Her şehir yeni bir umudun başlangıcı mıdır ?

8 1 0
                                    

Evinden yeni ayrılan bir çocuk düşünün daha yeni ergenliğe girmiş, annesinden babasından ailesinden ayrılıyor.Tabi o aralar yaşı 15; artık büyüdüm diyebilecek yaşta, artık kendini kanıtlamak ve başarılarına bir yenisini daha eklemek istiyor.Yatılı bir lise kazanmış , polis koleji sınavlarına katılmış, o yılki yapılan lise sınavından beklenenden az da olsa yine de iyi denebilecek bir liseyi kazanmış bir isim Ali.Boyu yaşıtlarına oranla biraz kısa, vücudu daha oturmamış derslerine çalışan inek denilecek bir tip. Teneffüs zillerinde bile bazen kendi içinde düşünür dışarı çıkmaz ya kitabını okur ya da sessiz sakin ortalığı seyrederken içinde binlerce tilkinin döndüğü bir beyine sahip.Evinden yeni ayrıldığı o gün 'ÇÖM' kelimesi ile karşılaşmış ve yurtta sınıf olarak büyük olan ağabeylerinin şakalarına maruz kalacak bir insan. Gerçi hemen hemen her sene değişen bir adete tanık olacağı için bu duruma alışmış bir 'BELLETMEN ÖĞRETMEN' kadrosu. Artık bir hafta bu kurallara izin verilen bir yerde yaşıyor Ali. Sınıfında her şehirden insan kızlı erkekli yatılı bir öğretmen lisesi. Herkes neredeyse evinden, sıcacık yatağından yeni ayrılmış umutları olan gencecik insanlar.

Ali'nin ilk gecesi yurtta ve odası 4 kişilik. Ranza sisteminde altta yatıyor ve yatılı okulda hafta sonu telefon ile serbest bir ilişkisi olurken hafta içlerinin bu düzeni bırakacağını ve belli başlı kurallar altında yaşayacağını öğrenen bir genç. İlk gün tanışma sohbeti nereleri olduklarını öğrendiği bir zaman diliminde sessiz sessiz oturan sadece arkadaşlarını dinleyen, ona soru sorulmadığı takdirde susup onları tanımaya çalışan bir genç Ali. Ali bu arada şehre yeni inen ortalama bir ilçede büyümüş fakir denilebilecek bir ailenin çocuğu. Zaten o yaşına kadar da pek fazla bir yer gezmemiş hep çalışmış yaz tatillerini boş geçirmemeye özen göstermiş ailesine yardım etmeye çalışan birisi. Suskun ama girişken , insanlar ile fazla muhatap olma konusunda ticareti iyi bilen ama şakalaşmaları filan fazla bilmeyen ısınmadığı samimi olmayı yıllar geçince kendi çevresine dönebilen bir insan.Hayatı hep ciddiye küçük yaşlarda almış ve bu yaşamında da hep başarısını çalışmasına borçlu olan birisi.

Ali'nin arkadaşlarına geçersek Bayram ve Taha 2'si şehirli birisi de Ali gibi fakat gezip görmüş denilebilecek bir insan ilk izlenim olarak Mustafa.Gecenin yalnızlığında kendilerini artık yatağa bırakma vakitleri geldiğinde olacaklardan habersiz , hüzünleri ile savaşan, ailesini özleyip yatakta bir sağa bir sola dönen, hiç olmamış gibi yapan ama gözü kan çanağına dönmüş bir insan takdir edersiniz ki Ali.Fakat uykunun galip geldiği bir zamanda odadaki bütün herkesin uyuduğu ve üst sınıftakilerin tek tek odaları gezip gruplar halinde yeni gelenlere şakalar yapmaları.Bu şakalardan nasibini Ali'nin odasındakiler de alıyorlar tabi . Sabah kalktığında herkesin birisinin birisinin yüzüne eline koluna bakması sonucu uyku sersemliği ile daha olayın ne olduğunu anlayamadan lavabolara koşan bir insan grubu ile karşılaşıyorlar artık bu zamanda. Sabah etütü yaklaştı ve herkes okul elbiselerini ilk defa giyecek ve bu yılki okulu açacaklar. Ali'nin yüzünde mentöllü diş macunu, üstündeki Taha'nın yüzünde ayakkabı boyası, Bayram'ın kolunda 5 litrelik bir boşalmış su şişesi ve oğlanın ıslak ıslak yataktan şaşırarak kalkması. Diğerinin ise  yatağa bantla bağlanmış bir beden ve Mustafa'nın şaşkın hali..

Sabahın köründe kalkmış insanlar ve kahvaltılarını yapmayıp kurallara uyacak 1 saat çalışmanın ardından kahvaltıya inebilecek bir öğrenci grubuna sahip bir lisede okuyor artık Ali. Zamanla bu gibi durumlara alışacak kitap okumaya çalışacak, derslerine çalışacak, daha  çok uyuyup düşünecek bir insan Ali çünkü kendi iç yapısı ile geldiği ortamı anlamaya çalışan ve susan bir insan . Geçecek bir seneden habersiz kızlar ile aynı çatıda yaşıyor denilecek bir karma yurt okulunda kalan bir yaşamın başlangıcı..

ALİ'NİN YAŞAMIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin