4

17 6 0
                                    

Aku melihat sekujur tubuh yang terbaring di atas katil.Aku mendekati wajahnya.Mataku menilik wajahnya.Secara tiba-tiba kepala aku berasa berat.Pandangan aku menjadi kabur,hati ini terasa sedih.Ingatan aku seakan-akan dimainkan semula.

Flashback.

"Kook,kalau Youngji sakit kook kena tinggalkan Youngji tau"

Jungkook memandang anak mata aku,tangannya mengusap pipi aku yang gebu

"Perkara tu tak akn terjadi"

"Kenapa pulak" soal aku

"Sebab kalau Younji sakit,kook akan buat apa saja asalkan Youngji sihat.Tak kisah lah Kook kena derma hati ke jantung ke jadikan Youngji sebagai robot pun kook tak kisah"

Aku yang mendengar kata Jungkook terus memukul badannya.

_-_-_-_

"Kook ,Youngji dah tak larat"

"Youngji kena kuat lagi sikit je ni."

_-_-_-_

"Youngji,Kook dah jumpa cara untuk panjangkan hidup Youngji,"

Aku memandang Jungkook.Keadaan aku kini pucat,lesu,tenat.Hanya tunggu masa untuk dijemput saja

"Apa dia,kook" kata ku dengan suara yang perlahan

"Youngji kena jadi robot"

"Kook!Awak gila ke?Saya ni manusia bukan nya robot!"

"Tapi...dengan cara ni je awak dapat hidup," Jungkook memengang tanganku dengan erat.Sungguh air mata ku mengalir setitik demi setitik.Ia teramat pedih.

_-_-_-_

"Kook kita dekat mana ni?" Soal ku.

Ini semua kerja Jungkook.Kata dia nak buat surprise sampai kena tutup mata bagai.

"Ala,sabar sikit je"

"Okey dah sampai...tpi jangan buka mata agi.Tunggu kook kira sampai 3 baru bukak tau"

"Satu..dua.."

"Tiga.Ta dang..hadiah dari kook bersemperna 2nd years anniversary kita"

Permandangan padang yang penuh dengan lampu² serta lilin yang bernyala.Tak lupa juga meja bulat dengan lilin untuk dua orang.

"Wahh...bila masa kook wat macam ni?" Soal aku.Hairan.Tak silap aku dia ada je dengan aku sepanjang hari.

"비밀(bimil=rahsia)" jawab Jungkook sepatah

Secara tiba-tiba alunan lagu dimainkan.Jungkook dengan gentle nya mengajak aku menari bersamanya

Kami berdua menari bersama mengikut alunan muzik.Sungguh tak sangka hari berlalu macam itu saja.

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_




(H)ROBOT| J.J.KWhere stories live. Discover now