Tik..tok..tik..tok.. jam di dalam bilik tutor kedengaran.
"Eish!!mana lecturer ne.. dah berpeluh-peluhbaku tunggu",kata Mia."Oii!! Agak2 lah nk cakap berpeluh-peluh pun. Baru 5 minit.lagipun,bilik ni sejuk kut.tengok aku,siap pakai sweeter lagi.Kau pe hal,"kata Jun dgn riak muka bersahaja.
Eish!kau ni,aku nk berhipobola sikit pun x boleh...kau tegok kawan kite yg lain asyik dok sembang2 je.x bosan ke. Aku sebenarnya xsabar nk tunggu lecturer sbb kotak tu la," kata Mia sambil menjuihkan bibirnya ke arah kotak yg ada di atas maja lecturer mengajar tu.Bukannya budak2 ne x nk buka tapi dh bg amaran yg tertulis di atas kad yg ada di atas kotak tu.so.... bbudak nie ikut je la.X nk terima akibat dkemudian hari.
Dlm kad...
Tggu lecturer dtg baru boleh baca, bg lecturer baca. Klu x...nyawa kamu semua terancam .klu baca jugak,tengoklh nasib kluarga kamu smua. Saya ada utk melihat kamu smua.Jadi "Behave".
Lecturer pun terlibat sama.Tiba2 pintu bilik tutor terbuka.
"Assalamualaikum guys.Sorry I'm late," kata madam Sarah."saya ada urusan tadi .Again,I'm sorry," sambung madam Sarah menuju ke meja lecturer.
Madam sarah seorg yg kecil,comel.berwajah kemerah-merahan dan kurus langsing.Student sgt suka belajar dengannya yg sempoi.( Balik kpd cerita).Muka madam berkerut2 melihat sbuah kotak hadiah yg bersaiz sederhana besar di atas meja.Tampa membuang masa,madam Sarah terus ambil kad tersebut dn membacanya,riaksinya agak trkejut. Ye la.... dgn dia2 sekali terlibat.
"Ape semua ni. Awak smua nk prank saya erk," kata madam Sarah dgn wajah yg x boleh nk dibaca oleh studentnya.
" Entahlah madam.Masa kitorang dtg tadi dah ada. X tau sape yg letak,"kata Zul selaku ketua kelas.
"Emm,em,"ssetengah student yg lain jwb teranguk2 .mcm burung belatuk.ssetengah yg lain hanya menunggu apa reaksi lecturer mereka sambil tdk sabar utk mengetahui isi kandungan dlm kotak tersebut."Ok...saya buka ekk.Betul ne x de ape2 . Katak ke labah2 ke,?" Kata madam Sarah." Betul madam x de," Jawab Amir pulak.
" Bismillahirrahmanirahhim", kata madam Sarah dgn harapan x de benda yg bahaya @ geli dari kotak tu.Bbudak ne apa lagi, x sabar la nk tau apa benda dlm kotak tu bila madam mereka a tart buka penutup kotak hadiah tu.
" Hah." Kata madam Sarah."ape madam?," Tanya bbudak ne."x...kad je. Haha.ha...", kata madam Sarah sambil ketawa." Alaaa..kad jew, kami ingat ape dah tadi," kata bbudak ne dgn perasaan tdk pias hati." Bacalah madam.Apa yg dia tulis " kata Mia tidak sabar.Madam Sarah pun terus membacanya slps mengganggukkan kepalanya kpd studentnya.
Dlm kad.
Assalamualaikum.
Kpd yg sdg membaca dan smua yg sdg mendengar ,kamu smua akn terlibat dgn satu acara yg julung- julung kali dia diadakn.Dgn ini,mahu ataupun tidak, paksa ataupun rela,kamu semua wajiblah menyertainya.Andai kamu smua mengingkari ,salah seorg dr kluarga kamu akn mati.Jgn bimbang keselamatan kamu terjamin selagi kamu mengikuti arahan.Dlm minggu ini juga kamu akn menerima sbuah bungkusan.Agenda tersebut adalah:
Tarikh:20/5/.....(Sabtu ne)
Bertolak:9.00mlm-12mlm.
Tempat:Rahsia
Pastikan kamu smua brkumpul dahulu @cukup ahli sblum bertolak.Jika tidak... kamu faham2 lah apa yg berlaku nnti.. sekian.
YOU ARE READING
My Dress
FantasyCerita ini mengisahkan tentang pemilik syarikat yang bermisteri, yg tidak dikenali ssiapa.yg merancang ssuatu acara kpd student kolej. Acara ini merupakan sesuatu kejutan bg smua student yg ada di kolej itu. Madam sarah: ape smua ne. awk semua pr...