Ik ben Alyss, ik ben 16 jaar en ik ben van Texas naar Californië verhuisd. Ik heb drie oudere broers, mijn moeder is gestorven tijdens mijn geboorte dus ik leef met mijn vader en broers. Hobbies heb ik niet echt ik ben vooral gek op rennen.
Ik kijk op van mijn notitieblok, nee dit is te veel informatie ik moet een goede eerste indruk maken anders zijn cijfers wel het laatste waar ik me druk om moet maken. Ik zucht. 'Hey zus, waarom die zucht?' Mijn oudere broer, Kai, draait zich om in de passagiersstoel. 'Niks bela....' Ik kan mijn zin nog niet afmaken of mijn tweelingbroer, Alan, pakt mijn notitieblok en begint voor te lezen. 'Ik ben Alyss, ik ben 16 jaar....' Zo gaat hij de blaadjes langs, ik probeer het boekje terug te pakken, maar zijn armen zijn te lang en ik kom er niet bij. 'Alan geef terug! Kom op! Kai, stop met lachen! Dan komt er beweging naast Alan, het is mijn oudste broer Shane. Hij pakt het notitieboekje van Alan en geeft het terug aan mij. Alan wil een opmerking maken naar Shane, maar wordt onderbroken door mijn vader. 'We zijn er, ons nieuwe huis.' Ik kijk uit het autoraampje en zie een best wel groot huis, iets groter dan ons vorige huis. Mijn vader rijdt de oprit op naar de garage, de verhuiswagen is er al en de verhuizers zijn onze spullen al aan het buiten zetten. Zodra de auto stopt spring ik eruit en rek ik me even goed uit, na al die uren rijden word je best wel stijf. Mijn vader opent de deur en gaat naar binnen met Shane. Ik pak een van mijn dozen als iemand me aanspreekt. 'Hallo, zijn jullie de nieuwe buren?' Ik draai om en zie een gezin staan, een vrouw, een man, een jongen rond mijn leeftijd en twee kleine meisjes.
Mijn vader is weer uit het huis gekomen en komt naast me staan. 'Dat klopt, wij zijn de familie Moon. Ik ben Ryan Moon en dit zijn mijn zoons en dochter, Shane, Kai, Alan en Alyss.' 'Welkom wij zijn de familie Grey, ik ben Kaylee, dit is mijn man Kyle, mijn zoon Max en mijn twee dochters Luna en Mia. Wij kwamen om jullie uit te nodigen voor een dinertje morgen bij ons thuis.' Mijn vader lijkt te twijfelen maar besluit toch om het aanbod te accepteren. Ze lopen allemaal ons huis in en praten verder, dan pas besef ik me dat ik nog steeds met mijn verhuisdoos op het trottoir sta. Uh, de doos wordt nu best wel zwaar, uh oh. Ik struikel en verlies m'n evenwicht, de doos valt uit mijn handen. Ik steek mijn handen vooruit om de val te breken, ik sluit mijn ogen en wacht op de klap maar die komt niet. Ik voel een arm om mijn middel en besef dat iemand me heeft opgevangen. Ik doe mijn ogen weer open en verwacht een van mijn broers te zien en daarmee bedoel ik Shane, maar in plaats daarvan kijk ik in de helderblauwe ogen van mijn nieuwe buurjongen. 'Uhm kan je me misschien weer loslaten....' Hij schrikt en haalt snel zijn arm van m'n middel. Ik bloos een beetje. Dit is awkward, we kijken elkaar niet aan, mijn ogen vallen op de gevallen doos. Ik zak op m'n knieën en pak de spullen van de grond, Max zakt ook en helpt met het oprapen van de spullen. Het laatste is een foto van mijn moeder met mij als baby voordat ze stierf, als ik het wil pakken heeft Max hetzelfde idee, ik ben net iets eerder en zijn hand valt op de mijne. Ah, zijn hand voelt warm. Snel trekt hij z'n hand terug en kucht. 'Bedankt voor de hulp.' Hij knikt.
