1.BOLUM
Tanımak,Tanışmak
Sessizlik,sessizlik oluştu birden ama Bu sessizlik bir telaşin merakın sessizliği idi.Oturmaktaydim otururken dedemin yuzundeki Biraz tebessum ve birazda uzgun ifadesi gordum.Baktım,izledim,sustum merakla beklenen olayin merakındaydım.Ve dedeme bakarken de en buyuk zengiliğim diye düşünüyordum.Zenginliğin sadece para ile deil de aile dost sevgi zengiliğimin ne kadar çok olduğunu aklımdan geciriyordum .Bir karadenizli,hırçınlığımı,inadımı annem ve babamdan çok dedemden aldığımı bilirim.Cocuklugumdan belli onun yanindayim onun Yaninda buyudum.Annem ögretmen babam ise asker idi.Gökçe dedemin ise oteli vardi karadenizin en buyuk en guzel oteli idi.Odalar bahcede ve yan yana rengarenk dubleks şeklinde idi kocaman havuzlari kocaman cennet gibi de bir bahcemiz vardi.Karadenizde 400 metre aşşağıda idi.
Halen beklemekteydim,bir anda talha"geliyorlar"dedi.Anlam veremedim sormak istedim ama merdivenden esmer orta boyda guzel bakışlı bir kiz çıktı ve arkasindan can geldi. Ayağa kalkmak istedim ama kalkamadim.Ayaklarimin titremesini durduramiyorum.Kalbimin hızla çarpmasına mani olamıyorum.
Dedem"hoşgeldin kizim "dedi.
Gayet sevimli gözüküyor.Gülümsüyor ve bana doğru adim attığını anladım.Ve bir an hızlı bir şekilde ayağa kalktim.
"merhaba ben pelin" dedi.
Ben şaşkınlıkla bir yana hangi hissi hissedeciğimi bile bilemiyordum.
Ve sonra bende elimi uzattim"bende meriç" dedim.
Ve sonra masaya oturdular ben ise yukarda dedemin odasina ciktim onlar restaurant ta oturdular ben ise odanin camından onları izlemekteydim.
Tam o sırada kapı çaldı ve talha girdi.
Ve uzgun bir vaziyette "meriç lutfen aşşağı inmemiz lazim ayıp oluyor ve böle yaparak canı da uzersin "dedi.
"Peki,Sen git ben geliyorum "dedim.
Talha'nin gitmesiyle hiçbirşey düşünemez oldum.
Bukadar içimin buruk olmasi,kalbimin acimasi nezaman Gecer di, cok zaman alirmiydi.
Talha ; benim dost zenginliğim.Cok kavga etsekte birbirimizi cok kırsakta en iyi anlayan Beni odur.
Can ;sevgi zenginliğim.Canim,Canımın cânı.
Talha ve can benden 1 yas buyukler.Talha ile uzaktan akrabalik var dedemin kardesinin torunu ama bebeklikten belli beraber buyudugumuz icin kuzenim diye bilirler ve hicbir zamanda bize "uzaktan"olmadi.
Can bizim sol taraftaki evde oturuyor talha ise sağ tarafta bebeklikten bugune geleli 18 sene oldu ve biz hic ayrilmadik.
Dedem ise hepimize torunum der ayirmazdi . Ve okul bitti zaman yaz aylarimiz burda gecerdi şimdiki gibi.Ve ben bebeklikten belli can'a olan ilgimi talha bilirdi.Dedeminde hissettğine eminim.
Biz hiç can ile kavga etmedik daha çok talha ile kavga ettigim icin can'a sıra gelmemesi de normaldir.
....
Ve ben şimdi onlarin masasina gitmekteyim.Ve birde bir bardak soğuk suyumu alıp masaya oturdum.
Onları dinlerken gulumsuyor olmak zor geliyor ama elimden başka bişi gelmiyordu.Konuşmaları sırasında pelin ile can'ın çocukluktan belli tanıştıklarını öğrenmiştim.Istanbulda oturan pelin buraya can için geldiğini söylediğinde muhakkakki teyzesinin aile dostları olduğu anladım.Can sıklıkla istanbula teyzesinin yanina giderdi ve memleketi olduğu için de.Can'ın babasıda bir polis ve onlarda Bu tarafa geldi zaman birdaha gitmek istemediği için babasi emekli olmayı Burda istiyor.Velasıl kelam pelinle olan yakınlıgı yeni olan bir ilişki deil.
Zaman geçtikçe sıkılmaya başladıgımı dedem anlamıstı.Ben de musade isteyip kalktim ve herzamanki gibi ilk işim mavi kuyuya inmek oldu.Mavi kuyu ya her gun Hemen Hemen gitmişliğim olmuştur.En cok da sıkıldığım zamanlarda kendimi orda bulmusumdur. Mavi kuyu Bizim mekandan 20 dakika mesafede.Kuyunun ağzı çember şeklinde ama çok geniş. Ben küçükken ilk bulduğumda orayi korkutucu gelmisti ve urkmustum sonra dedem ise bana oranin bir hikayesi olduğunu sölemişti ve anlatmaya başladi.
"zamaninda biz daha ufakken askerden yeni gelen bir gencin bir kızı sevmesiyle buraya kactiklari soylerlerdi zamanin buyukleri ve sonra kızın nişanli olmasini bildigi halde kaciran ve yasida tutmayan genc kizin aramalari calismalari baslatigi ve sonra 2 gencin Bu dunyada kavusamayagini anladiklari icin kendilerini Bu kuyuya attiklarini soylerler ve o zamanin buyukleride kuyunun dibinde olduklarini cikarmak icin icine girdiklerinde hic bir ceset bulamadiklarini solemislerdi.bazilarida atlarken gordugunu ve o sirada kuyunun dibinden Deniz suyunun gelip onlari.almasi gibi rivaylerlerle bilinir Bu kuyu Bu yuzdende mavi kuyu denilir"miş.Aslïndan dedem buraya ilk geldikten sonra birdaha gitmememi soylesede benim Bu kacinci gelisim bilmiyorum.
Herzaman oldugu gibi sinirlendiğim zaman kimse ile konusmadan Bu koyuya gelip icine doğru eğilip ve butun sinirimi boşaltana kadar çığlık atmak oldu.Okadar canımın yanması bir yana can'ın bana hiç pelinin geleceğinden bahsetmemesi daha da üzmüştü.
Bunlari düşünmekten zamanın nasıl gectiğini anlamamiştım bile.
Ve birden bir sesle irkildim ...