#ILoveYouIdiot
#Part1
Heidi Onna... Itu nama sa.. Sa dbesar kan oleh family angkat sa yg sgt baik.. Sa ada Abg dan kakak angkat yg tdak pernah menganggap sa nie ank pungut dan mereka sgt menyayangi sa mcm adik kandung mereka.. Hanna Onna Kakak yg slalu ada utk sa.. Kak Hanna nda pernah berkira even masa rahsia ini mula terbongkar dlu kasih sayang mereka tetap sama...
*FlashBack*
"Heidi.. Cuba ko tulung dlu kakak.. Ko p bilik c mami sana tguk klu ada kakak punya reben sna.. Penat sdh kakak cri nie teda kakak jumpa!" - Kak Hanna
"Okay kak.. Kijap gia sa cari dlu.."
"Bah.. Sapat r, sa tunggu ko sana bwa.." - Kak Hanna
"Orait nopo!"
Tgah sa mencari² reben yg kakak sa sruh tu, mata sa tertumpu sama 1sampul kuning yg btl² private sa tguk tu.. Mula² sa ignore jugak sbb sa bz mencari reben c kakak.. Skali sdh jumpa tu reben kakak, sa pun mw keluar dri bilik c mami but mcm tu hati sa tarik² supaya sa p buka tu sampul kuning.. Tertera nama dan certificate surat lahir and my name d sampul tu, sa tertanya² apa dlm sampul tu.. Sa smpan reben c kakak sana d tepi then sa buka tu sampul dgn teliti sa baca isi kandungan surat d sampul tu... Terbesar mata sa baca then tanpa sa sedar sa menangis..
"Jadi, sa bukan ank kandung mami sama dadi??"
"Heidi?" - Mami
Sa masi pegang tu kertas dan sa genggam kuat² smbil sa singut² sa tguk mami.. Terbesar mata mami mgkin nda dia sgka sa jumpa tu sampul kan.. 😔 sa tguk mami berair sdh gia mata dia terus dia laju p dakat sa bru dia pluk sa..
"Heidi... Baby..." - Mami
Tu saja mami dpt ckp.. Lpas tu makin sa nangis.. Sa tunduk tguk tu kertas... Mami teriak dadi.. Dia kasi kawal tu suara dia supaya Abg sama kakak sa tdak perasan...
"Ahh knapa nie bae?" - Dadi
Dadi tguk sa pgang tu surat mata dia pun bsar jugak.. Dia dduk b'lutut sana dpan sa dan mami..
"Heidi... Jd kmu sdh tau?" - Dadi..
"Jadi sa bukan ank kandung mami sama dadi?"
Sa menangis teresak-esak.. Dadi syg² kpala sa bru dia tguk mami...
"Bae.. I think it's a good time to tell her the truth" - Dadi
"Sa blum ready bah babe.." - Mami
Dadi pgang bahu mami.. Trus dia pndang sa dan snyum..
"Bae... Dia sdh tau, teda apa lagi yg perlu d rahsia kan.. Heidi baby... I'm sorry for admit it.. Yes you are not our daughter.. Kmu hnya ank angkat kmi... But we loved you As our daughter.. Our biological daughter..." - Dadi
Makin negi kuat tangisan sa.. Smpai kakak hanna sama Abg George masuk tguk d bilik...
"Knapa nie? Mami? Dadi?" - Kak Hanna & Abg George
Mami sama dadi pusing tguk kakak sama Abg.. Lpas tu dadi sama mami tguk sa balik.. Trus mami smbung jugak nangis sbb tguk sa nangis nda berenti..
"George, Hanna.. Bah mati cnie.. Ada yg dadi sama mami mw bgtau" - Dadi
Tenang seja tu muka dan suara dadi.. Kak hanna sama Abg george saling b'tinguan.. Lpas tu durg dtg jugak lah duduk sbelah dadi sama mami... Lama jugak bah dadi diam, mgkin ambil masa dan kekuatan mw ckp.. Sa pun tnang sdh...
"Actually, heidi nie bkn ank kandung mami sama dadi wich mean is bkn adik kandung kmu..." - Dadi
Siap saja dadi ckp bgtu trus Abg sama kakak sa t'dduk dpan sa... Abg sama kakak sa b'tinguan lagi balik lpas tu durg p pluk sa...
YOU ARE READING
I Love You Idiot
Non-FictionHelo... Sa mnta maaf d atas keterpaksaan sa utk memadam story The Tondu Undercover... sio nopo dii... Oleh itu sa sdh menggantikan story I love You idiot... skali lagi sa mnta maaf... 😘