Műfaj: történelmi, romantikus, politika
Részek: 51
Év: 2013-2014
Csatorna: MBC
Magyar cím: A császárság kincse
Magyar csatorna: M1
Szereplők:
Ha Ji-won, mint Ki Seung-nyang/Ki császárné
Joo Jin-Mo, mint Wang Yoo
Ji Chang-wook, mint Ta Hwan/yüani Huizong császár
Baek Jin-hee, mint DanashiriIsmertető: Egy nő Goryeoból hozzámegy a Yüan-dinasztia császárához és erős császrné lett. A dráma bemutatja szerelmeit és politikában való hatalmát, miközben két ország közé szorul.
Danashiri császárné
Tanashiri császárné (1335 halt meg) a Yuan dinasztia tagja volt, Toghon Temür felesége, miniszterelnök El Temür lánya. Egy fia volt, Maha, de csecsemőkorában kanyaró végett meghalt. Veszekedésbe került a császárral annak ágyasa, Ki úrnő miatti rajongásáért. Az úrnőt parancsára gyakran megütötték.
Tanashiri megpróbláta megvédeni a száműzetéstől bátyját, aki egy sikertelen felkelésben vett részt. Végül őt is száműzték, mert megpróbálta védeni bátyját és később méreg általi halálra ítélték.
Ki császárné
(기황후)1315-ben született Ki Ja-oh lányaként, idősebb bátyjával, Ki Chullal, egyike azoknak a híres embereknek, akik megpróbálták megdönteni Goryeo Gongmin királyát. Hwangjuból származó családból jött, a család a goryeoi udvarban szolgált és nagyapja a király veje volt. Yüanba küldték, mint goryeoi adó nőként (egy általános gyakorlat mióta Goryeo a Yüan-dinasztia befolyása alatt állt abban az időben). Udvarhölgyként szolgált, akkor kapták el Sunje szemei mikor tea felszolgálója lett a goryeoi születésű Go Young-bo nevű eunuchal való ismeretségének köszönhetően. Sunje ágyasává tette és Ki a császár törvényes feleségének, a féltékeny Danashiri császárnénak eszköze lett. Másodlagos császárné lett Danashiri császárné halála után. Ayushiridar nevű gyermekének adott életet, aki koronaherceg lett mások ellenállását leszámítva. Egy másik goryeoi eunuch, Park Bul-hwa (szülő városából, Hwangjuból származott), segítségével próbálta megnyerni a yüani udvar tiszteletét. Aggódott, hogy Sunje elhanyagolta a császárként való kötelességét, és kényszerítette, hogy lemondjon a trónról. Bolud Temür letartóztatta és bebönörtöztette, kár okozás és kivégzés nélkül. Megpróbálta visszaszerezni a családtagjait Goryeo-ban, mint a dinasztia uralkodója, és több támadást tervezett az országra mérni, de legyőzték. A mongol uralom bukása után elmenekült, Sunje meghalt, de Ayushiridar még trónra lépett. Bár lehetséges, hogy Ki császárnét Sunje többi ágyasával és fiaival együtt megtalálták a Ming-dinasztia csapatai és úgy tudjuk 1369-ben vagy 1370-ben halt meg. Az utolsó éveiről szóló részletek továbbra is rejtélyek.
KAMU SEDANG MEMBACA
Kdrámák legjava
AcakNem tudod melyik dél-koreai sorozatot néznéd legszívesebben? Ez a könyv segítséget nyújt, miközben betekintését nyerhetsz a doramák világába. Est. 2017 ®Helsail