar ..nah kau tergulik-gulik Daniel sama nene nya ketawa.

Akhirnya dia sendiri yang datang minta maaf sebab salah faham.Tapi sejak itu dia nda berapa "suka" Hanna ..

" Sy nda bergurau Rian...sy serius ni..tolong lah ganti tempat sy selama setahun! Sy percaya kau Rian.."

I LOVE YOU MR REPLACEWhere stories live. Discover now