1

403 10 0
                                    

Elissa pov

"helo, ya ya Alex saya dalam perjalanan pulang lani"balas Elissa sambil menaiki bas yang baru datang

"terus balik rumah jangan keluar. Kalau aku dapat tau kau keluar, kau tau lah akibatnya"ancam Alex. Well Alex tak pernah tak guna cara ancaman.

"okey"balasku sambil menamatkan panggilan telefon dari Alex..walaupun aku tau yang Alex akan marah.aku tengah letih sekarang. Malas nak layan perangai kanak-kanak Alex

.......

Tok tok tok

Pintu rumahku diketuk kuat.. "Haih ketuk kuat lagi boleh tak, bagi roboh terus rumah ni".gerutu Elissa sambil membuka pintu rumahnya

"Alex?!!kenapa awak datangm "terkejut Elissa melihat wajah Alex dibalik pintu rumahnya.

"kenapa? Tak boleh ka? Ke ada lelaki lain dalam rumah ni"kata Alex sambil tersenyum sinis.

"awak!cukup-cukup la kata saya macamtu, saya bukan perempuan murahan yang selalu bawak lelaki balik rumah"aku lelah dengan semua ini.Alex masuk kedalam rumah lalu menutup pintu.

"oh iya, jadi ni apa,hah!!"balas Alex sambil menunjuk beberapa gambar padaku.

"ini tak seperti yang awak fikirkan"jawap ku yang terkedu melihat gambar itu.gambar seorang lelaki memeluk pingang seorang perempuan.dan dalam gambar itu lelaki tersebut terlihat seperti tengah cium dangan perempuan itu.. Ya itu aku

"heh! Kau masih tak mau ngaku lagi. Aku tengok muka kau ni macam baik, innocent, polos tapi tak sangka la pulak perangai kau macam ni di belakang aku. Haha"tuduh Alex lagi.air mata aku sudah berada di pelupuk mata, hanya tinggal untuk pecah saja.

"awak lebih percayakan gambar ini dari saya ke. Masa tu saya tengah antar makanan dekat pelangan tiba-tiba saya rasa nak jatuh, dan laki itu yang tolong saya"terang Elissa.

"heh!alasan lagi. Lepasni alasan apalagi kau nak bagi? Perempuan macam kau memang tak pernah puas dengan satu lelaki kan.. Tapi kau ingat, aku tak akan pernah lepas kan kau walau apa pon. Kau ingat tu!!"gertak Alex.. Sambil berjalan kepintu.

Akhirnya air mataku jatuh juga.. Mampukah hati ku ini menahan rasa sakit ini.

"Alex.. Sebenarnya awak cintakan saya ataupun tidak..apa sebenarnya status hubungan kita sekarang. Kalau awak dah bencikan saya kita putus"

"putus? Haha kau nak putus sebab kalai putus kau boleh senang senang keluar dengan lelaki lain macam tu? Haha tak akan sayang. Tak akan. Aku tak akan lepaskan kau.dan cinta? Aku cinta kan kau ataupun tidak bukan bermakna kau boleh lepas dari aku"ucap Alex sambil membanting pintu rumah ku..

Ya beginilah aku pada setiap hari. Selalu digertak, difitnah, dikasari.. Aku penat.. Aku mencintainya tetapi dia..aku tak tahu. Dia selalu memaksaku mengikut perintah nya jika tidak sesuatu yang tak diingini berlaku. Aku merasa seperti boneka..

.......

"hello bebbb aku dah balik"

"bella!! Arhh kenapa awak tak bagi tau awak balik harini? Saya rindh sangat sangat dekat awak haha"jerit aku melihat kepulangan Bella yang selalu kutunggu.

"surprise  beb"balas Bella

"hmm beb kau masih couple dengan Alex lagi ker? "tanya Bella

"ya, kenapa? "ucapku yang pelik dengan pertanyaan Bella

"mmm aku cakap ni mau jangan marah yer.. Tadi aku nampak dia dengan seorang perempuan, sexy gila laaa. "kata Bella

"oh tu mungkin kawan dia hahha. Jom la tidor, kau tu barh sampai. Esok kita sembang lagi yer"ucap ku gembira walaupon hati ku sakit..

Sakit. Itu yang hati kurasakan.. Sudah retak hanya tinggal untuk berkecai.. Sekarang mungkin aku masih mampu bertahan. Esok?  Aku tidak tahu...

Bersambung.......

Ini pertama kali cheq buat cerita.
Cheq tau xbest . Kalau ada macam loqat kedah tu cheq mintam maaf noh.. Besalah kadang2 terbawak masuk loqat kedah ni. Dh terbiasa katakan.. Tu dia jadi lain bila nk buat cerita kena tulis bahasa baku😂😂.. Apapon byubyu

Only MineWhere stories live. Discover now