Kembali Sayangi Aku

21 1 0
                                    

Berhenti kejar aku!

Ringkas pesanannya. Masuk kali ini dah lima pesanan whatsapp yang sama aku terima. Bingung aku dibuatnya. Fikirku hanya masalah pengirim salah hantar pesanan tapi masuk kali kelima pesanan sama diterima, aku jadi pening. Sudahlah whatsapp dikirim ke nombor yang digunakan untuk pelanggan kedai online aku.

"Siapa je lah yang buta perut ni. Dah aku cakap salah hantar, masih psiko. Nak kena cakap russian ke apa?" aku membebel sendiri.

"Woi, bebel apa sorang-sorang?" tanya Jun yang sibuk mengira stok jualan.

"Ni ha, ingat tak whatsapp aneh aku selalu dapat tu? Ini orang tu hantar lagi. Patut ke aku block nombor ni?"

"Sejak bila kau reti nak block orang ni. Ntah-ntah tu customer yang saja nak kenakan kau tak?"

Aku mencebik pada Jun. "Aku takde customer psiko lah Jun"

"Dah la perasan." aku mendengus perlahan.

"Apa yang perasannya?" soal Jun.

"Yalah suruh aku berhenti kejar dia. Apa ke hal? Setahu aku takde pulak aku kejar sesiapa. Lepastu boleh pulak marah-marah aku lagi. Misteri nusantara betul lah"

"Haha entah-entah dia berkenan dengan kau lepastu dia buat-buat lah drama gini. Saja nak tarik perhatian kau. Logik kan?" balas Jun sambil ketawa.

"Ah cakap dengan kau tak membantu pun Jun oih. Aku block je lah, mudah." Pantas pilihan 'block' aku tekan. Semoga kau yang entah siapa ni takkan ganggu hidup aku lagi.

************************

Sarah, berhenti kejar aku!

Kau nak apa lagi? Ingatkan bila kau dah block aku, semua dah selesai. Ini tak habis-habis ganggu aku dah kenapa? Jangan sampai aku pulak kejar kau, Sarah! Aku serius.

Surat layang itu aku lipat, sungguh aku bingung dengan permainan ini. Sudahlah tiada klu, entah siapa pengirimnya. Tahu nombor aku walaupun bukan nombor peribadi dan yang buat aku risau, dia tahu tempat kerja aku..ini sudah serius. Kalau aku kena serang tak tentu pasal macam mana? Perlu ke aku buat report polis? Ahh, bingung betullah.

"Jun, kau tengok ni!" aku hulurkan surat layang itu pada Jun.

Jun buat muka selamba. Siap boleh gelak lagi.

"Die-hard fan kau kot? Haha tapi gigihnya lah ya siap hantar surat layang kat kau. Ini peminat ni..haha" Jun masih ketawa. Aku punya risau dia boleh ketawa..haishh.

"Aku ni ada split personality ke Jun? Kot lah aku ada ganggu orang tapi aku lupa. Macam Dr. Jekyll Mr. Hyde yang ada dua identiti tu. Entah-entah aku ada penyakit gitu." aku mula merepek sendiri.

"Jadah apa kau merepek perempuan! Kau? Split personality?" Jun ketawa lagi.

"Ada masa pulak kau nak split personality ni? Setahu aku kau datang keja, balik tidur. Time mana kau nak kacau hidup orang? Kau nak gi toilet pun kadang-kadang tak sempat. Abaikan je Sarah. Kecuali kalau die-hard fan kau ni ada guna unsur ugutan barulah kau kena ambik serius." sambung Jun. Sarah mengangguk, setuju.

**************************

"Sarah Yahya!" Aku berpaling ke arah suara itu. Macam kenal.

"Oh, no!" Sepintas ingatan kembali pada masa lalu aku...

"Kahwin dengan aku, Sarah." ujar Idrus tenang.

"Ha?" aku terpinga-pinga dengan soalan Idrus yang tiba-tiba.

"Kahwin dengan aku!" ulang Idrus, kali ini raut wajahnya serius.

Kembali Sayangi AkuWhere stories live. Discover now