#ILoveYouIdiot
#Part13
Selesai smua urusan perkahwinan dan sebagainya tinggal sebulan lagi sebelum sa sma gerard berpindah ke Jakarta, Gerard terpksah b'pindah dsna sbb ada projek bsar durg sana.. Jd as a wife mstilah sa kna ikut dia kan? Apa lg mmg itu tujuan MIL sa msa dia lamar sa d hospital hari tu.. Masa sa tgah kmas bilik tu tiba² gerard masuk dgn muka pucat,sa angkat kening lah tingu dia kan spatut nya hari nie dia balik lewat sbb dabilang hari nie ada meeting but blum smpai 20min dia gerak dri rumah ada sdh dia balik...
"Why? Ada t'tinggal brg? Wallet? Handphone?" - Sa
"Get ready... Kita p rumah mami Jane skrg.." - gerard
"Why?" - Sa
"We have to go there... Just get ready now... I'll tell you later" - Gerard
Sa angkat bahu seja then sa p tukar baju sa lpas tu sa keluar dri bilik mndi sa tingu c gerard punya muka mcm yg t'ganggu btl mcm something wrong.. Sa dtg dkat dia dan tnya dia apa yg jd? Dia just tarik tgn sa dan bwk sa p kereta.. Tp sa perasan yg tinggal sa sma gerard seja d rumah sbelum dia kunci pintu rumah, sa tnya mna org rumah? Dabilang durg ada sdh sna ruma mami sa... Curious sa dbuat nya... Balik² sa tnya what happened dia diam seja dan pgang tgn sa lpas tu da sruh sa b'sbr, hati sa nda tenang sdh msa tu.. Smpai rumah mami, ramai sdh org sna kereta pun bnyk. Sa msih dduk dlm kereta nda sa dpt bergerak sa rasa mcm kaku, sa tingu gerard yg tunduk pgang stereng kereta sa tarik nafas dlm² dan hembus perlahan and then sa kasi kuat smgt sa bru sa tnya gerard...
"Ger.. Tell me what happened? Knapa rumah mami ramai org? Ada party kah? Or..." - Sa
"Onna... Actually, george is gone.. Dia sdh meninggal.. Dia bunuh diri" - Gerard
Dia pgang tgn sa.. Masa tu sa rsa gelap nda sdh sa dpt berfikir, sa rsa lemah dan tba² sa sesak nafas.. Gerard t'pksa pkul² dada sa beberapa kali bru sa dpt b'nafas... Tu pun nda stabil sa b'nafas.. Sa buka pintu kereta, c gerard laju p keluar dan tlg sa keluar kereta, msa keluar tu sa jatuh lemah sluruh bdn sa, nsib gerard ada dan dia smbut sa klu nda mgkin sa t'duduk d tanah.. Gerard papah sa smpai rumah, msa sa dkt pintu tu sa tingu kak hanna sama dadi nangis, mami sma jenita pengsan dan jenita d riba seorg lelaki yg pernah b'duet sma sa msa hari pertunangan durg tu and i guess tu abg dia... Smua mata tertumpu sma sa dan gerard, gerard sa pgang sa erat... Kak hanna laju berdiri p peluk sa dan kmi nangis smpai sa nda blh imbang bdn sa and sa sma kak hanna t'dduk, gerard masih setia d sisi sa dan memberi smgt utk sa...
"What happened? Knapa abg george snggup bunuh diri?" - Sa
"I don't know... I.. I just don't know.." - Kak hanna
Nda lma tu jenita sdar, dia nangis lagi dia p keranda tmpat c abg george d kasi baring.. Sa dtg dekat dia kasi sbr dia lpas tu dia tolak sy..
"Jgn sentuh sa! Sbb ko lah george mati! Sbb ko lah george kasi tinggal sa! Pergi ko! Pergii!!" - Jenita
Bsar trus mata sa dan smua org t'kejut akan tindakan jenita lpas tu abg dia kasi sbr dia..
"Jen jgn bgini, malu sma org... Sdh lah tu.." - Abg jenita
"Malu?! Sdh t'lanjur malu biar malu trus! Sbb dia lah nie c george snggup bnuh diri!!! I hate her! Get lost! I don't wanna see your face anymore!" - Jenita
C gerard peluk sa yg sdg meraung menangis sbb sa nda sgka bnda bgini jdi kan lpas tu sa d persalahkan, t'pksa gerard bwk keluar sa dri sna..
"Syg... Kita balik dlu, bila keadaan tenang bru kita p cnie balik... Jenita tgah b'sedih nda dia sedar apa yg dia ckp tu.. Please jaga diri jgn biarkan stress kuasai ko... Nnti effect sma baby..." - Gerard
YOU ARE READING
I Love You Idiot
Non-FictionHelo... Sa mnta maaf d atas keterpaksaan sa utk memadam story The Tondu Undercover... sio nopo dii... Oleh itu sa sdh menggantikan story I love You idiot... skali lagi sa mnta maaf... 😘