Left Home - kapitel 2.

365 11 3
                                    

BILD PÅ LINN (HUVUDPERSONEN) ->

Jag dunkade honom på ryggen och han bara skratta åt min försök som egentligen var förgäves.

---

Hans skratt ekade ute i den kalla luften, det snöade och jag hade bara tshirt och jeans på mig. Jag frös, det jag trotsallt minus grader ute.

Han gick mot en bil som var parkerad längre bortåt på gatan. Jag försökte kolla upp och se vart jag var men eftersom jag hängde på hans axel gick det inte.

Han tog upp ett par bilnycklar ur sin jeansficka och tryckte på en av knapparna och ett litet "klick" hördes från bilen.

Han släppte ner mig på marken och jag kollade för första gången runt mig. Vi var utanför min och pappas lägenhet, på trottoaren, trasig asfalt. Jag landade lite snett på marken när han släppte ner mig och vinglade till på den trasiga asfalten.

Han öppnade bildörren och pekade som jag tolkade att jag skulle sätta mig på passagerarplatsen (?) vilket jag också gjorde. Han smällde igen dörren när jag hade satt mig och gick runt bilen för att sätta sig vid ratten.

Jag passade på att kolla runt i bilen. Den hade röda skinnsäten och såg väldigt dyr ut. Fatta om bilen krockar, oh snap det blir ingen billig betalning för verkstad.

Han kom öppnade dörren och satte sig ner i sitt säte med en duns.

jag vet inte hans namn, vem han är, eller varför jag är här? varför kan jag bara inte få vara kvar?

jag röck till lite av dundsen, jag var trotsallt lite känslig för plötsliga ljud.

Han kollade på mig med ett frågade ansiktsuttryck. Jag svarade med att vända bort blicken från honom och kolla ut igenom det klara fönstret.

Han suckade lågt och startade motorn och gasade och

däcken började rulla.

-

hejhej * vinkvink *

iallafall, NYTT KAPITEL, PARTYYYYYYYY YEEH.

okej, jag går inte på droger för ni som undrar, jag har tryckt i mig godis.

Mohahah.

men aja, rösta kommentera och allt det

Xoxo Tove.

How About No? [darkfanfic]Where stories live. Discover now