H3 Verward

17 3 2
                                    

De vorige keer bij Alone:

Pov ???

'Dus haar wolf is eindelijk ontwaken, tijd om haar ware kracht naar boven te laten komen.'

Pov Alyss

Alyss, wakker worden.

Skylar? Hoe laat is het?

Ik kijk op mijn wekker, 3:00.

Alyss laten we gaan rennen in het bos!

Skylar weet je wel niet hoe laat het is?!

Skylar blijft maar door zeuren. Ik zucht en stap uit m'n bed. Ik kleed me om en loop stilletjes de gang op.

Alyss wacht!

Wat? Wil je nu ineens niet meer rennen?

Er brandt nog licht beneden, misschien is er nog iemand wakker.

Ik kijk van boven de trap naar beneden. Skylar heeft gelijk, maar wie is er om dit tijdstip nog wakker? Ik probeer zo zacht mogelijk de trap af te sluipen, maar natuurlijk moet er weer een krakende traptrede zijn. Snel ren ik weg van de trap om me te nog net optijd te kunnen verschuilen achter een kast. De deur van de woonkamer gaat open, ik zie iemand naar de trap lopen. De gedaante kijkt om zich heen, maar keert dan weer terug naar de woonkamer. Wie is het?

Ga kijken dan!

Ik schrik van Skylar ik moet er echt aan wennen dat ik een wolf heb en ben. Ik stap achter de kast vandaan en loop voorzichtig naar de woonkamer. De deur staat op een kiertje open, zodat ik er nog net doorheen kan kijken. Ik ga op m'n hurken bij de deur zitten en kijk door het kiertje naar binnen. Er brandt nu nog een zwak licht, maar ik herken de persoon op de bank uit duizenden, het is mijn vader. Hij zit met nog drie andere mensen op de bank, ik kan ze niet zo goed zien.

Het zijn wolven.

Waarom zouden er wolven bij ons thuis komen? Een van de mannen begint te praten. 'Ryan we weten allemaal dat dit geen goed teken is. Ze is Anna's dochter. Ze zal er vroeg of laat wel achter komen dat ze anders is en Anna zal erachter komen dat haar dochter nog leeft. Dit is niet te vermijden, maar we kunnen haar wel gebruiken...' Mijn vader staat woest op. 'Mijn dochter gaat niet gebruikt worden als lokaas of als wapen. Ik heb het geregeld oke. Ik zal haar voor de zekerheid ook valse mist laten gebruiken.' Anna? Wie is dat?

'We mogen hopen dat ze jouw genen heeft, Ryan. En alleen jouw genen.' De mannen staan op, oh nee ik moet hier weg.

Snel, ga die kamer in!

De kelder? De voetstappen worden luider. Ik ren weg bij de deur en ga de kelder in. 'Wat was dat geluid?' M'n vader kijkt om zich heen, zijn ogen vallen op de kelder deur. Shit hij komt naar de deur. Ik loop dieper de kelder in, met de hoop dat hij me dan niet vind.

Vaag achter me hoor ik de deur dichtgaan. Ik wacht nog wel even. Aan het eind van de trap aangekomen doe ik het licht aan. Ik slenter een beetje door de kelder, als ik een open doos zie. Op de zijkant staat "fotoboeken". Oude foto's? Nieuwsgierig pak ik het eerste boek en sla het open. Het zijn foto's van mij en m'n broers toen we jonger waren. Awh dat zijn Alan en ik, toen was hij nog schattig. Ik pak nog een boek eruit. "Babyfoto's". Jackpot! De eerste foto is van mij met m'n moeder. De foto die ook op mijn kamer staat. Daarna staan er nog een paar foto's in van mij tot ik 1 jaar werd. Enthousiast sla ik de volgende bladzijde om, maar dit had ik niet verwacht. Ik zie een vrouw met een baby in haar armen. Dit zou Alan moeten zijn, toch? Het is Alan, maar die vrouw is niet dezelfde vrouw als op mijn foto. Dit is niet mijn moeder. Dit moet een fout zijn. Het is vast een vriendin van haar, omdat zij met mij op de foto stond.

Alyss...

Ik gooi het boek weg en ren terug naar de kelder deur. Gelukkig was er niemand meer beneden, ik ging naar boven en viel huilend op bed.

Pov Ryan

'Anna...'

Ryan, we moeten oppassen. Als Anna erachter komt hebben we een groot probleem.

Ik weet het Romeo, waarom moest het zo gaan...

Ik mis haar ook, ze was onze mate.

Hoe dan ook, we moeten Alyss beschermen. Wat er ook gebeurd ze mag het nooit te weten komen.

Geen zorgen, haar wolf slaapt weer. Zodra ze ontwaakt zal ik het merken en weet je het ook gelijk.

Ik zucht. Waarom Alyss, ze heeft niks verkeerd gedaan. Het spijt me meisje...

~De volgende dag~

Pov Alyss

'Maar pap, waarom moet ik dan thuisblijven? School is nog twee dagen.' Dat krijg je als je midden in de week aankomt bij je nieuwe huis.

'Geen gezeur Alyss, je blijft thuis. Shane zal er ook zijn dus je bent niet alleen. Hier.' Mijn vader geeft me het flesje met blauwe vloeistof. 'Moet ik dit nu ook gebruiken? Hij knikt.

Dat is voor als we nat worden, dan komen onze oren en staart niet meer tevoorschijn, behalve als we daarna nog een tweede keer nat worden.

Ah, ik begrijp het. Bedankt Skylar.

Ik spuit het op. Het tintelt, zuchtend ga ik weer terug naar mijn kamer. 'Ik ga naar school!' Ja, jij wel Alan, jij wel. Ik kijk door mijn raam toe hoe Alan naar buiten loopt. Kon ik maar met hem mee. Ik kijk hem nog even na en ga dan aan mijn bureau zitten. Wat moet ik in hemelsnaam de hele dag gaan doen, niet te vergeten dat Shane me ook nog eens in de gaten houdt en ik dus niet weg kan.

*Tik* *Tik*

Wat was dat?

Het kwam bij het raam vandaan.

Ik loop voorzichtig naar het raam en kijk naar buiten. Er vliegt een steentje tegen m'n raam aan. 'Psst Alyss hierzo.' Ik kijk naar waar de stem vandaan komt. Op het trottoir voor mijn raam staat Max. Ik wil mijn raam openen als Shane mijn slaapkamerdeur opent.

Uhoh....

--------------------------------------------

1010 woorden, wat een mooi getal.

Wat houdt Ryan toch achter en wie is Anna?  Waarom mag Alyss niet naar school? Wat een vragen toch. Laat weten wat jij denkt. En dan zie ik jullie snel weer bij het volgende hoofdstuk.

Xxx

L

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jan 04, 2018 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

AloneWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu