bab 4

13 2 0
                                    

bebudak ne pun beratur la ikut apa yg madam diorang minta.bebudak perempuan yg lihat dan dapat diorang punya rantai sgat teruja dgn kecantikan rantai tersebut.

"Wah" !! Cantik giler rantai ne. Aku x pernah nampak pun rantai macam ne.Elegent  dan menarik," kata Wani.

" Um..Um.. betul tu.Cantik yang amat, nak kata diperbuat dari besi tapi macam akar2 gitu. Entahlah x boleh nak describe ,"kata Ina dengan mengiyakan kata Wani sambil terangguk- angguk.

So... lepas dpt bebudak ne pun ada la yg cuba2 pakai. Lawa memang lawa.

  " Mesti org yg buat ne sangat elegent, kemas dan mempunyai kepakaran yg tinggi kan? ," Kata Diha kepada Izzati.

  " Kan ? Kan? Sangat la lawa. Aku pun yg sblum ne macam anti gitu dgn benda alah ne tapi kali ne aku kalah sbb dia kene dgn citarasa aku," kata Izzati dgn separuh teruja sampai nak menitis air mata yg x berapa nak keluar tu. Sambil try memasangnya di lehernya. Opps.. bukan di leher tapi dililit di tudung yg dipakai.

  Seterusnya kaum Adam pula yg beratur utk dpt cincin mreka. Ada yg ternganga, teruja, melopong dan macam2 riaksi. Mana x nya, cincin tu unik giler berwarna silver ada ukiran Q di atasnya ditambah dgn batu yg berwarna merah,sangat unik dan nampak padan di setiap jari masing2.Cincin dan rantai yg diperolehi seakan2 nampak sepadan dan serasi antara satu sama lain. Sangat menarik sekali.

  " Wei !! Kau tengok cincin ne, x terucap aku. Lawa beb ! " Kata Hin.
" Ha..Ha..Akhirnya kata2 keramat itu kluar jugak dari mulut kau ," kata Z sambil menepuk bahu Hin.

" Apa lah kau ne," sambung Hin x puas hati.
" Ye la.. bukan ke sblum ne kau anti bayotik ke dgan perkataan lawa.
Ha..ha..ha," kata2 sambil x boleh tahan ketawanya dan terus tersembur ke muka Hin.
Hin apa lagi tengok dgn pandangan maut la pd Z.
Dan Z terus senyap walaupun mulutnya bergelembung mnahan diri utk gelak. Sabar je la dgn Hin.

Apabila semua dah dpat  "hadiah" masing2 then mereka terus ke tempat duduk masing2.

  " Ok student", smua dah dpat kan barang masing2 . Ok.. Ingat dan peka minggu ne kita akn dapat bungkusan yg seterusnya dan acara itu akan berlangsung pd hari sabtu ne. Memandangkan hari ini adalah hari Ahad, so kita ada lagi 5 hari. Saya harap awak semua dapat jaga barang amanat ini. Ok!!
" Kata madam Sarah.

  " Ok! Madam, " jawab bebudak ne serentak.

  " So hentikan dulu benda ne dan kita sambung mata pelajaran kita. Continue our topic on. Intergration, " kata madam Sarah yg ajar mata pelajaran Calculus.

Bebudak ne pun kluar lah buku calculus masing- masing dan continue fokus diorg punya topic.

My DressWhere stories live. Discover now