Selasa, 3 Oktober 2017.

37 3 0
                                    

2:24AM

Photography and videography studying with syabil. Trying to forget all of the bad memories tonight. Tu yang susah nak tido tu. "Aku" pun dah lama senyap. "Aku" dah tak kacau aku dah. Diorang semua dah lama diam. Tinggal "Aku" yang penakut pula asyik teman aku. Tak tahu ah apa masalah dia. Haritu "Aku" yang cepat mengamuk stay. Ni "aku" yang penakut pulak stay. "Aku" yang penakut ni dia bukannya jenis yang gayat ke hapa ke. Dia just takut kehilangabout an someone yang dia sayang. Tu je. Sebab dia memang penakut. Another one of my characteristic yang ada dalam kepala otak aku. "Aku" yang cepat marah tu have just decide to not give a single fuck anything anymore. Because "aku" ada pesan;- " After this no matter what happened, aku dah tak nak masuk campur lagi dah dalam hal-hal kau. "Aku" nak aku handle sendiri. Penat aku backup kau. Penat aku nak kasi kau tak terluka, kau still dengan role kau as someone yang accept anything. "Aku" tau aku tak boleh pendam. "Aku" tau aku cepat sakit. Sebab tu aku lagi suka sakit kan? So no one tegur kau, no one layan kau, no one akan ambil kisah pasal kau. "Aku" tahu. Aku tak suka dijaga orang kan? Aku lagi suka jaga orang kan? "Aku" tahu. Go on. I'll left you with your other self. Treat em well. You've hurt "me" enough. So don't hurt "them".  "Aku" yang penakut tu kau jaga elok-elok. Bila-bila masa je "aku" tu boleh buat kau rasa tak nak hidup lagi. Jaga "aku" penakut tu elok- elok tau?. Kalau aku rasa nak hidup tenang la. "Aku" tu kuat smoke. So jaga sikit kesihatan kau tu aku. "Jangan sebab "aku" tu takut sangat, kau kene stay hospi macam dulu lagi. People have hurt you enough. "I" don't want anyone to hurt you anymore. You've suffered enough. "I've" suffered enough so do it for "me" too. Okay?" Tu je last aku dengar dari "aku" tu. Nowadays, aku only dengar sobbing and crying of "aku" yang penakut tu. Aku tak tahu nak buat apa do. "Aku" asyik barai je. Tak pernah pulak aku jumpa "aku" penakut ni sampai macamni sekali. The only way yang aku tahu untuk senyapkan dia is with smoking cigarettes and making myself feel unconscious. So dia macam lebih takut untuk diri dia. Dan dia lupa untuk takutkan bende lain. So basically, aku tahu macammana nak setelkan dia. Hahahaha. There's nothing to be scared of anymore.

DIARI AKU DAN "AKU"Where stories live. Discover now