Pov Shim
Harini hari pertama aku mula masuk University Seoul. Aku bangun seperti biasa dan bersiap seperti biasa. Aku dah plan dengan kawan2 aku. Dorang tunggu kat U. Aku mula keluar dari bilik dan turun ke ruang makan. Terlihat Omma sedang siapkan sarapan pagi.
"Omma! Morning!" Terus aku cium pipi Omma.
"Morning honey" pipi aku dicium Omma.
"Omma siapa yang akan hantar Shim pergi U?"
"Oppa kamu lah..HyunSeong"
"Mana Oppa nya?"
"Kat bilik dia lagilah tu"
"Omma!" Jerit HyunSeong.
"Panjang umur dia" kata Omma.
HyunSeong berlari turun ke ruang makan.
"Omma! Nampak tak gitar Hyun? Hyun rasa Hyun ada letak kat ruang tamu tapi takde pun..Hyun cari kat bilik Hyun pun takde"
"Penting sangat ke gitar tu?" Tanya aku bernada sindir.
"Ek! Pentinglah! Tanpa gitar aku tak boleh menyanyi tau!" Jawab HyunSeong bernada tinggi.
"Gitar tu tak penting..yang penting sekarang ni hantar Shim pergi U sekarang!" Kata aku turut bernada tinggi.
"Tu tak penting! Yang penting gitar aku!" Marah HyunSeong.
"Harini hari pertama aku masuk U lah! Lagi penting dari gitar kau!" Marah aku pula.
"Tak! Tu tak penting! Gitar aku lagi penting!" Bantah HyunSeong.
"U aku lagi penting!"
"Gitar aku lagi penting!"
"U!"
"Gitar!"
"Diam!" Jerit Omma serta merta memberhentikan aku dan HyunSeong bergaduh.
Terus tertunduk kepala aku dan HyunSeong. Kalau Omma dah jerit alamatlah nasib aku. Kena BEBEL!
"Kamu berdua ni dah besar! Masih lagi berotak budak2! Wae?! Penat Omma nasihatkan kamu berdua hari2 tapi tak masuk otak pun! Wae?! Sakit hati Omma tengok kamu berdua bergaduh..kamu berdua ni memang saje nak Omma membebel ke? Omma tau kamu berdua tak suka Omma membebel..jadi berhentilah bergaduh..Omma penat hari2 dengar kamu berdua bergaduh..penat membebel..penat buat kerja rumah ni..kamu berdua pula boleh gaduh tanpa memperdulikan Omma yang ada kat depan mata kamu berdua dari tadi..kamu berdua ni tak pernah terfikirkan tentang hati Omma ke? Wae selalu buat Omma macam ni?"
Air mata Omma mula jatuh. Aku mula sebak. Ni yang aku tak kuat. Omma menangis. Terus aku peluk Omma. Aku turut menangis. HyunSeong yang menonton drama sedih membuat muka annoying.
"Omma..Shim..dahlah tu menangis..nae..nae..mianhae..dah Shim jom aku hantar kau pergi U..kau dah lambat kan?"
HyunSeong terus pergi keluar rumah meninggalkan aku yang masih berpeluk dengan Omma. Aku perlahan meleraikan pelukan. Aku pandang muka Omma.
"Omma..mianhae Omma..Shim tak berniat nak sakitkan hati Omma" kata aku bernada sedih.
"Gwencana..Omma arrayo..Shim anak yang baik takkan sakitkan hati Omma kan..dah pergi U sekarang..Shim dah lambat kan?" Kata Omma turut bernada sedih.
"Nae Omma..annyeong"
Aku kesat baki air mata aku dan berlalu keluar dari rumah. Terlihat HyunSeong sudah pun duduk di atas motorbike dia. Aku datang menghampiri dia.
"Dah habis nangis?" Tanya HyunSeong.
"Dah" aku terus naik motorbike dia.
Memeluk tubuh dia erat. HyunSeong mula menghidupkan enjin motorbike dia dan mula bergerak ke U.
YOU ARE READING
Menceroboh
Romance7 yeoja selalu bergaduh dengan 7 namja. Bila jumpa je gaduh. Tapi lama² mereka suka dalam diam. Tapi malu nak luahkan. Satu hari berlaku sesuatu kejadian menyebabkan mereka luahkan perasaan kepada satu sama lain. Cast (P) : Olly, Beanie, Shim, Wanie...