IX

44 9 0
                                    

     — După mult timp, ne aflăm din nou în același loc, în același moment. De ce nu ai acceptat pensia alimentară? a rupt tăcerea, imediat ce Sean și Denise părăsiseră apartamentul, oferindu-ne ocazia de a discuta.

     — Păstreaz-o, nu am nevoie de ea! am strigat cuvintele, dorind să pătrund cât de curând până la adevărul ce atâtea luni de zile îmbrăcase forma unui privilegiu pentru mine.

     Apropierea lui de mine mi-a reîntipărit în memorie scena primei noastre întâlniri, în cafeneaua de peste drum. Îmi cuprinse palmele reci, imune la atingerea lui, ce cândva erau încălzite de circulația accelerată.

     — Lasă-mă! am șoptit indignată, apăsând butonul de stop la acel episod demn de repulsie.

     — Uită-te la tine! Te-ai vopsit blond platinat, în încercarea de-a-i semăna Denisei. Dar rădăcinile sunt semnul neglijenței tale, fiindcă se vede de la o poștă că ești brunetă. Nu a fost de ajuns, mai ai și lentile, în nuanța de turcoaz a ei. Ai apelat la operație estetică de micșorare a nasului, în urma căreia pun pariu că vei arăta ca naiba. Mda, nu te mira că știu și asta! Ai fost soția mea atâta timp, normal că mă interesează ce faci, cu atât mai mult încât sănătatea ta psihică e afec-...

     — Ajunge! Termină! În loc să îmi reproșezi toate astea, mai bine ai căuta cauza care m-a târât în haosul acesta! M-ai înșelat. Ai luat-o pe Denise nici la o lună de la divorț. Și te aștepți să nu mă doară? Să fiu cea veche? Idiotule!

     M-am lăsat controlată de mânie, și durerea înăbușită, astfel încât nici nu am realizat când am început să strănut din cauza pufului eliberat de pernele ce făceau cunoștință cu fața lui Harold. Chipul lui crispat părea doritor de mult timp să se împrietenească cu ele, pe lângă faptul că bleumarin-ul lor era culoarea sa preferată. Nu uitasem.

     — Oprește-te, nebuno! Nu mai da! Eu te-am iubit, înțelegi? Te-am iubit, până ai început să îmi scoți ochii că sunt îndrăgostit de Denise și te înșel cu ea. Care parte din: "O întâlnire de afaceri nu e o întâlnire romantică!" nu ai priceput-o niciodată, femeie țicnită? Și când veneam beat, nu ai înțeles vreodată că o fac din cauza geloziei tale sufocante, ci nu că mă prăpădesc de dorul secretarei. În plus, din cauza ta am ajuns să dormim separat. Ai uitat? Hăm? Vai, îmi strici freza, Rose! Pff! Cât puf se află într-o pernă din asta, frate? O să mă înec cu el și vei fi arestată de omor din culpă, femeie!

     — Aiuritule! Meritai mai mult, zău! am zis, înveselită de căderea lui Harold de pe canapea cât era el de înalt solid, dar mai ales de grimasa sa, asociată disconfortului pe care îl meritase din plin.

     — Și ce te-ai grăbit să o iei, tontule! am adăugat, deși "complimentul" mi-a fost acoperit de râsul care nu îmi mai trezise de mult timp instinctul de-a merge la baie cât de urgent posibil.

Vai, am râs când scriam capitolul acesta! :D

Numele fără semnificațieUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum