Al wandelend naar mijn werk, neurie ik mee met mijn muziek. Ik hou ervan om alleen in stad rond te wandelen met muziek in mijn oren. Ik word er vrolijk van. Ik heb zin om te gaan werken vandaag, ik werk als assistente voor een groot bedrijf. Van mijn grote baas moet ik allerlei kleine zaakjes doen. Ik doe het werk wel graag maar zie het mezelf niet heel m'n leven doen. Ik denk dat ik enkel het werk behoud omdat mijn baas nogal een oogje heeft op jongere dames. Ik ben nogal een kluns en zou er niet van verschieten dat ik ontslagen zou worden.
Druk schrijvend en vooral niet opmerkend komt James binnen. Hij staat daar al zo een tiental minuten en kijkt vol bewondering naar mijn rappe schrijfkunst. "Jij bent nogal gehaast, ligt het aan de date die je straks zult hebben met de knapste man van de hele wereld?" Ik kijk op en zie de man waar ik zo verliefd op ben, leunend tegen de deuropening staan. Ik glimlach en sla de mappen toe. "Date?", zeg ik al knipogend. "Waar neem je me mee naartoe?" Hij komt dichterbij en zegt: "Dat zul je dan maar zien hé." Hij komt tot achter mijn bureau en neemt me vast, hij neemt zacht mijn kin vast en kust me. "Ik heb je gemist, waar was je vannacht opeens?" Hij kijkt me somber aan en zegt: "Ik moest iets doen voor werk."
Eens we buiten zijn neem ik zijn hand vast en wandelen we door de stad, het is ondertussen al tien uur 's avonds en ik heb nog niet eens gegeten. Ik volg waar James loopt en wacht gespannen af waar hij me mee naar toe neemt. We wandelen naar een gebouw en nemen de lift. Eens aangekomen op het laatste verdiep nemen we nog eens de trap hoger. Waar neemt hij me toch mee naartoe? James doet een blinddoek voor mijn ogen en ik hoor een deur open gaan. Hij doet de blinddoek af eens we stilstaan en ik kan mijn ogen niet geloven. Overal hangen er lichtjes en lampionnen, ik zie een dekentje op de grond liggen en een picknickmand met kaarsjes. Er liggen ook twee matrassen op de grond met kleurrijke kussentjes. Ik spring in James zijn armen en bedank hem. 'S avonds al kijkend en al dromend naar de sterren ben ik in slaap gevallen in zijn armen, gezellig bij het kaarslicht.
JE LEEST
Fluweelrood
Mystère / Thriller"Ik zie je." Ik kijk om me heen, nergens een levend ziel te bekennen. "Ik kom dichter." Ik word banger, wie achtervolgt mij? Weet hij of zij mijn geheim? "Ik sta achter je." Ik draai me om en kijk in twee helderblauwe ogen die ik meteen herken.