Niall was net het huis uit. Weer naar de studio en ik was net te laat terug van de les om hem nog te zien. Dat wordt wachten tot vanavond. Ik besluit dan maar eerst het huis te kuisen voor ik aan mijn studies begin. Ik begin boven en zet wat muziek op. Al snel ben ik beneden en hoor net de bel gaan. Ik loop naar de deur en trek ze open. Daniella staat met een brede lach voor de deur. Haar gezicht vertrekt een beetje als ze mij in een oude training van Niall zit met een losse t-shirt, mijn haar helemaal in de war, maar toch in een staart en dan op mijn kuisschoenen. Ik lach wat scheef. 'Ik stoor?' Het klinkt niet echt als een vraag maar toch weet ik dat ik moet antwoorden. Ik schud mijn hoofd en duw dan uitnodigend de deur verder open. 'Alleen je schoenen uit doen als dat kan.' Ze lacht en knikt. Ze zet naast de deur haar mooie schoenen neer en wiebelt wat onwennig op haar roze sokken. Ik lach en doe tegen dat ze door mag lopen. Ze trippelt op haar tenen de living in. Ik ga met haar aan tafel zitten. Ze kijkt rond en lijkt het adembenemend te vinden. 'Wat denk je?' Vraag ik haar dan terwijl ik haar een tas thee geef. Ik neem zelf wat koffie en zet wat koekjes op tafel. Ze lijkt te schrikken. Haar bruine ogen staan triest en geschrokken. Het laat mij zelfs even schrikken. Haar ogen leken altijd te stralen en mee te lachen met haar mondhoeken die altijd omhoog stonden. Nu was het anders. Ik neem haar hand. Ze kijkt weg. 'Het is Harry.' Zegt ze dan. Haar stem trilt onder de emoties. Het enige wat ik hoop is dat niets ergs is. Mijn vingers houden haar hand nu nog steviger vast. 'Wat is er mis?' Ik probeer zelf niet te trillen. Nu heeft ze iemand nodig die sterker is dan haar en niet iemand die net als zij misschien kan beginnen wenen. Ze haalt haar hand van onder dat van mij en houd haar tas stevig vast. Haar knokkels worden langzaam wit. Ik slik. 'Hij wil niet gaan samen wonen. Hij geeft mij het gevoel dat hij niet verder wil gaan met mij. We wonen allebei in ons appartementje en ik had voorgesteld dat ik bij hem of hij bij mij kon intrekken en hij heeft het vlakaf afgekraakt. Ik weet niet wat ik moet doen.' Als ze is uitgepraat voel ik me slecht. Ik en Niall wonen hier samen en zijn nog niet zo lang samen als zij en Harry. Toch wonen wij al samen. Misschien heb ik haar jaloers gemaakt, hoewel dat niet mijn bedoeling was geweest. Nu nog steeds niet trouwens. 'Misschien moet je hem tijd geven? Hij heeft misschien wat impulsief gereageerd, maar hij veranderd misschien nog van gedacht. Het zijn jongens die zijn altijd impulsief en doen dingen zonder na te denken.' Probeer ik het een grappige wending te geven. Ze lacht klein en even ben ik opgelucht. Ze neemt een slok van haar thee. Ik sla nu ook mijn twee handen om mijn tas heen. De warme van de tas dringt in mijn handen en lijkt mijn hele lichaam te verwarmen. De stilte duurt steeds langer en wordt steeds ongemakkelijker. 'Hoe is het gisteren nog afgelopen?' Vraagt Daniella dan uit er niets. Mijn ogen worden groot en traag hef ik mijn hoofd op in haar richting. Even denk ik dat ze alles weet. Zou Niall iets gezegd hebben aan Harry? Daniella kijkt me raar aan. 