~nio månader senare ~"HJÄLP....."hörde jag någon skrika.Katniss . Precis som nio månader tidigare. Jag sprang till våran sovsal och såg Katniss stå där hennes mage var enorm och hon hade panik."vattnet har gått" sa hon och jag fick panik. "Jacob !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" Skrek jag så högt jag kunde. Jacob var egentligen ut och spionerade det visste jag men jag var tvungen att skrika."kom vi måste gå till sjuksalen " sa jag och försökte få med mig Katniss. Även om det sköttes av några tonåringar så tror jag att det kommer gå bra eller? Paniken stegrade i mig. "James kom fort " skrek jag och James kom som på beställning. " ooo herre Gud har vattnet gått?" Sa han och jag nickade "hjälp henne till sjuk salen och hjälp dom med..jag måste hitta Jacob." Sa jag och sprang iväg utan svar. Jag kunde lita på James. Han var min bästa vän och vi hade varit det ett bra tag nu. Jag sprang bort från den gamla söndriga lek platserna, bort från alla byggnader och in på militärens område. Jag visste inte var jag skulle börja han kunde vara var som helst. Jag glömde mig bakom en buske.
Det tog ett tag men tillslut så kom en militär som kom fram bakom en buske. Jacob ." JACOB !!!!!!!!" Skrek jag och hopade up och ner och vinkade våldsamt med handen. Vilket var inte så smart. Pojken jag trodde var Jacob vände sig mot mig. Det var en kille med svart hår och bruna ögon. Inte Jacob !!!,inte Jacob !!!pojken kolade på mig och sen ställde sig up och joggade mot mig. Utan att reagera så stod han fem meter ifrån mig. ,min fösta instinkt var att springa och det var det jag gjorde. men han va tränad till sådant. Han klättrade up i ett träd och hopade till nästa som om han vore en ekorre. Helt mot tyngd lagen hopade han till en gren inte ens en apa skulle kunna hoppa till. Jag stannade up i ren förvåning och han hopade ner och landade framför mig på två ben ( men typ hukande med en hand i marken ). Jag hann inte reagera innan hon tog tag i mig och lyfte mig up på hans axel så att jag hängde över den." Släp mig din vidriga apa."sa jag och bankade och sparkade i hopp om at han skulle släppa. Ja jag vet jag måste bli bättre på att förolämpa folk.
När vi hade gått i ungefär tio minuter så hade jag slutta att slå och sparka. Jag var väldigt tröt och hade inte ätit eller druckit på hela dagen. Då kom jag och tänka på Katniss."SLÄP MIG. NU!!! JAG KOMMER MISSA DET !!"Sa jag och slog honom hårt i ansiktet. Han fnös inte för att det var svagt för det var det inte." Sen till vad ,din kompis födelsedags kalas ?" Sa han medan han kände med sin lediga hand på märket jag hade lämnat kvar i hans ansikte. " nej dumbom min kompis förlossning " helt annan sak. Jag himlade med ögonen och han fnös som om att han blev frustrerad av det jag sa. "Släp mig nu genast eller så går du till baks "sa ja och han stannade upp. " Ja jag ska inte gå tillbaka så..." sa han och släppte mig. Det kom en fruktans värd smärta. Det blev svart.
YOU ARE READING
Överlev idag för att dö imorgon (Pausad)
ActionAlla vuxna är döda. Dom har tagit över.Zoey och några andra överlevde och bor i skolan .det dom inte vet e att det är en spion ibland dom som gör att dom måste fly. Kan ej berätta mer