Dom hade inte öppnat dörren på två timmar.Jag kände mig som en hjälplös prinsessa fast fängslad i ett torn. Det var en jobbig känsla. Hur lång tid tog det egentligen att laga mat ??
Jag hörde ett kallt skrik. Jag blev orolig. Jag hörde ett till skrik och denna gången kunde jag identifiera vem det var.Katniss min bästa vän. Hon var modig snäll och bokstavligt den coolaste människan jag någonsin har träffat. Jag bankade på dörren men inget hände. "HALLÅ !!!!!!!!!!!!!!!"skrek jag. Jag hörde ett klick och min andra bästa vän James öppnade dörren." Vad händer? " frågade jag medan jag trängde mig förbi James." Zoey du får inte gå utan för det är en åder." Sa han och drog mig tillbaka i rummet jag hade spenderat dom senaste två timmarna i. Jag försökte krångla mig ur hans grep men han var för stark. "Vad har hänt med Katniss ?!" Sa jag och stampade på hans fot så att han skulle släppa och det gjorde han. Jag puttade honom åt sidan och sprang in i rummet intill." Katniss?" Ropade jag och jag känd hur en tår rann ner för min kind. "VAD FAN HAR HÄNT " hörde jag någon ropa. Jakob. "Vad gör du här ?" Sa han och tog tag i min handled ." Släpp mig !!" Skrek jag. Konstigt nog så gjorde han som jag sa. Men det var nog inte för att jag sa det utan för att han såg Katniss ligga på golvet medvetslös. Det var blod vid hennes handled och massa kräks. Jag satte mig ner på knä bredvid henne och tog hennes hand. Mina tårar började rinna ner för mina kinder.
Jag drog up armen på hennes långärmade ner blodade tröja. Det var skär sår. Hon hade skärt sig själv. Jag såg i ögon vrån att Jakob satte sig mittemot men jag kollade ner mot Katniss. På golvet var det mycket kräks och blod och minna byxor blev alldeles äckliga och blötta.
Jag såg hur Jakob la sitt huvet mot hennes bröstkorg. "Hon lever forfarande !"sa han och kollade mot mig.han sprang iväg och kom snart Tillbaka med James bakom sig och han hade en bår under armen. Han hade en blåtira under ökar och hans fot var en aning svullen.
Jag lyfte up Katniss och la henne på båren dom hade med sig och dom värde ut henne. Jag sprang efter dom till sjukstugan och när jag kom in så satt Jakob i stolen bredvid och håll hennes hand. "VARFÖR FICK JAG INTE GÅ UT I RUMMET, JAMMES ?" Skrek jag när jag såg honom stå vid väggen vid sängen som Katniss låg i."Jacob sa att jag inte fick släppa ut dig vad som en hände " sa han nonchalant." Vad är ditt problem?? " sa jag och vände mig om mot Jacob . Han fnös bara ." VAD HÄNDE MED KATNISS ??" Skrek jag på honom. "Vad vet jag?" Sa han "det var bara du och Katniss i rummet när jag kom in "forsätter han misstänksamt."TROR DU PÅ RIKTIGT ATT JAG SKULLE SKADA MIN BÄSTA VÄN."skrek jag på honom och stampade honom på foten på ett barnsligt sätt. Vilket var en dålig idé för att han är både större och starkare en mig. Okej nu låter det som om alla e starkare en mig men nej .jag är en av dom starkaste. Den starkaste i flocken är Katniss därför är jag orolig vad som har hänt för hon är absolut inte den tjejen som skadar sig själv. Sen kommer Jacob och sen James och sen mig. Jag såg att han spände nävarna och var redo på att slå mig men då rörde Katniss på sig och hon öppnade ögonen. "Vad hände ?" Sa hon svagt och Jacob satte sig ner på stolen igen och tog hennes hand " hans bruna hår såg ut att vara i samma choklad bruna nyans som Katniss.hennes fläta var ganska sönder och hennes ansikte var blodigt ."Katniss??"
YOU ARE READING
Överlev idag för att dö imorgon (Pausad)
ActionAlla vuxna är döda. Dom har tagit över.Zoey och några andra överlevde och bor i skolan .det dom inte vet e att det är en spion ibland dom som gör att dom måste fly. Kan ej berätta mer