Pov Olly.
"Dahlah jom balik..kelas pun dah tamat" kata Beanie.
"Habis denda ni macam mana?"
"Ah lantak lah..kesah pula aku" kata Shim.
"Aku lagi kesah nak tidur balik ni" kata Naz.
Beanie, Shim, Waniey, Neyna & Jinny angguk setuju.
"Aku kena tunggu Oppa aku" kata Shim.
"Aku nak temankan boleh?" Tanya Waniey.
Nak menggatal dengan HyunSeong lah tu. Macamlah kitorang tak tau.
"Sorrylah..tak bolehlah Waniey..Oppa aku ajak aku pergi tempat lain balik ni" kata Shim.
"Kau ni Waniey..nak menggatal lah tu" kata Neyna.
"Ala biarlah" kata Waniey.
"Kau tau kan yang HyunSeong tu dah ada yeojachingu" kata Jinny.
"Kesah pula aku" kata Waniey.
"Tapi aku kesah" kata Shim sambil pandang tajam ke arah Waniey.
Waniey pula tersengih2 malu. Haihlah Waniey. Kami terus bergerak pergi. Shim minta diri ke cafeteria untuk tunggu Oppa dia. Aku pula minta diri ke bus stop. Aku ni mana ada kereta. Tak kaya macam Beanie, Waniey, Naz, Neyna & Jinny. Dorang ada kereta sendiri. Aku kena naik bas. Dorang ada ajak nak tumpangkan aku. Tapi aku tolak sebab tak nak menyusahkan dorang. Lagipun aku dah biasa tunggu bas.
Aku mula duduk di bangku yang sedia ada dan tunggu bas. Sambil tunggu, mata aku melilau memandang sekeliling. Tetiba ada sebuah kereta Lamborghini berhenti tepat depan mata aku. Eh kereta siapa ni? Aku pandang kiri kanan. Kot2 ada orang yang dia tunggu ke? Tingkap belah tempat duduk sebelah pemandu diturunkan. Ternampak pemandu nya. Shownu? Apa dia buat kat sini? Aku pandang lagi kiri dan kanan. Takde siapa selain aku. Dah tu dia tunggu siapa? Takkan aku?
"Olly?"
Aku salah dengar ke apa ni? Dia panggil nama aku? Shownu tau nama aku?! Lambat2 aku angguk.
"Mehlah masuk..aku hantar kau balik"
Eh..dah kena sampuk ke apa Shownu ni? Tetiba nak tumpangkan aku ni kenapa? Macam ada udang disebalik batu je.
"Takpelah..aku boleh naik bas"
"Meh jelah..aku nak tanya kau sikit"
"Tanya jelah"
Shownu mula keluar dari kereta dia dan datang mendekati aku. Shownu duduk disebelah kanan aku. Berdehem seketika menghalau rasa janggal yang tetiba datang. Dia nak tanya apa?
"Kau nak tanya pasal apa? Atau siapa?"
"Aku nak tanya pasal kau"
Berkerut dahi aku. Pasal aku?
"Apa?"
"Kau dah ada namchin?"
Berkerut lagi dahi aku. Namchin?
"Takde..kenapa kau tanya?"
"Takde pape..saje je tanya"
Aku rasa macam ada yang tak kena dengan Shownu ni. Macam dia sembunyikan sesuatu.
"Jomlah aku hantar kau balik"
"Takpe..aku boleh balik naik bas"
"Kau ni memang degil kan"
"Ye"
Dia ni dah kenapa? Desak aku balik dengan dia pula. Dah apahal?
"Kau ok tak ni?"
YOU ARE READING
Menceroboh
Romance7 yeoja selalu bergaduh dengan 7 namja. Bila jumpa je gaduh. Tapi lama² mereka suka dalam diam. Tapi malu nak luahkan. Satu hari berlaku sesuatu kejadian menyebabkan mereka luahkan perasaan kepada satu sama lain. Cast (P) : Olly, Beanie, Shim, Wanie...