Masa tu Encik Saiful sedang berbincang dengan rakan sekejarnya tentang cara cara nk musnahkan tempat tu sama ada pakai tenaga kerja atau bom jer terus.
Memang lebih mudah nak bom jer terus tapi kita X der peruntukan nk beli bomtu. Lagipun perlukan peruntukan , malangnya kita X der. Kata ketua projek (bos)
_Kerja pemusnahan pun bermula_
Encik Saiful dan rakan sekerjanya memusnahkan tempat tu dengan cepat supaya X payah datang banyak kali. Creepy kot.
Dengan keadaan hutan tebal macam tu. Pastu penduduk setempat banyak bergosip tentang tempat tu berhantu. Setiap kali nk pukul 5 jer mesti rasa nk balik awal.Sebab sepatutnya waktu bekerja diorang sampai kol 6.30.Tapi sape kisah bos marah ke X demi keselamatn nk jugak balik awal.
Tapi lain plak Encik Saiful. Dia balik & datang tepat pada waktunya sebab keluarga dia miskin dan dia bakal menjadi seorang bapa sungguh banyak tanggungjawab yg perlu dipikul.Jadi, dia perlu bekerja lebih keras berbanding yg lain supaya dapat tips.
Keesokkannya........................................................................................................
apa? macam mana? kenapa? bila? untuk apa?
Entah macam mane semua yg telah diruntuhkan dan dimusnahkan kembali kepada keadaan asal . Macam X pernah kena sentuh pun tempat tu. Semua dinding yg dirobohkan telah dibina semula. Rumput, lalang yg telah ditebang semuanya menjadi semak semula.
Para pekerja mula menjadi seram sejuk.Pelbagai soalan yang telah berada di minda mereka.
Siapa yang terlalu dengki sangat dengan kami sampai sanggup bina dinding dalam masa semalaman? Mana mungkin dinding itu sempat kering? Macam mana rumput yg telah dicantas boleh tumbuh dengan begitu cepat? Ataupun tempat ini memang berhantu?
Setiap orang memiliki persoalan masing masing.
Encik Saiful yang berasa tidak sedap hati itu terus pulang ke rumah dan memberitahu isterinya lalu mangambil cuti.
YOU ARE READING
Villa Nabila [Hiatus]
HorrorSaya ambil dari satu kisah dokumentari tentang villa nabila ini. Cerita ini dikhabarkan sebagai cerita sebenar dan bukannya rekaan. X tau lah korang nak percaya ke X. I't s up to you gus lah. Selamat membaca. Maaf kepada readers sebab saya jarang up...