#5
Profesorii
Sa nu se inteleaga gresit: nu am nimic impotriva profesorilor, ba chiar am un respect urias fata de ei pentru ca imi dau seama ca trebuie sa fie extrem de greu sa iti petreci 6 ore pe zi sau chiar mai mult inconjurat de elevi ba tembeli, ba infumurati, ba nesimtiti etc. Uneori chiar nu stiu cum rezista, eu una cred ca i-as da una unui elev daca m-ar enerva (una bucata motiv pentru care eu si meseria de professor nu ne impacam).Si cu toate acestea nu pot sa pricep de ce exista unele tipuri de profesori care parca sunt picati din iad ca sa ne faca noua viata un cosmar!
-Cel care preda in sila de parca ar spune 'Nu am chef de voi asa ca o sa va dau la toti 5 si 6 fara nici un motiv'
-Cel care se ia de tine si daca respiri. Adica serios: daca nu ma uit in ochii tai cand vorbesti Pac! morala; si daca ma uit Pow! iar morala. De ce? nu stiu. Pentru reclamatii adresati-va profesorilor cu o doaga sarita care nici nu sriu ce vor.
-Cel care tot ce vrea sunt meditatii. Adica poate ca sunt intr-a 9-a si nu am chef de meditatii la mate sau la mai stiu eu ce si tu nu imi dai la scoala 7 doar pentru ca nu vin eu la tine la meditatii?!? Asta deja e prea de tot!
-Cel care nu preda nimic, dar se asteapta sa stiti tot, iar la testari va intreba lucruri de care nici nu v-a amintit darmite sa va mai spuna ceva!
-Cel care preda muuuult prea mult! E cel care termina manualul pentru un an in trei luni si dupa incepe sa predea si materia de anul viitor si se asteapta sa invatati tot. Serios acum, de ce exista o programa stabilita? Ca sa o ignori tu?!?
-Cel care nu e niciodata multumit de raspunsurile tale la ore sau la teste si chiar daca lucrarea ta era de 10 nu se poate sa nu gaseasca el ceva si sa iri dea 9 sau chiar 8. Totusi, profesorii ar trebui sa ne incurajeze sa invatam, sa ne faca sa invatam de placere si sa ne placa materia lor, dar nuuuu, ce fac ei este sa ne descurajeze si parca sa ne faca sa credem ca suntem niste prosti care nu stim nimic si nici nu ne pricepem la nimic. Va rog dragi profesori, daca voi nu puteti sa retineti materia de la 15 materii nici eu nu ar trebui sa o fac, totusi nu sunt un robot si pana si ala are memorie limitata! Inteleg ca fiecare dintre voi vreti sa aveti elevi care sa fie olimpici la materia voastra, dar serios nu pot sa invat de 10 la toate, nici eu si nici alt elev nu poate! Asa ca incetati sa mai fiti niste capcauni care vor doar sa dea note mici, chiar daca nu pricep cu ce te incalzeste pe tine ca i-ai dat unui copil 9,45 in loc de 9,50 doar ca sa ii arati ca nu este destul de bun ca sa ia 10!
-Cel care face diferente intre elevi sau mai pe romaneste ii favorizeaza pe unii numai pentru ca parintii au bani de cadouri de milioane.
- chiar mai trebuie sa continui? Hai, cred ca ati prins ideea!
Si cu toate acestea sa nu credeti ca urasc profesorii, doar ca am avut 'norocul' de a da si peste asemenea profesori si va spun din propria experienta ca nu este placut sa ai pe unii ca ei ca profesori la tine la clasa.
Normal ca exista si profesori de treaba care chiar stiu cum sa faca ora una interesanta, la care sa fi atent si chiar sa vrei sa vina cat mai repede sau profesorii care te incurajeaza si pricep cat de greu este sa fi elev si te ajuta cat de mult pot. Fata de acestia am un respect urias si as vrea sa existe cat mai multi in scolile din Romania si chiar am avut parte si fe unii din acestia si trebuie sa va spun ca desi nu iubeam materia deabia asteptam sa inceapa ora si chiar pricepeam lectiile. Nu imi aduc acum aminte de toti, dar cea care mi-a ramas in minte ( si va ramane mereu) este fosta mea peofesoara de franceza, care a reusit sa ma faca sa imi placa franceza si chiar sa ma descurc, asta fara sa tipe sau sa dea note mici fara niciun motiv.Scuze pentru pauza uriasa pe care am facut-o, dar m-am intors si sunt destul de hotarata sa continui aceasta carte!