Kapitel två

595 8 17
                                    

Hermione's P.O.V

Ginny sätter sig bredvid mig med en djup suck, och jag kollar på rödhuvudet som sitter bekymrad bredvid mig. En frågande min bildas i mitt ansikte och jag öppnar munnen för att fråga vad som står på.

"Vad är felet?" Frågar jag, och får ögonkontakt med henne. Hon suckar djupt och försöker le, men misslyckas och jag drar in henne i en kram.

"Zabini har skaffat en tjej." Muttrar hon mot min nacke, och jag suckar djupt. Då jag inte vet vad jag ska svara, kramar jag hårdare om rödhuvudet och känner hur hon fäller några få tårar.

"Han kommer bli din. Jag lovar." Viskar jag, och hon suckar. Vi drar ifrån kramen och hon torkar bort tårarna, och kollar in i mina ögon.

"Du lovar väldigt mycket, men inget av det du lovar händer." Mumlar hon, och lutar sig mot mig och jag suckar tyst innan jag kramar om henne.

"Du måste ge allt tid, Ginny. Allt kan inte hända på en och samma gång! Vissa saker tar tid inom kärleken, och då måste du ge den tid som behövs. Jag lovar att det kommer bli du och Blaise någon dag, bara inte idag." Säger jag och hon suckar djupt, innan hon nickar kort och tar en tugga av sin frukost.

Jag kollar mot ingången till Stora salen, och ser hur Parkinson, Zabini, Nott och Malfoy kommer gåendes. Jag ler mot Parkinson, som ler stort mot mig och sätter sig ner bredvid Nott. En tjej jag inte känner igen, sätter sig hastigt ner bredvid Zabini, och kysser honom passionerat.

Ginny springer ut ur Stora salen och jag suckar djupt, innan jag kollar ner i min frukost. Jag kollar upp på Zabini, som kollar mot Stora salens ingång med en blick jag inte kan tyda, och jag möter Malfoys blick. Hans flin försvinner smått, och jag ler svagt innan jag reser mig upp och skyndar ut ur Stora salen för att leta reda på Ginny.

Jag går in i Gryffindorflickornas sovsal, och skannar rummet med blicken för att hitta Ginny, men det är tomt. Jag suckar djupt och går tillbaka in i sällskaps och ser Harry, Ron, Seamus, Dean och Neville komma in.

"Har ni sett Ginny?" Frågar jag, och Harry himlar med ögonen innan han går upp till killarnas sovsal, vilket får mig att sucka djupt.

"Jag såg henne springa tillbiblioteket." Säger Ron med ett litet leende på läpparna innan han följer efter Harry upp för trappan. Dean, Seamus och Neville sätter sig i soffan och fortsätter något samtalsämne, och jag börjar skynda mot biblioteket.

Jag ser henne sitta på en stol vid ett av dom minst besökta borden, och irriterat kolla ner i en bok. Jag ler svagt för mig själv, och börjar gå mot henne där hon sitter ensam. Jag sätter mig ner framför henne, och honkollar irriterat upp, men ett svagt leende placeras på hennes läppar och hon ler svagt mot mig.

"Vad läser du?" Frågar jag med ett svagt leende, och en svag suck lämnar henne innan hon öppnar munnen för att svara på min fråga.

"Jag vet inte, jag bara tog någon bok. Tråkig är den iallafall." Svarar hon, och jag suckar åt hennes svar samtidigt som ett svagt leende sprider sig på mina läppar.

"Böcker är inte tråkiga, Ginny." Svarar jag, och hon skrattar svagt åt mitt svar innan hon slår ihop boken som hon knappt börjat läsa i.

Blaise's P.O.V

Jag slår mig ner på en stol bredvid Draco, och Theodore sätter sig mittemot mig med Pansy i sitt knä. Tydligen så har dom två börjat dejta, vilket jag inte har något som helst emot. Dom är faktiskt rätt söta tillsammans.

Min blick fastnar på Ginny Weasley, som sitter längre bort tillsammans med Hermione Granger och pratar om något som verkar roligt då dom båda skrattar då och då.

Jag studerar hennes röda, raka, lagom långa hår, hennes blågråa ögon, hennes ljusrosa, lagom fylliga läppar och hennes perfekta hudfärg.

Ett svagt leende sprider sig på mina läppar, men det försvinner rätt fort när Malfoy löst armbågar mig i sidan. Jag vänder mitt ansikte mot honom, och han möter flinandes min blick.

"Vem kollar du på?" Frågar han flinandes, och jag himlar med ögonen mot honom innan jag reser mig upp för att gå och leta efter en bok, för att slippa hans idiotiska frågor.

Hermione's P.O.V

Jag lägger mig i min säng som står bredvid Ginnys, och hör hur hon suckar djupt. Jag vänder mitt huvud mot henne, och studerar henne där hon ligger på rygg och stirrar upp i taket.

"Har du någonsin haft känslan av att det verkligen pirrar i dig, när du är nära den du älskar?" Frågar hon, och jag kollar upp i taket igen med en svag suck och börjar fundera på ett svar.

Faktiskt, men aldrig runt Ronald...

"Ja, många gånger." Mumlar jag som svar på hennes fråga. "Det känns som att man kommer explodera för att det pirrar så mycket. Och så har man hundratals med fjärilar i magen." Avslutar jag, och Ginny suckar svagt.

"Och så vet man int vad man ska säga, när personen pratar med en." Mumlar hon, och jag ler svagt. Jag låter en svag suck fly ur mig, och kollar mot henne igen och möter hennes blick.

"Och så rodnar man hela tiden när man får ögonkontakt med personen eller när personen pratar med en." Svarar jag, och hon nickar.

"Så känner jag runt Zabini hela tiden." Mumlar hon, och kollar upp i taket igen. Själv reser jag mig upp ur sängen, byter om till pyjamas, och lägger mig ner under täcket.

Jag suckar svagt, och lägger mig på sidan, så jag ligger med ansiktet mot Ginny. Jag ler svagt för mig själv, innan jag öppnar munnen för att säga godnatt till rödhuvudet.

"Godnatt, Miss Zabini." Säger jag med ett svagt flin på läpparna, och hon skrattar svagt samtidigt som vi får ögonkontakt.

"Godnatt, Miss Malfoy." Flinar hon tillbaka, och jag himlar svagt med ögonen samtidigt som ett svagt skratt lämnar mig.

Hermione Malfoy... Hm...

Jealousy at Hogwarts || DramioneOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz