Anton är g-gay

1.2K 10 3
                                    

Amanda låg hemma i sin säng. Hon var uttråkad och hade mensverk. Det ända som kunde bota hennes mensverk var Anton. När Anton kramar Amanda glömmer hon helt bort hur ont det gör.

Amanda gled ner från sängen och gick till skrivbordet. Hon lyfta upp din mobil och sickade ett sms. ”jag är totalt uttråkad, snälla kom.” hon la sig på sängen och väntade. Det plingade till och Anton hade svarat. ”okej kommer direkt <3”. Amanda blev glad och gick ut till köket för att göra i ordning något att äta. Hon tog fram köttbullar som hon vet Anton älskar.  Hon lägger köttbullarna på en varsin smörgås. Amanda börjar värma tevatten. Då hör hon hur någon knackar. Med ett glatt skut pringer hon till halen. Kollar igenom titthålet, japp det är Anton. Han går in och ställer av sig sina skor och jacka. ”hej” säger Amanda med ett jätte stort leende.  Anton ler tillbaka och följer efter Amanda till köket. ”Vad vill du ha för te?”. ”jag dricker inte te…”. ”det visste jag redan” sa Amanda lite retsamt och log. Hon gjorde en latte till Anton och ställde allt på en bricka. dom gick in på Amandas rum och satte sig vid hennes skrivbord.

Det var mysig stämning och dom åt sina köttbullar.  ”du…” sa Anton lite försiktigt.  Amanda gav honom en lite puss som svar. ”alltså jag vet inte om vi ska vara tillsammans lägre”. Amanda blev helt stum. ”alltså jag tror jag blivit kär i en annan” förklarade Anton. ”vem..?” frågade Amanda tyst. ”Tobias”. Amanda ställde sig upp och gick ut till köket. Hon ställde sig över diskbänken och mumlade lite om hur han kunde lämna henne för Tobias. Anton känner sig lite dum och går efter henne. Han kramar henne bakifrån och visar ”förlåt”. Amanda svarar fort med ”du ska nog gå nu”. Anton sätter på sig sina kläder och går ut genom dörren.  Han stannar i dörröppningen en stund. Försiktigt säger han ”hej då Amanda..” och stänger dörren.

Amanda känner sig helt förkrossad.  Hon lägger sig på sängen och sakta tänker på att, nu är det slut. Amanda fäller en tår och en till anda tills hon börjar stor gråta. Hon känner hur mensverken kommer tillbaka och ingen kan bota den. Hon börjar mumla för sig själv igen. ”nu kan Anton bara bara bota Tobias mens verk.”

Amanda är helt förstörd. Hon vet inte vad hon ska göra. Inte nog med sorgen att Anton lämnat henne utom HON HAR MENSVERK också.  Tankarna flög runt i hennes huvud och hon fattade ingenting. Så Anton har faktiskt gjort slut för Tobias! För en kille! ”så... nu är han gay” viskade Amanda.  Hon ställde sig upp och torkade tårarna. ”så han är gay” sa hon och log. Hon sprang ut till halen och satte snabbt på sig skor och jacka.  hon visste vilken väg Anton alltid brukade ta hem. Den vägen är egentligen lite längre men Antons förmåga att hitta snabba vägar är inte så bra.  Amanda sprang det fortaste hon kunde tills hon såg Anton.  ”Anton!” ropade hon så högt hon bara kunde.  Han vände sig om och såg en trött och andfådd Amanda koma.  Hon slängde sig i Antons armar och sa ”du är.. du ä-ärr gay?” ”japp ” svarade Anton. ”jag älskar gay killar” sa Amanda och log mott honom och han log tillbaka.

Dom var bff och Anton blev ihop med Tobias alla levde lyckliga och bla.. bla BLA……

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 28, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Anton är g-gayWhere stories live. Discover now