aku bangun pagi, jam kelihatan pukul 6 pagi tepat. okey nampaknya aku tak terlambat bangun. yey
aku mencapai tuala berdekatan dengan ku. aku mengeluh dalam hati
"malasnya nak pergi sekolah hergh"
usai mandi , aku terus menyarungkan uniform sekolah ku. sekolah itu tidak lah terlalu jauh. hanya 2 km saja dari rumah aku. 3 minit dah boleh sampai.
aku turun kebawah melihat papa dan mama aku sedang sarapan.
"morning yaa , papa dah 6.45 jangan lama lama makan hehe"
"ye soha , lagi pun papa tak pernah hanta kamu lewat pergi ke sekolah. paling paling pun 7.05 minit pagi , haih soha soha"
"baiklah"
selesai makan aku terus mencium pipi mama dan terus keluar menyarungkan kasut pada kaki aku. Selepas itu , aku terus pecut masuk dalam kereta.
aku menekan hon memberi isyarat pada papa untuk cepat. papa memandang sambil tersenyum. aku hanya tergelak.
--
sesampainya aku di sekolah , aku di sambut oleh kawan baik aku tzuyu.
"mownink!"jerit tzuyu sedikit kuat dengan nada suara yang agak gedik. tapi tetap comel!
kami masuk ke kelas selepas sahaja perhimpunan habis. kadang kadang , kami tak pergi lansung. penat diri lama lama walaupun still akan dapat duduk. haha
"Hai soha! Nice to meet you today! I love your face."
erk? aku tak kenal budak tu. Tapi dia berada di dalam kelas aku. yess! aku nampak nama dia 'jwayang toefa' sedikit pelik. HAHAHA.
"hai jwayang , nice to meet you too. Ahaa"
gr minah ni bernafsu dengan muka manusia ke? maigosh. terok gile phew.
eh takkanlah aku ni em. pelik pelik je.
jwayang terus menapak ke tempat duduknya semula.
"tzuyu , siapa budak tu?"
"budak baru , asal jepun"
aku hanya membuat mulut bentuk 'O' .
--
"hai ?"
"kau ni siapa main tegur tegur?"
"ni jungkook , hehe nak ade orang suruh kasi"
"okey tq"
"my pleasureeee"
kth ? siapa kth ni. yahh nama haritu yang kasi surat dekat aku. apa yang dia nak ni.
okey surat tulis dia nak jumpa aku dekat kantin meja n.o 13.
"tzuyu , ade budak suruh aku makan meja no 13. teman hee"
"sure lah"tzuyu membalas serta memberi senyuman.
Sesampai di meja no 13VVIP.
ade jugak meja vvip kan? lel.
aku nampak budak bts jeh. takpelah mungkin budak tu belum tiba. tapi seat dah penuh hanya dua seat je lagi. muat aku dan tzuyu.
"sohaa , ni makanan kau"
"thanks"jawab aku.
"erm , boleh saya tanya ade sesiapa tak nak jumpa saya dekat meja 13 ni? sebab tadi jungkook kasi surat pada saya tulis ada budak nak jumpa saya dekat meja no 13. boleh saya tahu mana satu?"
"kth?"
"haa yass" jawab ku laju.
"kim taehyung "
"yaa jadi siapa? saya nak tahu?"
"aku!" tegas seseorang menjawab. aku terkejut.
dia terus menarik tangan aku pergi ke rooftop. ohmy tzuyu sayangggg.
"aku lah yang bagi voice dekat kau tu , then aku nak confess ni"
"lah annoying! kau rupanya. boleh tahan. confess apa?"
"i love you kang soha"ayat tu. keluar. dari. mulut. taehyung.
"i love me too , muahh" bodoh. kau fikir aku nak percaya lelaki hensem macam kau? aku takkan terpedaya lah. lelaki hensem jenis kuat game. benci rase.
"aku serious , aku baik , aku tak game orang. please kasi aku peluang jadi your lovely anje"
"fak! no . takboleh"
"tapi kenapa!? " jawab taehyung tegas.
"aku tak kenal kau lagi lah"
"aku sebenarnya kena paksa dengan omma aku untuk cari sorang yeojachingu , dan nak dikahwinkan. kalau tak aku kena kahwin dengan anak kawan appa aku. semata mata sebab omma nak aku kahwin. kau tolong aku? please"
"okey sure lah. tapi aku takkan jatuh cinta pada kau"
"haha . sohaa , kau tunggu lah masa kau akan jatuh cinta pada aku." bisik taehyung dalam hati.
--
ahhai , wahai silent reader . please vote and comment ya. tak kesah lah bukan silent ke tak silent ke. please vote and comment. saya hargai jasa anda. hehe.
YOU ARE READING
"jangan cakap dia nak hantar voice dia lagi." *1 message from unknown* "oh damn! dia hantar" 'wattp