Simurg, Sênmurw, Sîna-Mrû, Tuğrul, Feniks, Kaknüs, Cennet Kuşu olarak da anılan Zümrüt-ü Anka kuşu her uygarlıkta yer almıştır. Oldukça uzun ömürlü ve kolay kolay görülemeyen, görenin de sonsuz mutluluğa ulaşacağı rivayet edilen Simurg'u kuşların efendisi ve akıl hocası diye tabir edebiliriz.
Zümrüt-ü Anka ölümüne yakın Kaf Dağı'na göç eder. Kuru dallardan yaptığı yuva güneş ışınlarıyla yanarak Simurg'u küle çevirir ve küllerinden yavru Simurg çıkar .
Eski Yunan Mitolojisinde:
Simurg bilgi ağacında yaşar ve sonsuz bilgiye sahiptir. Ters giden ne varsa ona akıl danışılır. Gün gelir ortalıktan kaybolur. Kuşlar endişelenir, ne yapacağını şaşırırlar ve zaman geçtikçe umudunu keserler. Derken uzak ülkelerden haber gelir, tüyünden biri bulunmuştur ve umut ışığı doğar. Tüm kuşlar toplanır Simurg'u aramaya çıkar. Rotalarındaki yedi dipsiz vadiyi aşacaklardır. Sırasıyla;
-İstek
-Aşk
-Marifet
-Hayret
-Tevhid
-Yokluk VadileriHep beraber yola çıkmışlar fakat yol zorlu ve uzundur. Yorulurlar, devam edemeyenler olur. Bülbül aşığını bahane eder geri döner, papağan güzel kuşlarının ziyan olmasını istemez, kartal gökteki krallığını bırakamaz. Sayıları gitgide azalır. 7 vadi bitip Kaf Dağı'na ulaştıklarında sayıları 30 kalmıştır. (Simurg adı da buradan gelmektedir. Si:30, Murg:Kuş) Sonunda Simurg'u gördüklerinde ise Simurg'un kendileri olduğunu fark ederler; dergâh aslında bir aynadan ibarettir.
Bu efsanevi kuş sembolizmlerinde simgelenen başlıca anlamlar, spiritüel aydınlanma ve reenkarnasyon olarak açıklanır. Kuşun yanması cehenneme iniş deneyimini, yeniden doğması ise arınılarak saf şuur halinin elde edilişini simgelemektedir.
Antik İran'da: Simurg'un kendisini alevlerle kaplayana kadar 1700 yıl yaşar, daha sonraki tanım ve kayıtlarda ise onun ölümsüz olduğundan bahsedilmiştir.
Simurg uçuşa kalktığında, bilgi ağacının yaprakları titrer her bitkinin tohumlarının dökülmesine neden olurdu. Bu tohumlar dünyanın her yanına dağılır gelmiş geçmiş her bitki çeşidinin kök almasını sağlar ve böylece de (bu bitkiler yoluyla) insanoğlunun tüm hastalıklarını tedavi ederler.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EFSANELER VE MİTOLOJİLER
Random''Bilgi '' beş harflidir , beşte dördü ''ilgi''dir! Mümin SEKMAN Eğitimin pahalı olduğunu düşünüyorsanız , cehaletin bedelini hesaplayın . SOKRATES