Now!

31 1 4
                                    

Daar sta ik dan. In een plas water in mijn keuken. Ik draag een short en topje aangezien het weer geweldig is. Ik voel hoe weeën opkomen. Ik draai me om en waggel naar de keukentafel terwijl ik de pijn van de weeën verbijt. Er ontsnapt dan toch een gil terwijl ik Nialls nummer in toets. Het gebeurt onbewust dat ik hem bel. Ik denk dat ik mij nog steeds op mijn gemak bij hem voel. De beltoon voelt eeuwen te duren. Twee nieuwe schreeuwen ontsnappen. Ondertussen puf ik zoals de gynaecoloog me had geleerd. Het voelt aan alsof ik een hele dag moet wachten voor Niall daadwerkelijk opneemt.  Opnieuw ontsnapt een gil gevolgd door ik die begin te puffen.
'Brook alles oké?' Zegt Niall van slag. Ik schud mijn hoofd, maar realiseer me pas later, wanneer Niall niet antwoordt, dat hij me niet kan zien.
'Nee' mompel ik tussen het puffen door. 'Mijn water is gebroken. Ik ga nu bevallen!' Gil ik door een nieuwe opkomende wee. De verbinding valt uit. Niall heeft opgehangen? Daar sta ik dan met een verbroken verbinding en gebroken water te puffen in mijn keuken. Ik waggel naar de hal waar ik mijn schoenen probeer aan te trekken. Het duurt een hele tijd aangezien ik af en toe moet stoppen om te gillen of puffen. Eens ik ze aan heb, neem ik mijn handtas en trek de voordeur achter me dicht. Dan ga ik wel alleen. Wanneer ik de autodeur wil opentrekken stopt een auto met piepende banden voor de oprit waardoor ik niet weg kan rijden. Wat boos draai ik me om. Welke Pipo stelt zich daar nu. Opeens vliegen de twee voorste portieren open. Niall en Liam stormen naar buiten terwijl achterin ook een deur openvliegt. Harry en Louis zitten al op de achterbank met op Harry's schoot Daniella. Ik wil lachen maar een nieuwe wee komt op. Ik gil. Niall neemt mijn hoofd tussen zijn twee handen en verplicht me om hem aan te kijken. Zijn twee blauwe ogen kalmeren me. Ik slik. Hij begint rustig te puffen zoals we het hadden geleerd. Ik puf mee en ondertussen stappen we naar de auto toe. Liam ondersteunt mijn arm. Ze zetten me vooraan naast Niall en Liam kruipt achterin. Terwijl we rijden blijft Niall mee puffen. Ik vergeet dat de anderen er zijn.
'Niall!!' Gil ik de hele weg bijeen. Met bange ogen kijkt hij me aan.
'Ik moet nu bevallen! Zet de auto stil!' Roep ik tussen de weeën door. Hij kijk me aan alsof ik helemaal gestoord bent.
'Ik laat je niet bevallen in mijn auto! We rijden door.' Zegt hij helemaal van slag. Ik voel hoe hij opeens een pak meer gas begint te geven. Ik blijft puffen.
'Niall ik meen het!' De pijn wordt erger en ik kan het amper houden. Aan veel te hoge snelheid rijden we verder. We slalommen tussen de andere auto's door terwijl ik de weeën erger voel worden. Daniëlla steekt haar hoofd tussen de zetels van Niall en mij. Ze neemt mijn hand en kijkt me met haar rustige bruine ogen aan. Ze puft mee net zoals Niall had gedaan.
'Rustig zusje. Knijp maar in mijn hand als je ze voelt.' Ze had haar zin net uitgesproken wanneer ik er weer een voel opkomen. Ik knijp in haar hand en gil het uit. Ik zie aan Daniëllas gezicht dat ik haar pijn had gedaan.
'Sorry.' Mompel ik en wil haar hand loslaten. Daniella houdt het mijne vast en schudt haar hoofd. Ze wou niet dat ik losliet. Terwijl ik haar blijf aankijken hoor ik sirenes en Niall die vloekt. Ik draai me naar hem toe en zie hoe de politie tekens doet dat Niall aan de kant moet gaan staan.
'Daar hebben we geen tijd voor Horan!' Gil ik.
'We kunnen niet anders.' Zegt hij zelf volledig onder stress. Ongemakkelijk zet hij zijn zwarte range rover aan de kant. De politie blijf achter ons stil staan. Een magere maar brede agent komt aan Nialls raam staan. Daniël heeft zich intussen al achter Nialls stoel verstop.
'Van waar die haast meneer?' Vraagt hij kalm aan Niall. 'Dat was 20kilometer per uur teveel. Wat wil zeggen dat u 110 reed op een baan waar u 90 mag rijden.' Een enorme gil van de weeën komt uit mijn mond. De agent zijn rare blik vliegt van Niall naar mij. Zijn ogen zakken naar mijn dikke buik en mijn natte broek. Dan gaat zijn blik naar de overvolle achterbank waar Liam, Harry en Louis wat ongemakkelijk lachen.
'Ze moet bevallen.' Zegt Louis dan terwijl hij naar mijn buik wijst. De agent kijkt terug naar mij en Niall.
'Nu!!!!!' Gil ik nog luider. Agent veert op en knikt hevig.
'We escorteren u onmiddellijk naar het ziekenhuis mevrouw.' Zegt hij en wil weglopen.
'Daar hebben we geen tijd voor!' Roep ik nog luider en duw de deur open. Ik leg mijn benen naar buiten en geniet van de wind die mijn natte gezicht afkoelt. Zweet druppels rollen over mijn voorhoofd. Ik hoor hoe de agent een ambulance regelt en dat het uitermate dringend is. Niall is intussen ook al uitgestapt en vliegt naar mij toe. Hij gaat tussen mijn natte benen zitten, maar dat kan hem duidelijk niets schelen. Hij neemt mijn handen en kijkt mij strak aan.
'We gaan samen puffen.' En dat deden we ook. Ondertussen zijn alle anderen ook al uitgestapt. Liam en Louis ijsberen wat rond de auto terwijl Harry en Daniella bij ons komen zitten. De agent kijkt nogal verward wanneer hij Daniella ziet uitstappen, maar zegt niets. Ze lacht wat gegeneerd. Ze hurkt naast mij neer en neemt mijn knie.
'Nog heel even volhouden meid. Ze komen eraan.' Ik kijk Niall met grote ogen aan.
'Niall?!' Hij kijkt mij bang aan en knikt.
'Wat is er?' Hij neemt mijn hand nog steviger vast. Ik gil luider dan anders en begin te puffen.
'Ik voel het hoofdje! Ik ga nú bevallen!' Gil ik. Iedereen draait zijn hoofd naar mij toe. 5 bange blikken zijn op mij gericht. Er moet echt nu iets gebeuren.

"Hier is weer een nieuw stukje! :) ik hoop dat jullie het nog steeds goed vinden! Je mag gerust laten weten wat je ervan vind of vragen stellen indien iets niet duidelijk zou zijn :)
Dikke merci voor alles!
Ik hou van jullie ♥️
Veel liefs,
Jana💗"

JuniorWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu