4 tahun kemudian
"NURUL ALYAA MAISARAH!!!" jerit seseorang dan aku terus menoleh untuk melihat echa yang sedang berlari ke arahku..eh? pehal minah tu?
"oi makcik! pahal tak kejut pagi tadi ha?!!" marah echa dan aku mula teringat something..patutlah dari tadi aku fikir apa benda yang aku lupa..rupa rupanya nenek kecik ni rupanya yg aku lupa nak heret..
"sorry cha..sara btol2 lupa nak kejutkan echa" kataku dan mula memohon ampun pada echa
"nasib sayang tau..kalau tak dah lama i gigit" kata echa dan aku mula ketawa
"sayang echa juga!!!" kataku dan memeluk badan kecil echa..
"yah yah lepas!!!! taksuka lah kena peluk!!! lepas!!!! " kata echa sambil meronta ronta minta dilepaskan..aku pula makin mengetatkan pelukkan ku hahaha padan muka dia..
"oi oi kau buat apa tu dekat girlfriend aku?!!" marah seseorang dan aku dan echa menoleh untuk melihat adrian and the gang berjalan kearahku..aku mula menggulingkan anak mataku bila dengar adrian marah..
"please dia bestfriend aku plus cousin kesayangan aku ok! kau shuuhh gi jauh2" kataku masih lagi tak melepaskan pelukkanku pada echa..budak kecik tu pula dah meronta ronta..makin kuat aku gelak
"heol! dia bakal isteri aku? ha !! boleh lawan?!" lata adrian dan aku mula mencebik dan melepaskan echa
"mana aci main macam tu! tak adil!" marahku
"fuh udara!! sungguh segar udara! " kata echa dramatik dan aku mula menggulingkan anak mataku
"aci tak aci..aci kat india lah!" kata adrian dan menarik echa rapat kearahnya
"woi woi halal gap jaga" tegurku dan cepat2 mereka menjarakkan diri..
"alyaa mana amril?" tanya rafiqi dan aku just angkat bahu je
"aik kau kan girlfriend dia" kata rafiqi but aq just angkat bahu
"girlfriend bukan isteri..manalah aku tau..kau orang kan housemate dia" kataku
"ADRIAN!! " jerit seseorang dan kami semua menoleh melihat amril yang sedang tergesa gesa
"well aku rasa aku lupa nak kejut dia tadi" kata adrian..aku dan echa memandang satu sama lain dan ketawa
"same situation here!! " kata aku excited but then kena pukul dengan echa😢 sebab yang lambatnya minah tu hahaha
"rough day i guess?" kataku pada amril dan amril memberikan jelingan tajam kearahku
"kau diam eh..aku tengah takde mood ni" marah amril dan aku menggulingkan anak mataku jengkel
"kau bila ntah nak ada mood" kataku dan berjalan meninggalkan amril
"ha! kan dah merajuk si alyaa tu..cubalah berlembut amril..kesian dia..pi pujuk sekarang" marah adrian dan amril mengeluh menyesal
"alyaa!! janganlah merajuk! aku tak tau camne nak pujuk kau!! " jerit amril dan mula berlari mengejarku..bila dia disebelahku dia mula menarik beg aku
"woi! " marahku dan amril memberikan aku senyumannya..dia kemudian mengeluarkan something dari begnya and ianya adalah COKLAT!! MY FAV!!
"so nak merajuk lagi ke sayang?" tanya amril..aku dah mula mengeluh..dia ni tau je kelemahan aku
"fine tak merajuk" kataku dan amril memberikan coklat tu padaku..aku kemudian tersenyum jahat kearah amril
"wekkk bye! nak sambung merajuk" kataku dan berlari bersama coklat kesayanganku
"yah! alyaa!!! " jerit amril dan mengejarku..
sekarang ni aku, echa, amril, adrian dan rafiqi masuk dalam universiti yang sama iaitu universiti malaya..kami masuk sebaik sahaja kami berlima habis stpm..kami dah sampai ke sem terakhir..means tahun depan dah graduate !!! yeay!!
aku ambil jurusan psikologi..echa pula ambil jurusan law..while amril and adrian ambil jurusan business and rafiqi ambil jurusan perubatan..kami berlima beruntung dapat masuk U yang sama and aku sangat happy dengan keadaan kami sekarang..geng basketball yang lain semua dah lanjutkan pelajaran..aku rindu gila dekat diorang..and sekarang ni aku dengar rafiqi dah dengan adell.. lepas adell keluar dari pusat pemulihan dia mula minta maaf dengan aku and semua family aku..kami semua memaafkan adell dengan besar hati..and now kami rapat sangat2..lepas itulah rafiqi mula rapat dengan adell dan bimbing adell ke jalan yang benar..cantik sekarang..dah bertudung..adell dah sambung belajar ke luar negara ambil jurusan fashion..well its suit her a lot..
even kat sini adrian,amril dan rafiqi sangatlah popular disebabkan oleh kekacakan mereka dan kekayaan mereka..echa pun quite popular sebab kecantikan dan kecomelannya. while aku sedaya upaya untuk low standards kan diri aku supaya hal2 seperti di sekolah tak terulang lagi...
"alyaa" panggil amril ketika aku mahu berjalan masuk ke kelas...aku menoleh dan memberi amaran pada amril..yelah aku taknak orang tahu yang dia dan aku pasangan..
"love u bye" kata amril perlahan..cukup untuk aku dengar..aku apa lagi sudah tersenyum macam orang gila..
"weh asal amril tegur kau?" tanya seseorang dan pantas aku menoleh untuk melihat riana..gadis kacukan arab yang cantik dan perangai mengalahkan adell..cergh echa lagi cantik..at least dia tak cuba bunuh aku..aku tersengih kecil disebabkan apa yang aku fikir
"amril warning aku..jangan datang dekat dengan group dia..diakan tak suka aku" bohongku dan riana angguk puas hati.. aku menggulingkan anak mataku jengkel..
"kau dah tak de apa apa kan nak cakap?" tanyaku sedikit jengkel kepada riana...riana dengan divanya menjelingku dan kembali ke tempat duduknya...aku mengeluh perlahan.. perluke jeling aku macam tu?
aku merenung gelang yang diberi kepadaku dan tersenyum gembira..
gelang yang mempunyai bentuk camera itu betul2 menarik perhatianku..kata amril gelang itu tanda perjanjiannya..yang satu hari nanti dia akan jadikan aku sebagai miliknya..dan camera tu akan menangkap semua gambaran cinta...awww!! sawittt gituuu...aku tak sangka pula mamat tu boleh jadi sweet camtu..tapi bila dengar dia cakap..pergh serius melting habis.. pastu bila dengar balik rasa geli sangat sangat hahah dia kena ada masa sesuai baru ayat tu sweet..kalau tengah gaduh dia bagi ayat tu..memang aku baling dengan kasut aku..
aku tersenyum lagi bila teringat ayat amril yang supet cheessyyy
"ingat janji kita..aku akan bimbing kau sampai ke jannah"
xxxxxxxx
KYAHHHHH!!! ok ni sambungan school prince!!! #oppsiloveyou!!
amacam ok tak chapter ni?but? ni baru first chapter..banyak lagi yang alyaa kena tempuh..so kawan jangan lupa tunggu next chapter!!
YOU ARE READING
Opps!!! I LOVE YOUUU
RomanceSelepas semua kepayahan yang telah dilalui oleh alyaa dalam zaman remajanya..kini diri dia lebih matang..dan lebih banyak cabaran yang perlu dihadapi lebih lebih lagi bila berkaitan dengan hal perkahwinan..adakah cintanya akan kekal bersama amril? a...