O günün diğer günlerden bir farkı yoktu Tom her zamanki gibi araştırma yapıyordu.Araştırmayı en çok sevdiği şey ise şehir efsaneleri ve mitolojilerdi.En iyi arkadaşı Jeffrey ile uzun zamandır arası iyi değildi,çünkü arkadaşı bu tür olayları araştırmak istemiyordu.Çok geç olmuştu artık uyumalıydı. (Ertesi sabah) Bıçağını alarak okulun yolunu tuttu,bıçak getirmesinin sebebi ise okulu tekin bir yer değildi uyuşturucu satıcıları,birbirlerini bıçaklayan insanlar ve ayrıca sık sık kavgalar oluyordu.İlk zilin sesini duyar duymaz başka sınıfta olan arkadaşı Jeffrey'e araştırmalrını anlatacaktı.Ama Jeffrey ona bağırarak bu olayların saçma olduğunu söyledi.Uzun zaman tartıştılar Tom bıçağını Jeffrey'e salladı karınında sadece ufak bir çizik olmuştu kanıyordu.Jeffrey hemen gidip öğretmene söyledi,Tom küfür etti,Jeffrey'den özür dilemesine rağmen onu dinlememiş ve öğretmene söylemişti.Rehber öğretmeni onu odasına çağırdı,uzun bir görüşmeden sonra rehber öğretmeni annesini aradı.Tom dışarda annesini beklerken bir küfür daha savurdu. (2 ay sonra) Psikolojik tedavisi devam ediyordu her hafta sonu psikoloğa gidiyordu.Ve hiç arkadaşı kalmamıştı,sadece kafasını araştırmaya veren asosyal bir tip olup gitmişti adeta.Bir gün gezmeye giderken ara sokaklardan birine girdi yaşlı bir kadın yerde oturmuş örgü örüyordu ona bir not kağıdı verdi.İğrenç bir gülümsemeyle lütfen evde aç dedi.(Eve gidince) Not kağıdını açtı içinde:"Onun ilk kurbanı sensin O seni izliyor" Tom bunu takmayıp uyudu.(Ertesi sabah) 'Eski arkadaşı' Jeffrey yanına geldi ve "O seni izliyor" dedi.Bütün gün bunun anlamını düşündü.Sonunda son zil çalmıştı! Eve gitti çok yorgundu.Uyudu rüyasında eski arkadaşı Jeffrey'in kendini astığını gördü.(Ertesi sabah) Jeffrey'i okulda görmemişti onun sınıfına girdi,çantası yoktu.(1 hafta sonra) Jeffrey'in ölüm dedikodusu dudaktan dudağa dolaşıyordu,okuldan sonra evine gitmeye karar verdi,çünkü Jeffrey okula asla 1 haftalık gelmemezlik yapmazdı!(Okuldan sonra) Annesi Marie koltukta otuuyordu ona Jeffrey'e noldu diye sorduğunda kadın ağladı ve onun öldüğünü fakat Tom'a not bıraktığını söyledi,Tom notu aldı okudu,Yazan şey ise:"O seni izliyor'du" Tom eve gitti.(1 hafta sonra) Tom artık dayanamıyordu sürekli kabuslar,gölgeler görüyordu ve içinden bir his ona sürekli intahar etmesini söylüyordu.Artık dayanamadı 14 tane hapı ağzına attı (2 saat sonra) Uyandığında hastanedeydi...(3 gün sonra) Evet taburcu olma vakti gelmişti zehir tamamen kanından silinmişti psikoloğu ise "bunu bir daha yaparsan sen 6 aylığına hastaneye yatıracağız dedi" Ve yaptı (5 gün sonra) Normal hastaneden Akıl ve ruh sağlığı hastanesine taburcu olmuştu.Oda arkadaşı onun gibi intahar edenlerdendi,aslında bir bakıma iyi olmuştu kafa dinliyordu oda arkadaşı harika biriydi,Kabusları ve diğer şeyler azalmıştı gölgeyi daha az sıklıkla görüyordu evet ona bu ismi takmıştı "gölge" (4 gün sonra) Bir sabah uyandığında oda arkadaşı kendini asmıştı ve duvara kanla "O seni izliyor" yazılmıştı güvenlik kamerası kendini astığı anı çekmişti bu yüzden Tom'a suç atılmadı.(Taburcu günü) Evet sonunda taburcu oluyordu! Babası onu Ford markalı arabasıyla alıp eve götürdü,giderken Tom vay canına bütün bunlar bir yaşlı kadın yüzünden mi oldu diye düşündü,eve gelmişlerdi babası onu kapının önünde bırakıp işe gitti Tom kapıyı açtı "anne ben geldim!" dedi sevinçle.Cevap yoktu hemen salona gitti annesi yerde kanlar içinde yatıyordu ve duvarda "O seni izliyor" yazıyordu.