Sabtu, 01.08.2016
12:45 p.m.
Scoups Sweet Home
Sampai sahaja dirumah aku terus merebahkan badanku diatas sofa yang terletaknya di ruang tamu. Aku sibuk memikirkan tentang budak yang memberiku surat ditaman pagi tadi. Orang yang memakai hoodie berwarna hitam menutup kepala dan separuh mukanya, seluar sukan dan headphone mengelilingi lehernya. Nampak seperti orang itu yeoja yang anggaran tingginya ialah 150 cm atau paras leherku.
°•°•°
"Kenapa hantar surat kat saya nih?" aku mengangkat kening dan berharap supaya yeoja itu membalas soalanku.
"Eh, jangan lari!". Lari pulak dah🍃
"Hmmm, takpelah" aku menghembus nafas. Rasa terancam pun ada apabila tiba-tiba dapat surat dari orang yang aku tak kenal. Envelop merah, pelik.
Aku melihat jam tangan yang dipakai ditangan sebelah kanan, 10:50am. Aku berjalan kearah kereta yang diparkir ditempat yang dikhaskan. Aku pergi ke restoran berdekatan untuk sarapan. Sudah hampir empat jam aku tak makan.
Seusai sarapan, aku berjalan ke 7eleven yang terletak selang beberapa buah kedai. Tujuan aku berada di 7eleven ialah untuk membeli beberapa bungkus roti dan terus pulang ke rumah. Yelahkan, aku mana tahu memasak. Kalau lah ada Mingyu kan senang.
°•°•°
Choi Seungcheol, aku harap sangat kita rapat macam dulu. 5 tahun dulu. I love you so much but where'd you go? I need you by my side always . Hari berganti hari, musim berganti musim, dan awak masih tidak tahu yang saya masih sayang awak. Hey, I'm not alright, I'm miss you so bad but you doesn't know. I cry all day, all night just because of you. I HOPE YOU WILL CHANGE UP!
-Choi Rae-Joon:)
30.07.2016Reaksi aku selepas membaca surat yang isinya ditulis dengan pen berdakwat silver hanyalah menangis teresak-esak kerana aku masih tidak percaya yang Choi Rae-Joon masih hidup. Raejoon ialah salah seorang mangsa yang terlibat dengan kemalangan jalan raya 4 tahun lepas.
Selepas kemalangan berlaku,Raejoon telah ditahan didalam wad icu selama 6 minggu dan dipindahkan ke wad biasa selama 3 bulan sebelum dia meninggal dunia pada 14 Januari 2011. Tapi, kenapa dia boleh tulis surat ni kepada aku?
YOU ARE READING
change up "s.coups"
Fanfiction[Complete] "Kenapa hantar surat kat saya nih?" aku mengangkat kening dan berharap supaya yeoja itu membalas soalanku. "Eh, jangan lari!". Lari pulak dah🍃 "Hmmm, takpelah" aku menghembus nafas. +kisah yang berlalu dengan singkat tetapi sangat berma...