Di Restaurant 💕💞
"Noel yang you nak jumpa I kenapa? you tahu tak I tengah sibuk sekarang ni, kata Trisha.
"Ehem...Trisha boleh tak you perlahankan suara you dulu malulah orang tengok, ujar Noel lalu menutup mulut Trisha."Ishh.. Noel janganlah buat cmtu saya tiada nafas pula. Noel sempat tersenyum melihat wajah Trisha.
"Jom I bawa you makan, kata Noel lalu menarik tangan Trisha.
"Hey! Noel why you hold my hand?! you tahu tak saya tengah kerja ni. Please jangan ganggu saya, kata Trisha.
"Trisha jnganlh degil sangat pegang jeh tangan saya.
Di Restaurant."Trisha you boleh pilih apa sahaja makanan dan minuman yang you suka.Sambil membetulkan lengan bajunya yng panjang itu. "Kenapa pula dia ni? hensemnya Noel malulah saya tengok dia, bisik hati Trisha.
"Trisha kenapa ni mcam malu jeh?terlalu hensemkeh saya? Tanya Noel sambil tersenyum manis.
Seorang pelayan sampai di meja mereka. "Nak makan apa? "Saya nak fried chicken satu dan minuman pula juice orange. Lalu gadis itu mencatat senarai makanan tersebut. "Cik pula?
"Err.. ta..k sa..ya..
"Cik bagi jeh isteri I ni Hersey satu dan fried chicken. "Okay sila tunggu sebentar, lalu pergi dari situ."Noel kamu ni cakap-cakap jeh bila masa lagi I jadi isteri you? Trisha sangat terkejut dengan kata-kata Noel sebentar tadi.
"Epp.. Trisha you tahu tak selama ni saya betul-betul nak jadi isteri you .Saya janji saya tak menyusahkan hidup you and I always love you.Sudi tak you jadi peneman hidup saya selamanya. I really need you, sambil melihat wajah Trisha dengan begitu serious.
Trisha begitu terharu lalu dia berdehem.
"Noel macamana kalau Azriel datang di dalam hidup saya apabila suatu hari nanti?saya takut Noel kalau dia apa-apakan saya. Trisha menjadi bimbang."Trisha listen to me no need to afraid with him because I always protect you. Saya janji dia bukan milik awak lagi, memegang tangan Trisha dengan perlahan sekali tanpa disedari setitis air mata Trisha jatuh di tangan Noel.
"Why do you cry it's sokay, lalu menyelitkan rambut Trisha di telinganya dan tersenyum.
Trisha membalas senyuman itu dengan ikhlas sekali walaupun dia berada dalam kebimbangan.
Mereka berdua pun menjamu selera masing-masing. "Trisha you tak percaya yang Restaurant tu milik sya?
Trisha tersedak kerana mendengar kata-kata Noel itu lalu segelas air dihulurkan oleh seseorang. Siapakah?Trisha pun menerimanya tanpa melihat wajah orang itu lalu diteguknya.
Noel tergamam melihat seorang lelaki yang berada di tepi meja mereka."Er.. No.. lalu Trisha berhenti bercakap kerana ternampak Azriel yg berada di situ.
"Trisha kamu okay sdh?tanya Azriel .
"Azriel? bukankah saya sdh beritahu kmu yng sya taknak jumpa awak kita kan sudah bercerai?"I miss you everyday sya tak dapat tidur kerana selalu mengingatkan kamu. Please give me the change to love you again, rayu Azriel lalu tangan kiri Trisha dipegangnya tetapi dengan pantas Trisha menepis tangan Azriel.
"Please Azriel don't touch me again I don't like! suara Trisha semakin tinggi.
"Azriel! listen to me Trisha is mine not you! awak tak sedar keh yng you banyak menyakiti hati dia. You tak sesuai nak jadi suami dia lagi lebih baik you pergi jaga gadis awak tu biar sya jaga dia sampai akhir hayat sya!,kata Noel dengan memandang wajah Azriel.
Azriel mengeluh berat lalu dia keluar dari Restaurant itu dengan marah sekali.
"Tak mengapa Noel sya pasti Trisha akan kembali kpda saya!
"Noel saya tak boleh mencintai awak lagi, saya tak boleh berjumpa awak lagi saya takut awak merana nanti pula.Sampai di sini sahaja kita bertemu saya minta maaf, ucap Trisha lalu masuk di dlam rumahnya.
Noel terkejut dengan kata-kata Trisha tanpa disedari airmatanya mengalir deras di pipi. Lalu Noel pun masuk di perut keretanya dan terus meninggalkan kawasan tersebut."Takkan Trisha ada hati nak mencintai Azriel lagi.Mustahil, lalu dia memukul stereng keretanya.Semakin laju kereta dipandunya. Noel tidal dapat mengawal perasaannya krana dia lebih mencintai Trisha dlm hidupnya.
Tiba-tiba......dum... dum..
Kereta milik Noel dirempuh oleh sebuah kereta yang sama jenis dgan keretanya.
Orang yng lalu-lalang di situ terus menelefon ambulans dan juga pihak polis.Ketika itu Trisha sedang menonton berita harian kerana dia lebih suka mengetahui perkara yang berlaku di luar negara mahupun di dalam.Sedang Trisha asyik menonton berita tiba-tiba dia ternampak kereta milik Noel telah dirempuh oleh sebuah kereta.
Trisha mengambil kunci keretanya yang berada di meja dan terus keluar dari rumah. Televisyen langsung tidak ditutupnya
kerana terlalu tergesa-gesa.Trisha memandu dengn laju kerana dia mahu cepat sampai ke destinasi yng ditujuinya. Dia menangis sambil memandu.
"Please don't leave me Noel I'm still need you. I love you, Trisha bermonolog sendiri sambil dia mengesat airmatanya.
YOU ARE READING
Be Mine Forever💕
RandomHidup Trisha begitu bahagia apabila dia telah menjalinkan hubungan bersama Azriel. Selain itu, mereka juga telah mempunyai dua orang anak di mana seorang lelaki yg berumur 8 tahun dan seorang perempuan yg kini berumur 8 tahun. Azriel bekerja di peja...