Aku terduduk di sisi katil.Sungguh tak sangka lelaki yang di hadapan ku ni,sebahagian dari memori ku.
Sudah sebulan aku sedar tapi aku tak pernah sedar tentang kewujudan dia.
Aku memandang wajah Jungkook dengan sayu,tangan ku mengusap pipi nya.
"Kook, Youngji betul² mintak maaf.Youngji tak tahu Jungkook tengah sakit,"
Itu saja yang mampu aku ungkap.Dalam hati ini aku nekad untuk pulihkan balik Jungkook seperti mana dia pulihkan.Kalau dia sanggup tunggu aku sampai dia sakit.Kenapa tidak untuk aku lakukannya
Keesokan harinya,aku sedar dari mimpi.Di sebelah tubuhku terdapat tubuh badan Jungkook.Wajah kami bertentangan.
Walaupun aku tahu dia tak sedarkan diri,tapi hati aku masih berdegup kencang seolah-olah dia sedang memerhatikan aku.
Bibir aku menyentuh dahi Jungkook buat seketika.
"Serius ahh Youngji.Ini kalau Jungkook tahu ni mesti dia sakat kau sampai bila-bila" perli aku kepada diri sendiri yang terlalu berani menyentuh dahi sebuah robot teruna?
Kaki aku beredar dari katil,menuju ke arah meja yang terdapat sebuah komputer yang menyimpan kesemua data Jungkook.
"Apa yang patut aku lakukan untuk sembuhkan dia?" Aku menggaru kepalaku yang tidak berkutu
Mataku memandang barang-barang yang ada di atas meja.
"Haish,tak akan dia tak buat note kot"
Aku cuba membuka laci meja tetapi laci itu terkunci.Tanganku meraba-raba barang di atas meja
"Kook,why awak kunci laci ni?"Saya nak cari note awak pun susah!" Runggut diri ku.
Aku mengeledah barang yang ada di atas meja untuk mencari kunci.Buku yang tersusun aku ambil satu per satu untuk diselak.Mana tahu Jungkook simpan kunci dekat dalam buku.
Habis berselerak meja aku kerjakan.Tidak lupa juga helaian kertas yang tersusun rapi juga melayang dan jatuh ke atas lantai.
Aku memandang keadaan meja buat seketika.Mataku tertumpu pada bekas pensel yang ada di sebelah komputer.
Aku mengambil bekas pensel tersebut lalu mengeluarkan semua barang alat tulis yang ada dan letakkannya di atas meja dan barang terakhir yang aku keluarkan adalah sebntuk kunci.
"Aku betul-betul berharap kunci ni padan dengan laci ni.Aku dah tak tahan nak tengok Jungkook macam ni.Aku nak hidupkan dia balik. Aku nak kenangan kami wujud kembali"
"Kook,bertahanlah tak lama je lagi Youngji datang"
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
YOU ARE READING
(H)ROBOT| J.J.K
Fantasía"Aku dah cuba untuk hidupkan dia kembali" +mengisahkan tentang seorang perempuan yang merupakan separuh manusia dan separuh robot yang cuba untuk memulihkan balik teman lelakinya yang sakit dengan menggunakan besi. ⛔Better jangan copycat cause Allah...