příběh Ernesta Neumanna - R

16 0 0
                                    

     „ ...říkal jsem ti přece že..."

     „ ...máme drobné starosti na N-2, ale už se na tom..."

     „...neviděl jsi někde R-ko? Už několik hodin ho..."

     Poslouchal jsem tyhle drobné útržky rozhovorů, zatímco jsem hleděl ven z okna. Hleděl jsem k těm tisícům drobných světýlek na černém pozadí. A k těmto světýlkům směřuje naše snaha. Překročili jsme poslední hranici na cestě za objevováním světa. Naše planeta nás již neváže.

     Ne teď, když byla konečně dokončena konstrukce stanice Tempestus. Největšího projektu, jakého kdy lidská snaha dosáhla. Jedná se o stanici s rozlohou několika kilometrů krychlových, a má sloužit jako odrazový můstek pro naše snažení dobýt vesmír.

     Z mých melancholických myšlenek mne vyrušila čísi ruka, která se znenadání objevila na mém rameni. Otočil jsem se. Při pohledu na to, čí ruka byla ještě před okamžikem na mém rameni, jsem sebou polekaně trhnul.

     Stál přede mnou syntetik. Nemohl jsem věřit svým očím. Na zemi bylo plno robotů a androidů, ale tohle byl vůbec první syntetik jakého jsem kdy viděl.

     Abyste mne chápali, doposud byly vynalezeny tři úrovně umělé inteligence. První, ta nejstarší a nejjednodušší, jsou roboti. Jejich AI* je to nejprostší. Jsou naprogramování k vykonávání těžkých, avšak prostých prací. Zejména pak stavební úkony. Často jsou napojení na příslušného androida, který jejich práci synchronizuje a koordinuje.

     Tou druhou vynalezenou jsou androidi. Svojí inteligencí se vyrovnají člověku, a pojmuli již cosi, co by se dalo považovat za vědomí a většina jich vede plnohodnotné životy. zastávají administrativní práce, Jako byla již zmíněná koordinace prostých robotů. Zároveň už jsou schopní plnohodnotné konverzace. Jsou to tedy i společníci a tvoří samostatnou společenskou vrstvu na zemi.

     Poslední, nejmladší a nejdražší verzí jsou syntetici. Jejich AI hravě překonává lidskou inteligenci. Jejich funkce jsou často velmi specifické a jsou vyrábění na zakázku firmou EMPTERA. Žádný syntetik není stejný. Ani svou funkcí, ani svou podobou. Jejich hlavní odlišnost od robotů a androidů je to, že jsou schopní se učit. Učit stokrát rychleji než by to kdy zvládl člověk.

     „Doufám že jsem vás nevylekal, pane Neumanne." to ke mne promluvil onen syntetik. „vítám vás zde, na Tempestu. Jsem R. Velící jednotka vaší budoucí lodi."


________________________________________________________________________________

  *AI – Artificial Inteligence, česky Umělá Inteligence.  

Míříme ke hvězdámWhere stories live. Discover now