2.

2 0 0
                                    

Rose sa prebrala, ležala na podlahe pri stene. Otvorila oči. Z rozprašovačov na strope sa ako studený dážď lial voda. Vzduch bol plný štipľavého čierneho dymu. Prevrátila sa na mokrú suť a rozbité sklo. V hlave jej búšilo a zvonilo jej v ušiach.
Čo sa stalo?

Podoprela sa a sadla si. Bolela ju celá tvár. Dotkla sa líca. Brušká prstov jej pokryla krv. Prach jej zašpinil tričko a šortky, navlhnuté od rozprašovačov. Nohy mala natiahnuté pred sebou, na členku mala krvavú reznú ranu. Potriasala hlavou, aby si vyčistila myseľ. Okrem zvonenia v ušiach nepočula nič.


Napriek vode a dymu sa snažila poobzerať. V kuchyni zúrilo peklo. Cez dvere videla žiariť oheň. Všade sa šírili oranžové plamene. V kuchynskej stene zívala kostrbatá diera. Ako tykadlá z nej trčali kusy železa. Všade naokolo ležali zlomené kusy dreva.
Rose si nedokázala poriadne uvedomiť, čo vidí. Dokonalá jedáleň vyzerala ako bojisko. Zo stropu viseli kusy polystyrénu. Z rozbitých svetiel padali úlomky skla. Vzduch bol horúci ako v pekle. Nozdry jej zaplnil zápach spáleniny. Všade naokolo horeli kusy stavebného materiálu, vyzeralo to ako nočná mora.
Deti!

 
Rose sa ich v tom dyme snažila zachytiť pohľadom. Amanda omráčene sedela na zemi neďaleko nej, strnulo sa zdvíhala. Jej ústa vytvorili vydesený kruh. Po tvári jej štekali slzy. Na ramene jej krvácala rezná rana. Emily ležala s krčná pri dverách ako kôpka špinavej bielizne. Len Danielle sa pohybovala, utekala k dverám.
Náhle Rose všetko počula. Amanda vrieskala. Emily vzlykala. Alarm zvonil. Oheň blčal, rozprašovače šumeli a voda syčala. Ktokoľvek bol v kuchyni, je už mŕtvy. Musela odtiaľto dostať deti skôr, než to zabije aj ich.
Panebože, Melly!

Rose sa neisto postavila na nohy. Kolená sa jej podlamovali. V hlave jej hučalo. Miestnosť okolo nej sa točila. Snažila sa pozviechať. Toaleta, kam odišla Melly, bola oproti kuchyni, kde nastal výbuch. Strach jej zovrel srdce. Melly mohol ten výbuch zabiť.
Bože, prosím, nie!

Rose zvažovala všetky možnosti. Melly je možno uväznená na toalete. Ak sa nedostala von, nikto jej nepríde pomôcť. Nikto nevie, že je tam. Aj keby sa odtiaľ dostala, nevedela by, ako vyjsť z budovy.
Rose sa v panike zapotácala. Nevedela, čo má robiť. Dym hustol, vzduch bol čoraz horúcejší. Z kuchyne do jedálne šľahali plamene. Svetlá na strope popraskali a vysypalo sa z nich sklo.

Amanda a Emily sa pomaly pohybovali. Kráčali. Plakali. Boli v šoku. Potrebovali pomoc. Nedokázali si pomôcť samy. Boli to len deti.
Melly bola na toalete ďaleko odtiaľ. Na konci dlhej chodby vedúcej z opačného konca jedálne. Rose rýchlo premýšľala. Ak vyvedie Amandu a Emily von z jedálne na ihrisko, nebude mať čas dostať sa k Melly. Ak pôjde zachrániť Melly, bude tu musieť nechať Amandu a Emily, ktoré boli priamo pred ňou. Nemohla to urobiť a nemohla ani nechať zomrieť vlastné dieťa.

Bola to pekelná voľba v samotnom pekle. Rose mohla zachrániť Melly alebo Amandu a Emily.

Musela si vybrať.

Teraz.

Zachráň maWhere stories live. Discover now