Bab7 Pasrah

167 10 1
                                    

Muqri Izhar berlalu ke biliknya untuk bersiap-siap kerana hari itu merupakan hari bersejarahnya bahawa dia akan keluar dengan first love nya itu. Kini hanya tinggal Lana bersendirian di kolam renang yang sepi itu.
"Hmm i must find the truth" kata Lana sambil tersenyum.

Sementara itu, di rumah sewa Mya Alana, kelihatan Mya sudah mengenakan palazo hitam serta blouse Sara Anne yang berwarna maroon kegemarannya. Mya kelihatan begitu feminin dan ayu sekali.

"Haishh betul ke apa yang aku buat ni? Nak keluar dengan lelaki, dah la sebelum ni pon aku tak pernah keluar dengan sesiapa" kata Mya sambil berlalu dari meja soleknya dan duduk di tepi queen bed nya.

Pintu bilik Mya yang tidak berkunci itu ditolak dengan begitu bersemangat oleh Leya." Mya!! Are you ready to have fun today? " Jerit Leya sambil berlalu dan duduk di meja solek kepunyaan Mya.

"Eii kau ni kenapa Leya?" Tanya Mya.
"Kenapa dengan aku? Sepatutnya aku yang tanya kau kenapa muka kau macam dalca basi tu?"

Mendengar ayat yang terhambur keluar dari mulut Leya itu dapatlah membuat Mya tergelak kecil. "Mya, kau kenapa? Share lah. Ada problem ke?" Tanya Leya dengan prihatin.

"Yaa i got a big problem. I'm not ready to meet him. I'm so nervous right know. Then what should i do?" Kata Mya dengan muka comelnya yang resah itu.

"Eiii geram aku tengok pipi pau kau ni" kata Leya pada Mya sambil dia mencubit pipi kanan Mya.

"Auu Leya!! Sakitla kau ni. Aku series ni. Tolong la aku." Kata Mya.

"Mya, you ask me what you should do right? So let me tell you. First, you should be happy la Mya. Ni aku tengok kau pasrah macam kucing hilang anak je. Second, you should be brave and just act like nothing happen bila kau jumpa dia nanti okay? Throw all your nervous away okay and keep enjoying yourself. Now go, it' s already lunch time. Nanti penat future husband kau tunggu kau." Kata Leya dengan nada mengusik.

"Kalau aku lunch dengan mamat kepala ting-tong tu, nanti korang nak lunch apa?"
"Ala pasal tu kau yah la risau. Nanti aku dengan Balqish nak gerak Ampang. Nanti kitaorang lunch kat sana je. Kita orang gerak dalam pukul 2 maybe." Balas Leya.

Mya pun turun ke bawah dan menghidupkan enjin keretanya. Beberapa minit kemudian, kereta Iriz berwarna hijau itu meluncur meninggalkan rumah sewanya.

Lelaki nerd itu AKU PUNYAWhere stories live. Discover now