DERSE İSTEKSİZ ANLAR
(Gene çaresi kesin olmayan bir konudan bahsediyorum. Maalesef bunu liseye giden biri hissetmiyor sadece. Herkesin sıkıntılı dönemlerinde bir şey yapmaya isteksiz olur. normaldir. İnsanlığın gereği. Ancak liseye giden biri için bu zamanlar çok önemlidir.)
✔Çalışmadığın her an kabak sana patlar bilmiş ol. Aile-okul üstüne üstüne biner. Senin keyfinden çalışmadığını düşünürler. Gerçekten ne hissediğini kimse bilmez.
✔Uyumak bir nevi kafanı dinlendirir. Ancak İkindi vaktinden sonra uyumak insanı uyuşuk yapar.(bilimsel olarak kanıtlandı.) Kalktığında daha fena yorgun hissedersin kendini. En iyi uyku öğle uykusudur. Hem sonra aynaya baktığında yeni saçlarını da çok seveceksin. :D
✔İsteksiz olduğunu düşündüğün her anda aslında istediğin gerçek bir şey vardır. Ancak bu dediğim senin içinde saklı. Daha önce yapamadığın içine sakladığın ya da biliyim kendine pranga (ayağa vurulan kelepçe) vurduğun bir şeyler vardır mutlaka. Geçmişinde onu bul ve kafana takılan sorunu halletmeyi dene.Onu hallettikten sonra emin ol ya mutluluktan ders çalışamazsın ya da o hallettiğin şeyi düşünmekten.
✔Çalışmak içinden gelimiyorsa sakın ha kendini zorlama bazen oluruna bırakmak iyidir herşeyi. Bu anlarda kafanı dinlemeyi seç. İçinden ne geliyorsa onu yap. Lise gibi bir baskının olmadığını düşünmeye çalış. İnan bana bu defa hayattan daha çok zevk alacaksın. Zaten zor olan sana baskı yapanları alt etmeye çalışmak değildir. Onların yaptıkları baskıya gülüp geçebilmektir hemde kazanarak.
✔Okulda sınav sonrası bu durumları yaşaman çok normaldir. Olağanüstü bir tempodan normal hayata dönüyorsun. Ama yorgun ve beyni yıkanmış olarak. Bu durum senin açından çok üzücü olduğunun farkındayım. İçin parçalanıyor biliyorum. Ancak herşeyin bir gün sona ereceğini inanmak için yaşayabilirsin. Bu hayatının amacıda olabilir. Bir doktor ol mühendis ol dayatmasından çok daha güzel bir hedef bence. Herşeyin güzel olacağına inanarak yaşamak. Tabi anlayanlara.