1.évad
Mikor Hinata Shouyou egy nap meglátja a tévében a Karasuno Középiskola ászát, a Kis Óriást, elhatározza, hogy egyszer ő is elismert röplabda játékossá válik. Az alsó-középiskolában viszont csak nehezen tud játszani, gyakorolni. Ezenkívülmagassága is megnehezíti helyzetét. Ennek ellenére minden idejét annak szenteli, hogy minél jobb és jobb legyen. Mindössze egy meccs adatik meg neki, ahol elhatározását erősíti a kimagaslóan tehetséges Kageyama Tobióval valóösszecsapása. Megfogadja, hogy legközelebb nem fog veszíteni. Miután Hinata végre bekerül a Karasunóba és rendes röplabdaklub tagja lehet, szembesülnie kell a ténnyel, hogy riválisa hirtelen a saját csapattársa lett...
Összességében a Haikyuu!! egy nagyon kedvelhető sport shounen. A karakterek igazán emberiek, nincsenek különleges, emberfeletti képességek és túlzások. Helyette találkozhatunk tehetséges játékosokkal és a Karasuno könnyen megszerethető csapatával. Minden szereplőnek megadatik kisebb-nagyobb figyelem a sorozatban, sok időt fordítanak a karakter- és a csapatfejlődésre egyaránt, habár a középpontban érezhetően Hinata és Kageyama áll. A két kamaszfiú tökéletesen kiegészíti egymást mind a pályán, mind a hétköznapokban. Hinata egy életrevaló, energikus fiú, aki alacsony ugyan, de jó képességekkel bír a röplabdában.Kageyama majdhogynem szöges ellentéte Hinatának. Nagyon megfontolt, eltökélt játékos, aki már korábban is kiemelkedő teljesítményt nyújtott. Mégis közös bennük a röplabda szeretete, és a nézővel is hamar megszerettetik ezt a sportágat.
2.évad
Az első évad vége nem mindenki számára lehetett kielégítő, hisz kedvenc csapatunk az utolsó részekben vesztesként hagyta el a pályát. Szerintem ezzel a készítők is tisztában voltak, hiszen 2014 decemberében jött a bejelentés, hogy a sípszó újrafelhangzik, érkezik a második évad. A 2015-ös őszi szezonban jött is a premier, amikor is újra 25 részen keresztülizgulhattunk, nevethettünk, szomorkodhattunk röplabdás szereplőinkkel.A történet fonalát ott vesszük fel, ahol az első évad záró epizódja letette. Karasuno csapatát teljesen letaglózta a selejtezőnelszenvedett vereség. Természetesen megfogalmazódik bennük a vágy, hogy még tovább fejlődjenek, még több technikáttanuljanak, még több tapasztalatot szerezzenek. Erre kiváló lehetőséget nyújt nekik egy tokiói edzőtábor, ahol nemcsak régi nekomás barátaikkal, hanem újabb csapatokkal mérhetik össze tudásukat (vagy épp tollaikat). Ám az utazás Tokióba nemolyan egyszerű, mint ahogy első hallásra tűnik, valamint furcsa párosunk is összekülönbözik.
3.évad
Az évad története igazából benne van a címben is:Visszacsöppenünk a prefekturális selejtező meccsek sorozatába, ahol a döntő, a Shiratorizawa akadémia és a Karasunomeccse következik, a tét a tavaszi bajnokságon való részvétel.A karasunós srácok életük eddigi legnehezebb meccsére készülnek, ugyanis nem elég már két nyert szett a győzelemhez,mindent bele kell adniuk, hogy fel tudják venni a versenyt tapasztalt ellenfeleikkel.A részek során jobban megismerkedünk a shiratorizawás srácokkal, és a motivációikkal, természetesen Haikyuuhöz híven jósok humorral és izgalommal karöltve.