Het was een stille nacht in het WoudClan kamp. De Zilverpels had zich hoog aan de hemel geworpen en vulde de hemel met duizenden sterren. De wereld leek te slapen op de krassende uil en krekels in de verte na. Zelfs in de kraamkamer, die overdag gevuld is met enthousiaste mauwende kittens, was eindelijk stil. In de kraamkamer lag Zandkit, een mooie zandkleurige kitten. Haar ambere ogen waren wijd opengesperd en keken naar de adembenemende lucht. Zelde was de Zilverpels zo zichtbaar, en Zandkit had bijna het idee dat de katten van de SterrenClan naar haar keken. Eigenlijk moest ze slapen, maar hoe was dat mogelijk met zulke mooie nacht en zo'n groot ding waar ze naar uitkeek morgen? Ze slaakte een geluidloos kreetje. Morgen, met zonhoog, zou ze leerling worden! Ze kon niet wachten! Morgen waren zij en haar zusje geen kittens meer, ze zouden nog dichter bij hun droom zijn om krijgers te worden. Zandkit wierp een blik opzij naar het rustig ademende hoopje blauwgrijze vacht naast haar. Blauwkit, haar dierbare zusje. Ze kroop nog iets dichter naar haar toe. Tot haar grote afschuw begon Blauwkit te bewegen. " S-sorry..! Ik wilde je niet wakker maken..." " Het geeft niet." Blauwkit hief ook haar kopje. " Prachtig he..?" Fluisterde ze vol bewondering. Zandkit knikte. Daarna zuchtte ze luid. "Dat jij kan slapen! Heb jij geen superveel zin in morgen?!" "Natuurlijk! Maar ik begrijp tenminste dat we moeten slapen om morgen uitgerust te zijn!" sprak haar zusje verontwaardigd. "Pfft! Je klinkt zo serieus!" "Sorry hoor, maar het is toch zo?!" "Jawel, wijze kitten. U heeft volkomen gelijk. Ik zal uw raad zo goed mogelijk opvolgen." Sprak Zandkit plechtig. Haar woorden deden Blauwkit kwaad sissen, voor ze allebei in lachen uitbarstte. "Zandkit! Blauwkit! Hebben jullie enig idee hoe laat het is!? Ga onmiddellijk slapen!" Hun moeder Amberbloem was ook wakker geworden en keek haar kittens streng aan. "Maar maham dat kan toch niet! Ik heb veels te veel zin in morgen!" Protesteerde Zandkit. "Ga dan maar gauw slapen, dan komt morgen extra snel." Zandkit volgde Blauwkits voorbeeld en krulde zich met tegenzin tegen haar zusje aan. "Welterusten dan maar..." "Welterusten lieverd." Blauwkit bleef zwijgen, zij was alweer in slaap gedommeld.
JE LEEST
Warrior Cats -Een woud vol problemen {BEZIG}
FantasyTerwijl twee enthousiaste zusjes op het punt staan leerling te worden, stapelen de problemen zich op. Een moordlustige zwerfkat loopt vrij rond, er worden kittens vermist en VuurClan waagt het weer eens op het territorium van de andere Clans te jage...