'Met Niall die amper op zijn benen kon staan. Is hij boven geraakt?' Legt ze dan verder uit. Ik moet bijna lachen. Hoe stom kan ik zijn? Ik lach en knik dan. 'Moeilijk, maar ja.' Lach ik dan nog steeds. Daniella moet dan ook lachen. Dan gaat Daniella haar wenkbrauw omhoog. Ik stop met lachen en slik. Oke nu wordt het genant. Met mijn koffietas nog steviger in mijn handen kijk ik weg. Daniella stoot me aan, waardoor ik bijna mors. Ik kijk op. 'Vertel op!' Gilt ze dan. Ik lach en schud mijn hoofd. 'Ik dacht gewoon aan Niall zijn gedrag gisteren dat is alles.' Haar blik zegt mij dat ze mij niet helemaal gelooft. Ik kwam dus niet echt geloofwaardig over, maar het geluk staat aan mijn kant vandaag. Ze vraagt niet verder. Ik hoor de voordeur dichtvallen en dan komt Niall met zijn haar wat in de war en op zijn sokken de kamer in. Zijn grijze pull en jeansbroek staan hem prachtig. Ik bekijk hem volledig en lach wat scheef. Daniella doet hetzelfde en lacht. Niall kunt dan pas echt de keuken in. Hij kust Daniella op de wang zoals ze altijd doen als ze elkaar begroeten. Dan kijkt hij naar mij en lacht. 'Waar lach jij om?' Vraagt hij nepboos. Ik schud onschuldig mijn hoofd hoofd. 'Niets.' Lieg ik en buig naar voor om Niall duidelijk te maken dat ik een kus wil. Hij lacht en loopt naar de ijskast waar hij een appel neemt. Met een grijns bijt hij van zijn appel. Hij knipoogt naar Daniella, waardoor ze moet lachen. Ik sta op en loop naar Niall. 'Vergeet je niet iemand?' Vraag ik dan streng. Niall kijkt dood serieus naast mij de kamer rond. 'Ik heb Daniella begroet dus nee. Ik heb iedereen gehad.' Hij begint al snel te lachen en ik sla speels op zijn schouder. 'Pestkop!' Gil ik lachend. Ik hoor ook Daniella lachen. Dan legt hij zijn appel aan de kant en trekt me tegen zich aan. Ik leg mijn hoofd op zijn borstkas en kus hem daarna kort. Ik ga terug bij Daniella zitten. 'Ik ga maar eens. Harry is ook al thuis.' Ze duwt haar recht van de stoel en we nemen afscheid. Als ze weg is en ik terug in de keuken kom staat Niall van mijn koffie te drinken. 'Die is van mij!' Gil ik iets te kinderachtig. In mijn hoofd klonk het een pak beter. Niall grijnst en houdt de tas omhoog. Ik loop naar hem en spring maar kan er niet bij. Na heel wat gepruts en gespring morst Niall koffie over ons allebei. Ik gil en stap nat achteruit. Niall zet lachend de tas neer en komt bij mij staan. Ik geef hem lachend een duw. 'Dat wordt samen douchen.' Grijnst hij en trekt mij tegen zich aan. Ik stap achteruit en schud koppig mijn hoofd. 'Dat heb je niet verdient.' Zeg ik en loop hem voorbij. Niall springt terug voor mij en gooit mij over zijn schouder. Ik sla lachend op zijn rug en kont. 'Ik verdien het altijd!' Zegt Niall lachend en gaat met mij over zijn schouder de trap op.
"Heei koekies🍪,
Sorry dat het zo lang duurde. Ik heb het nogal druk gehad. Zelfs geen tijd om andere boeken te lezen 😱 ochja, andere keer dan maar ☺️ bedankt voor al jullie steun
Ik hou van jullie allemaal 😘
Super veel liefs,
Jana💖"
JE LEEST
Junior
FanficEen jaar is alweer verstreken. Niall en Brooklyn zijn gelukkiger dan ooit. Ze wonen nu alleen en Brooklyn is gaan studeren. One direction staat voor een tijdje niet op het punt om op tour te gaan, dus hun leven is zowat perfect. Alles lijkt in zijn...