De familie Grey komt weer naar buiten, de twee kleine meisjes vliegen hun broer om de nek en knuffelen hem. Ik lach, zo schattig. Wacht wat... 'Zullen we morgen samen naar school lopen?' Ik kijk hem verbaast aan, heeft hij het tegen mij? Hij kijkt me aan, die ogen zijn zo mooi... Ik bloos, waar ben ik mee bezig. 'Ja, is goed.' We spreken een tijd af en hij gaat weer naar huis. 'Alyss, is verliefd!!!' 'Hou je mond, idioot.' 'Waarom ga je niet naar je kamer kijken, Shane en ik brengen je spullen wel.' Dat vind ik wel een goed idee, ik geef mijn vader een kus op z'n wang en ren naar binnen. Ik loop over de gang en zie een deur waar een briefje op hangt met mijn naam erop, ik open de deur en zie een donkerblauwe kamer. Jep, zonder twijfel dit was mijn kamer. De kleur lijkt op de kleur die de lucht heeft tijden een volle maan, mijn favoriete kleur al sinds ik klein ben. 'Het is prachtig.' Mijn vader komt de kamer binnen. 'Ik ben blij dat je het mooi vind.'
Nadat alle dozen zijn uitgepakt ziet het huis er bewoonbaar uit, het lijkt veel op ons oude huis maar dat vind ik juist fijn. Ook al mama's wolven beeldjes staan in de grote kast, daar bewaren we al haar spullen. We eten een simpel avondmaal, omdat het al laat is en we allemaal weer vroeg op moeten. Alan en ik moeten naar school, Kai, Shane en papa moeten naar hun werk. Ik ga naar m'n kamer en kleed me om. Er klopt iemand op de deur. 'Kom binnen.' Het is mijn vader. 'Ik ga naar bed, morgen vroeg op een zaak runnen gebeurt niet vanzelf. Zeker niet als je broers er werken. Weltrusten mijn kleine ster.' Hij geeft me een kus op mijn voorhoofd en loopt de kamer uit. Kleine ster, zo noemt hij me al zo lang als ik me kan herinneren, erg vind ik het zeker niet. Ik ga op bed liggen en denk aan morgen, de eerste schooldag, ik ben al zo vaak verhuisd, al zo vaak een eerste dag gehad maar iedere keer weer blijft het eng. Ik doe het licht uit en doe mijn ogen dicht. Vredig val ik in slaap.
~De volgende ochtend~
'Ga eens aan de kant, ik moet erbij.' Daar sta je dan met z'n drieën in één badkamer, we hebben er eigenlijk twee maar bij die ander is een leiding gesprongen. 'Alyss, je moet nu even weg.' 'Waarom, jullie spuiten alleen maar dat spul op. Waarom moet ik dan altijd weg?' Mijn vader en Shane waren de badkamer ingelopen. Elke ochtend spuiten ze een blauw goedje op en daar mag ik nooit bij zijn. 'Prima, ik word toch zo opgehaald.' Ik loop nijdig de badkamer uit als de deurbel gaat. Dat zal Max wel zijn, ik doe het rokje van mijn uniform goed, pak mijn rugzak en ga naar de deur. Max en ik steken de straat over, als er aan de andere kant van de straat (het huis van de overburen) twee meisjes naar buiten komen en Max begroeten. 'Hey meiden, dit is Alyss mijn nieuwe buurmeisje, Alyss dit zijn Maddie en Kiki.' Ik kijk naar de meisjes, Maddie heeft prachtig blond haar met groene ogen, Kiki heeft rood haar (waarschijnlijk geverfd) en vrolijke bruine ogen. 'Aangenaam.' Kiki schudde mijn hand, maar Maddie knikte alleen. Ze pakt Max's arm en begint te lopen richting de school, stom kind. Nee, waarom denk ik dat? Samen lopen we naar East High, waar mijn nieuwe schoolleven zal beginnen.
