2:15pm
Baru terbangun sial. Punyalah lama aku tido. Rasa pelik gak harini. Pernah tak korang bangun tido, pastu tetibe jadi aktif sebab rasa macam nak berubah sebab korang macam dah malas nak stay as the old you? Pernah tak? Sebab korang rasa kalau korang as the way you are, the world will just hate you like always. So with that very thoughts in mind, you changed. Nawaitu hati kau kata kau sudah nak dijatuhkan oleh dunia tapi jauh dalam lubuk hati kau, kau tahu no matter what happens kau lagi rela dijatuhkan dalam kau yang baru yang lebih kuat sedikit, disaksikan sahabat yang berbukit bagi membukti kau kuat kau tak mudah disekat tanpa perangi mereka even ditentang kilat. Kerna bagi kau, biar mati, biar tiada sakti, biar dijatuhi, biar di pijak, henyak, sepak, kau tetap tidak mahu tumbang. Kau mahu menang. Aku tahu kau pernah. Cuma kau anggap kau lemah. Kan?
4:53pm
Spending time with those whom i called friends. But have you guys ever felt like kau tu that one person yang satu kelas menyampah, pernah rasa tak? Mesti tak selesa kan? Tapi kau stil nak lepak. Pernah rasa kan? Sunyi kan? Rasa macam kau beria sangat kan? Rasa macam better mati kan? Tahu. Aku pun.
5:07pm
Kau nak tahu apa yang paling aku benci dalam dunia photography? Bila kau kene tangkap gambar with your whole class or member. Bukan sombong. Cuma benci bila kata mereka itu memori yang mereka sayangi. Mereka takkan lupa moments tu semua. Mereka takkan hilangkan memori tu. Di pahat di hati bagai. Fuck off. Post inta then 2-5 month later kau tetap delete. Aku kenal manusia. Jangan berani cakap tak. Aku tau aku siapa. Dan aku kenal korang siapa. Hipokrasi korang yang lebih bangsat daripada babi, yang patutnya terus mati dari berdiri. Sumpah aku benci tiap masa mulut kau tabur janji manis kat bibir. Rasa nak tampar-tampar je. Spisis-spisis macam ni, mati lagi baik.
5:38pm
Hahahhhahha this "aku" really cuba untuk buat aku takut. Makes me think what she's doing. Who's she's texting. And suddenly "aku" datang. "Aku" ni yang paling pelik antara semua. He doesn't give a single fuck. He doesn't care. Dia tak kisah lansung about anything. "Aku" tu hanya perlukan cigs. And some coffee. And "aku" tu akan stay. Helping me killing the scaredy cat me. Bagus "aku" ni. Membantu aku senanya. Cause aku jadi tak kisah bila "aku" tu ada. So aku jadi kurang rasa apa-apa sekarang. Aku more to rokok is everything nowadays.
YOU ARE READING
DIARI AKU DAN "AKU"
Non-FictionDaily life of a normal told in a Bipolars perspective.