Pffff, dinsdag. Ik heb er echt geen zin in. De eerste 4 uren beginnen we met een praktijkvak. Het is een les waarin er gestreken, gekuist & gewassen wordt op de wens van de klant. En de klant bij ons geval is school. We moeten zelf ons gerief sleuren naar school om te wassen en dergelijke. Vandaag hadden we 2 T-shirts nodig om te wassen, 1 jeansbroek en 1 trui om te strijken. En 1 tapijt om te onderhouden.
Eenmaal we aan school zijn gaat de bel en zitten we in het lokaal. Ik zit naast Lieze en Dennis. Want we mochten zelf onze eigen plaatsen niet kiezen, je kent dat wel, alfabetische volgorde. We gaan naast de wasmachines staan en leggen alle T-shirts samen om te wassen. We bespreken alle etiketten van het shirt. Dan sorteren we ze per kleur 1 voor 1. De leerkracht houd mijn shirt in de lucht en ik hoor commentaar van Sam: 'Je kunt meteen weten van wie het is, je kunt er een tent mee opzetten met dat shirt! '
Lieze's p.o.v
Waarom heeft Sam altijd zo'n opmerkingen, heeft ze het nog niet moeilijk genoeg?! Ik haat dat mannetje zo hard! En het ergste van al is, de leerkracht lacht ermee. Er wordt er echt niets aangedaan. We hebben al eens naar de leerlingenbegeleiding geweest op onze school... Maar dat holp niets uit. Dennis en Sam zeiden dat het haar schuld was dat zij zo grof doen tegen haar. Ze zet ons steeds voor schut door opmerkingen te geven die kwetst. En dat we ze gewoon terug neemt met opmerkingen te geven haar. Zodat we soort van quit staan. Dat hebben zij gezegd tegen de leerlingenbegeleiding.
Lotte heeft een strafstudie gekregen omdat ze heeft 'gelogen'. Ten eerste: ze heeft een niet gelogen! Ten tweede: het is altijd Sam en Dennis die beginnen met dingen te zeggen tegen Lotte en niet omgekeerd!!! En ten derde: Lotte zei vroeger soms dingen terug om haar beetje te beschermen maar dat maakte het juist erger dus doe ze dit niet meer. Ze probeert het nu te negeren. Al is dit heel moeilijk voor haar. De tranen zitten steeds in haar ogen. Ik vind het zo knap van haar dat ze zich zo sterk kan houden! Ik zou dit niet aankunnen! Ben 300% zeker dat bij mij de tranen zouden rollen over m'n wangen en m'n wereld zou instorten van mij!
Lotte's p.o.v
Was ik maar nooit naar de leerlingenbegeleiding geweest. Dit heeft het alleen maar erger gemaakt. Na de strafstudie die ik had gekregen hebben ze me staan opwachten buiten. Toen ik om twaalf uur naar buiten kwam zag ik Sam en vrienden van hem. Ze kwamen in een kring rond mij staan. Het waren allemaal brede gespierde jongens. Ik keek rond mij en zag iedereen behalve Dennis. Ik voel een trek in m'n haar en val op de grond. Sam zei: Dit komt er maar van om ons te verraden.' Een van die jongens stampte in m'n maag en een andere gast sloeg op m'n gezicht. Twee keer zelfs. Ik probeerde gewoon recht te staan maar kreeg opnieuw een stamp in m'n maag. Een van die jongens gaat op mij liggen terwijl de rest mij vasthoud. En probeert me te kussen. Ik draai me hoofd . Ik merk dat hij kwaad wordt en hij spuwt in m'n gezicht! Hij draait mijn hoofd om en probeert me opnieuw te kussen. Ik liet hem gewoon doen.
Ik voelde z'n tong in m'n mond glijden maar ik beet er op! Die jongen trok hem weg, keek kwaad en sloeg op m'n gezicht! Sam keek me aan, sloeg nog eens op m'n gezicht en stond recht. Hij gaf nog een stamp in m'n ribben. Ik hoor hem zeggen: 'Kom, ze heeft genoeg gehad!' Hij gaat dichter bij mij zitten en zegt tegen me: 'Volgende keer als je ons nog een verraad maak ik je KAPOT! Hoor je me?!' Hij staat op een loopt weg met al die andere.
Een man die onze school passeerde zag me liggen in het midden van het voetpad. Hij ging naar me toe maar ik bewoog of reageerde niet. Voor alle zekerheid heeft hij de ambulance gebeld.
Toen ik wakker werd in het ziekenhuis zag ik me moeder naast me. Brecht zat er ook. Samen met Ruben, Hannes en Lander. Die 4 jongens zijn m'n broers. Brecht is 17 blond, slank en blauwe ogen. Ruben is 15, hij is m'n tweelingbroer. Hij is 3 minuten eerder geboren dan mij. Hij is blond met blauwe ogen en mega hard gespierd! Hij zit in het ASO en is mega populair. Hij is door iedereen graag gezien! Ik ben het tegenoverstelde van hem eigenlijk. Na ons heb je Hannes. Hij is 13 en lijkt sprekend op Brecht. En na Hannes heb je Lander. De jongste van heel de groep. Lander is 11 jaar oud. Lijkt sprekend op Ruben maar niet zo gespierd. Ik ben bijna de kleinste van het huis. Lander is nog iets kleiner dan mij, maar ik denk dat dat niet zo lang meer gaat duren.
Me broers schamen zich om mij want ik ben zogezegd hun lelijk kleine dikke zus. Ik snap hun wel. Ik schaam me ook voor mezelf. Maar ik ben veel beginnen eten na de dood van papa. Ik was 6 toen hij doodging. En ik ben eigenlijk nooit gestopt met zo veel te eten. Iedere keer als ik slecht gezind of verdrietig voel dan prop ik me vol met alle wat ongezond is. Maar nu terug naar het verhaal.
Rond mij stond ook Lieze. M'n moeder vroeg wat er gebeurd was. Ik zei dat: 'jongens op straat vielen me aan maar ik kende ze niet.' M'n mama nam me vast en de dokters kwamen toen binnen in m'n kamer om te zeggen dat ik 3 gekneusde ribben had, een gebroken neus en een lichte hersenschudding. Ik moest 4 weken blijven in het ziekenhuis tot alles helemaal hersteld was. M'n moeder had gevraagd aan de dokter om te overnachten in het ziekenhuis omdat ze zelf weinig tijd had om voor me te zorgen. Mama werkt 10 à 12 uren op een dag sinds de dood van papa.
In die 4 weken tijd kwam Lieze elke dag op bezoek. Het is ook het enigste bezoek en m'n mama dat ik kreeg in die tijd. Ze vraagde me over het ongeval of ik echt niet wist wie het was. Ik vertelde haar toen dat het Sam was met een paar vrienden van hem was. Ik vroeg haar om dit aan niemand door te vertellen want dan zal het veel erger worden! Ze beloofde het aan niemand te vertellen, ook niet aan de leerkrachten. Zoals ik weet kan ik Lieze helemaal vertrouwen. Wat er ook gebeurt!
~
vote pls! Het betekend echt heel veel voor me!
JE LEEST
Internetjongen
RomanceLotte word gepest door mensen uit de klas. Ze heeft geen zelfvertrouwen en gaat op Omegle en leert Louis kennen. Lotte liegt over haar uiterlijk omdat ze bang is dat hij nooit meer dan met haar wil praten. Ze wordt stapelgek op hem. Eén van de peste...