Ik heb eerst een gesprek met het schoolhoofd, dus ik neem afscheid van de rest van de groep en ga naar het kantoor van meneer Drek. Ik klop en loop naar binnen, het kantoor is rood en zwart, aparte keuze voor kleuren. 'Kan ik u helpen?' Ik verstijf, een koude stem achter mij praat tegen me. Ik draai me om en zie een man die waarschijnlijk de directeur is. 'Ik ben nieuw hier en kwam voor een gesprek met de directeur, meneer.' Hij knikt. 'Dus u bent Alyss Moon?' nu is het mijn beurt om te knikken. Hij draagt me op hem te volgen en geeft me een rondleiding. 'En hier is uw kluisje, het weekrooster zit erin, u wordt verwacht bij alle middaglessen aanwezig te zijn vandaag.' En hij is weg, wat een opluchting ik krijg de kriebels van die vent. Ik kijk naar het kluisje voor me en voer de code in, wat gek hij gaat niet open. Ik probeer het opnieuw, het werkt nog steeds niet... Ik trap ertegen, sla ertegenaan, ik probeer alles om het open te krijgen maar het lukt niet. 'Wat ben je aan het doen?!' Er komt een meisje aanlopen en ze lijkt nogal verbaast. 'Ik eh ben nieuw hier alleen ik krijg m'n kluisje niet open.' Ze lacht en wijst naar het kluisje. 'Dat is mijn kluisje, deze ernaast is van jou.' Nu voel ik me zo dom. -.- 'Trouwens ik ben Andy.' 'Ik ben Alyss.' We raken aan de praat en komen erachter dat we veel gemeen hebben en ook in dezelfde klas zitten.
Na de pauze lopen we naar het sportveld, mijn eerste les is gym. De leraar stelt me voor, ik kijk de klas aan. Zo te zien zit ik in de klas met Max, Maddie, Kiki en Andy. 'Even opletten klas, we gaan verder waar we vorige keer waren gebleven. We gaan vandaag sprinten voor een cijfer.' Yes rennen, daar ben ik zo blij mee. Ik ben als een van de eerste, we gaan eerst op tijd en dan gaan de vier snelste tegen elkaar. 'Alyss, je moet sneller dan tien seconden zijn en dan heb je een voldoende.' Ik knik en ga klaar staan, ik ben best wel snel dus dat red ik wel. Ik voel een grote energie in mijn benen, maar ik heb geen idee wat het is of waar het vandaan komt. Ik hoor het startsein en ren zo snel ik kan weg. Ik zie het hek op me afkomen en stop met rennen. Iedereen kijkt me verbaast aan. 'Ze heeft een tijd van een halve seconde?!' Iedereen kijkt me aan, ik word er bang van en ren weg, maar deze keer op mijn normale snelheid. Ik ren in de richting van het zwembad en ga op de tribune zitten. Ik barst in tranen uit, waarom heb ik dit nu weer, iedereen denkt vast dat ik raar ben. Ik voel de aanwezigheid van iemand anders en kijk op. Max is naast me komen zitten en zegt dat er een foutje in het meetprogramma zit en ik het opnieuw mag doen als ik wat gekalmeerd ben. Ik bedank hem en zeg dat ik zo terugkom. Hij loopt weg en laat mij bij de rand van het zwembad. 'Ik zal je dit één keer zeggen omdat je nieuw bent, maar Max is van mij.' Het is Maddie, ik wist dat ze voor problemen zou gaan zorgen. 'O dus je wil niet luisteren, prima dit zal je wel een lesje leren.' Ze komt op me af en duwt me in het zwembad. 'Aaaah.' Mmmmm! Mijn lichaam voelt raar, alsof het verandert. Ik zwem naar boven en kijk naar de geschrokken gezichten van Maddie en Alan, sinds wanneer is hij hier? 'Je...Je bent een monster! Freak!' Wat? Ze kijkt naar m'n hoofd, ik voel erop, wat?! Ik voel oren, harige oren, ik knijp erin. Het doet pijn, zijn dit mijn oren?! Ik klim uit het water en merk dat ik ook een staart heb. 'Je ben een weerwolf......' Alan raakt haar op zenuwpunten en ze valt flauw. Ik ben een weerwolf?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Een nieuw verhaal! ^^
Ik had even geen inspiratie voor Nightmares, dus ik dacht dan maar dit. Als jullie dit ook leuk vinden zal ik het een beetje afwisselen, qua plaatsen. Voor nu hoop ik dat jullie het leuk vinden.
X
De schrijfster.
JE LEEST
Alone
WerewolfDit verhaal gaat over Alyss, ze is 16 jaar oud. Een meisje net zoals iedereen, tenminste dat was ze ooit tot haar leven veranderde daarna is ze nooit meer dezelfde geweest. Niemand begrijpt haar, wat er is veranderd is. Ze snappen niet dat zij veran...