STAY WITH ME?

351 34 22
                                    

         Kei / readers pov

Fuhh.. nasib dia tak nak bunuh aku💨...

Kalau tak?.. tak kahwin lah aku...

“Woi minah, cepatlah turun!!" Sergah Taehyung...

“Eleh..sabar lah, aku kan sakit.. kenalah bersopan-santun sikit?" Cebik aku...

“Sikit-sikit aku turun mendekati Taehyung yang dah siap menjamu selera di dapur...

“Kau masak ke?" Soal aku...

“Tak, aku beli" Balas Taehyung...

“Membazir je.. baik kau masak adalah juga gunanya dapur kau tu?" Muncung aku...

“Kau nak makan ke tak?.. kalau nak membebel baik kau blah?" Marah Taehyung...

Ceh.. cepat betul terasa wak?...

“Araseo" Aku terus duduk...

“Nah.. aku beli ramen jelah, kalau kau nak makan sedap-sedap kau masak lah sendiri" Taehyung...

“Tak sangka saiko ni, baik rupanya?" Sindir aku dalam tak sedar...

“Habis kau ingat, saiko ni kerja dia membunuh je ke?" Taehyung...

“Dalam tv macam tu" jawap aku...

“Nerd betullah?" Taehyung ‘poke’ dahi aku...

          Sakit...

“Btw.. aku nak panggil kau apa hah minah nerd?" Soal Taehyung...

“Kei" Balas aku...

“Kei?.. kei?.. kei?..kai?.. koi?.. kui?.. key .. kay?.. kaw?.. kuy.. koy?.." Taehyung...

Humm..kau ada masalah dengan nama aku ke?...

*Aura pembunuh aku mulai naik*

#siaplahkau

Sama ada kau yang saiko or aku yang saiko nanti ...

“Kaq? .. keikei? .. kaykei .. keiai .. kow ... Kaiy ..?" Taehyung...

                  DOOM..

*Kerusi sebelah Taehyung tiba-tiba saja hancur dek panahan mata syaiton aku*

“Owhh.. Kei?" Taehyung senyum petak...

        Takut lah tu...

Nasib kerusi, kalau kau?.. padanlah dengan muka alien kau tu...

                        ***
“Wei.. Kei kau nak kemana tu?" Soal Taehyung bila dia nampak aku bukak pintu rumah...

“Balik.. takkanlah aku nak tinggal sini kot?" Sindir aku...

“Tak salah, aku pun duduk sorang jew.. kalau kau nak boleh jew tinggal dengan aku?" Perlawa Taehyung dengan pandangan kosongnya...

Saiko?.. dia tak fikir ke, apa yang jiran belakang, depan , kiri, kanan , atas dengan bawah dia fikir nanti?...

Almaklum apartment wak.. .. jiran atas bawah, depan belakang , kiri kanan... Entah-entah dalam pun ade...

               🌈🌈🌈🌈🌈

         Otak pelangi

                        ***

“Lalalalala.. nanaanana .. uncle mutu!!.. putu kacang satu" Aku menyanyi-nyanyi kecil menuju ke rumah sewa...

*Terus aku berhenti menyanyi bila nampak susuk monster black.. a.k.a tuan rumah or encik Junghwan*

“Yow.. budak, bila kau nak bayar sewa rumah aku?" Soal moster black...

“Saya.. tak de duit lagi lah uncle hensem?" Aku buat muka cute ...

Walaupun muka kau macam monster black.. tapi terpaksalah aku puji jugak.. bagi meraih simpati kau...

“Aku tak kira, bayar sekarang or KELUAR!!!!" Marah monster black ...

“Duit saya dah habis.. tapi saya janji esok saya akan bayar?" Aku merayu...

“Esok-esok.. kau ingat aku percaya?.. dah mulai sekarang, kau pindah KELUAR!!!" Monster black...

    Sungguh kejam...

                       ***
Kejam.. aku nak duduk mana sekarang?...

Sobs..sobs.. huwaaa!!!...

“Tulah.. aku ajak tinggal sekali, kau tolak?" Tegur seseorang...

“Tae..hyung?" Aku terkejut...

Mamat saiko ni, ikut aku ke?...

“Jom, duduk dengan aku?" Ajak Taehyung...

“Ta..tapi?" Aku teragak-agak...

“Ikut jelah.. aku bukan nak bunuh or rogol kau?" Sindir Taehyung...

“Aku tak de duit nak bayar sewa?" Soal aku...

“Macam ni lah.." Taehyung melutut depan aku...

Dia ni dah kenapa?...

“Stay with me?.. you don't have to pay, just have to stay?.. stay with me.. no need any rent, just be my friend?" Taehyung...

              

Hati aku tersentuh .. memang betul pun.. sapa tak cair bila mamat hensem cakap macam ni?...

Tapi apasal.. aku rasa lain macam je ni?.. nak tolak?.. or terima?.. apa pendapat hati?..

  Wait jap aku dah angguk?...

“Come with me?" Taehyung tarik tangan aku...

                 BERSAMBUNG

PSYCHO HUSBANDWhere stories live. Discover now