Sha pov
____________________________________
Hanya kedengaran bunyi kipas menari. Dinding yang penuhi hiasan dalaman bercorak flora itu menjadi tatapan dua biji mata ini. Cantik *puji diri sendiri*. Sha sememangnya pandai dalam hal-hal begini. Walaupun dia agak kasar, tapi garizah keperempuanannya tetap ada. Sesekali Sha terigau dengan bayangan gelak tawa Laisy semasa mereka mula-mula menetap di sini. "Argh, buat apa aku nak ingat dia. Dia bukan kesah pon. Buat pening kepala ja ingat"Sha mencapai seluar ripped jeans dan baju t-shirtnya dan terus keluar daripada biliknya. Tiada sebarang solekan yang dikenakan dan dia terus beredar. Eiuw, Sha? Makeup? Sorry ler. That's not her. Simple but classy. Itulah prinsip dia. Takpayah over sangat. Bukannya makeup lepas tu boleh jadi neelofa ka apa,jadi badut boleh la. K tu bagi pendapat Sha la.
Ioi Mall
Tak ada apa yang menarik. Entah mengapa tempat ini menjadi lubuk bagi anak-anak muda untuk bersuka-ria dan berpeleseran. Bagi aku biasa-biasa sahaja. Aku hanya duduk di starbuck sambil melihat gelagat orang di situ. Sekadar untuk menghiburkan hati yang bosan ini. Dua biji mata ku tiba-tiba tertumpu pada seorang yang amat aku kenali. Ya memang tak disangkal lagi, itu memang dia tapi..
Aku terus mengatur langkah ku mengekori nya. Bukan apa cuma mahu kan kepastian. Kini kaki ku berhenti di Watson, kedai barangan kecantikan dan kesihatan yang menjadi kewajipan bagi setiap wanita untuk pergi, beli or at least window shopping.
Tak sah lagi, itu memang Laisy tetapi dengan penampilan yang berbeza. Pelik. Tak pernah-pernah Laisy bersolek sebegitu kalau keluar. And one more thing, pakaian dia. Dia mengenakan blaus yang agak ketat dan tudungnya agak singkat seperti biasa. Apa yang dah terjadi sebenarnya.
"Baru sebulan kau pindah daripada bilik aku, cepatnya berubah. Tak boleh jadi ni" kata Sha sendirian.
____________________________________
"Lipstick ada, highlighter ada, blusher ada, eyeshadow ada, foundation ada, eyeliner ada. Okay! Sekarang ni tinggal sentuhan keajaiban aku ja and after that haa amek kau confirm meletopzz la. Kalah neelofa. Opps sorry lofa kalau I curi patah amin u hehe""Oi gila ke ape kawan aku sorang ni cakap sorang-sorang. Minum ketum eh? Hahaha " kata Kiyna lalu melabuhkan punggungnya di kerusi plastik berhadapan Laisy di foodcourt.
"Mak aii banyaknya makeup, nak jadi stokis makeup ke ape ni Sha. Ni nak makeup semua ni kau nak pegi mana? Nakk itottt hehehe" sambung Kiyna, roommate baru Laisy or boleh panggil ratu so-sial.
"Kalut jela kau ni. Dah gi sana order subway untuk aku. Macam biasa ahh tau. Kacau jela orang tengah berangan ni eiii " kata Laisy sambil membuat muka comelnya.
Kiyna hanya akur. Entah kenapa harini dia tidak membantah. Mungkin sebab nak ikut Laisy kot. Em entahla. Laisy membelek telefonnya.
'Ting' -mesej masuk
Daripada Naz ❤
Jangan lupa ehh date kita malamni. Pakai lawa². Tak sabar nak jumpa bby I ni. Confirm letopzz hehe. see you this 8pm okay? Bye muah loveyouI takkan lupa la date kita 💗😘😆 don't worry I'll be there on time okay? See you there too. Bye muah loveyoutoo
"Senyum-senyum kenape tu.Nah aku belanja. Tapi.."
"Wah'ikhlas'nya kau ni. Thankyou. Haa nak ape? Nak ikut aku la tu. Haaa jom la"
Kiyna hanya tersengih macam kerang busuk. Tak sia-sia dia belanja Laisy kikiki. Bukan apa, Kiyna dah boleh agak yang Laisy nak keluar dengan Naz lagi. And confirm Naz akan bawak kawannya sekali iaitu , Hezry. Lelaki yang tinggi lampai, mempunyai badan yang tegap, mata yang sangat menawan, hidung mancung ala kira pakej la. Hehehe boleh la Kiyna menggedik dengan Hezry nanti.
"Pukul berape nak pegi? Dorang ambek? Nak pegi mana?" Kata Kiyna.
"Malam ni pukul 8. Dah makan cepat. Nanti aku bagitau lain."
Mereka tidak sedar mereka diperhati. Ya Sha daripada tadi mengekori mereka dan telah mendengar segala perbualan mereka. Walaupon Sha dan Laisy tidak tinggal bersama lagi, tetapi Sha tetap tidak melupakan Laisy. Ya walaupon x bersua dan bercakap, Sha masih mengambil berat akan rakan baiknya itu *used to be*
"Aku takkan biarkan kau ambek life Laisy and hanyutkan dia, Naz. NOOOO! NEVER"
____________________________________
Okay that's all for bab 3. Sorry for the late update, pendek ja and sorry sbb storyline bosan. Vote & komen okay? Thanks fr your support 💗💗💗💗
YOU ARE READING
Jahil
Teen Fiction"Aku. Bukan tidak ada agama. Pakaian? muslimah gitu. Tapi satu ja yang aku takdak,KASIH SAYANG. Sedangkan laut pon ada pasang surut, inikan pula iman aku kan?"