Voorstukje

41 2 14
                                    


De alfa van de Kamini clan schudt zijn witte vacht. Er zitten bladeren op van het rennen in het bos. Tymono de beta van de Kamini clan komt naar zijn alfa (Diego) getrippeld.

Tymono: "Ik heb een slecht gevoel over dit bos. Misschien kunnen we beter verder."
Diego: "Maak je nou niet zoveel zorgen. Tina heeft van te voren uitgezocht of er andere wolven clans hier waren en er was niks. Dat weet je best."
Diego draait zich om naar Tina, een mooie zwarte wolf, die instemmend knikt. Tina is al een van de oudste leden van de Kamini clan. Ze heeft zelfs nog meegemaakt dat Taranto, de alfa voor dat Diego alfa was, werd vermoord.

Tymono laat een grommend geluid horen, als teken dat hij het er niet mee eens is. Diego trekt zijn bovenlip op als teken dat hij nog altijd de alfa is van de clan. De andere wolven die mee zijn lopen zenuwachtig heen en weer door het gedrag van de alfa en zijn beta. Padona de vrouw van Diego komt zich er nu ook mee bemoeien. Ze is ook de zus van Tymono.

Padona: "Ophouden jullie twee. We moeten heel huids thuis terugkomen en voor onze kinderen zorgen. Vergeet dat niet. Nou gaan we nog verder met zoeken naar nieuw grond of hoe zit dat?"
Grommend trekt Tymono zijn lip op naar Padona, maar stopt dan wel. Het is duidelijk wie er de baas over hem is. De kudde van zes wolven in totaal trippelt verder door het bos. Op een gegeven moment gaan de nekharen van Tina overeind staan en steekt ze haar neus in de lucht. Allemaal blijven de wolven stil staan.

Diego: "Ruik je iets Tina?"
Tina: "Ik ruik andere wolven zoals wij. Maar ik weet niet precies hoe ver weg ze zijn. We kunnen hier beter weg."
Net als Tina dat heeft gezegd verschijnen er andere wolven. Eerst een dan drie en steeds komen er meer bij tot er ongeveer tien andere wolven tegenover de Kamini wolven staan. Het is duidelijk dat ze ook weerwolven zijn net als zij.

De alfa van de andere clan neemt zijn ware gedaante aan, of liever gezegd haar ware gedaante aan. Diego doet hetzelfde als teken dat hij hun niet wil aanvallen. Het moet er raar uitzien een naakte man tegenover een naakte vrouw met daar omheen wolven.

"Gegroet, mijn naam is Mona en wij zijn de Quasiyah clan. En wat is jouw naam als ik vragen mag?", vraagt de naakte vrouw die nu een naam heeft gekregen aan Diego.
"Mijn naam is Diego en wij zijn de Kamini clan. We waren hier om ons gebied groter te maken", spreekt Diego met een afstandelijke maar toch vriendelijke stem.
De naakte vrouw Mona begint te lachen. Een valse lach die je oren doet laten piepen. "Nou Diego dan heb jij een probleem, want dit is al ons gebied. En wij houden er niet van als andere wolven ons gebied betreden, of wel soms?" Dat laatste zegt Mona tegen haar clan leden. Die instemmend grommen en janken.

De wolven van de Kamini clan worden zenuwachtig. Dit kan niet veel goeds betekenen. Dan draait Mona zich om. "Zoals je kan zien zijn de andere het met me eens. En dat kan maar een ding betekenen..." Nadat ze dat heeft gezegd verandert ze onmiddellijk in een wolf en valt Diego aan. Diego en de rest van de Kamini clan wordt zo verast door deze gebeurtenis dat ze niet aanvallen, maar gewoon blijven staan toekijken. En als het tot hun doordringt wat er zojuist is gebeurd is het al te laat. Diego bloed hevig door de wonden die Mona hem heeft aangericht. Nog maar een beet en het is afgelopen voor Diego. Hij jankt zachtjes als teken dat hij om genade smeekt, maar Mona kent geen genade. Ze bijt zijn nek door en dan is het te laat. Zij en haar wolven verdwijnen net zo plotseling als ze verschenen weer terug het bos in. De Kamini clan rouwend achterlatend.

En er is maar een regel in de Weerwolven wet. Als je de alfa van een andere clan vermoord, betekent dat oorlog. En de oorlog tussen de Kamini clan en de Quasyjah clan was zojuist begonnen.

The hate that I feel for youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu