BAB 1

77 2 0
                                    

Isnin,4 Januari

Hari ini merupakan detik paling bahagia dalam hidup saya !Ditempatkan duduk bersebelahan dengan Zul Irfan di dalam kelas..Oh,macam mimpi pula!Terima kasih cikgu Nellydia kerana mendekatkan lagi diri dengan jejaka idaman saya..

    Eh,tetapi saya tidaklah duduk betul2 di sebelahnya macam pengantin di atas pelamin..Pelajar lelaki dn perempuan mana boleh duduk bersebelahan kerana bukan muhrim..Jadi janganlah salah faham.Tempat duduk saya di lorong sebelah kanan manakala tempat duduknya di lorong belah kiri..Masih ada lagi yg memisahkan kami.

     Sebenarnya...seumur hidup saya di SMK SRI BANGSAR , inilah kali pertama saya berada begitu dekat dengannya..Waktu dapat tahu bahawa kami bakal belajar dlm satu kls yg sama, hati sudah dihujani dgn bunga2 cinta!Kini bolehlah saya selalu menatap senyuman manis bak gula kapasLesung pipitnya yang terlekuk elok itu memenag sungguh menawan dan mebgancam hati..Kulitnya juga mulus;putih dan lembut bagaikan disapu losyen satiap hari..Alahai!!boleh jafi angau separuh mati !Nampaknya ini permulaan tahun baru yg hebat...

Selasa,19 Januari

      Oh my diary!Hari ini kacak sungguh melihat Zul Irfan memakai sepasang baju melayu..Memang gayanya seperti mahu pergi menikah dgn saya..Amboi....amboi...amboi gatalnya! Hehehe...bergurau sahajalah!

      Sebenarnya Zul Irfan diberi anugerah atas penyertaannya dlm pertandingan mencanting batik dn mengukir kayu..Oh,sudahlah dikurniakan  wajah kacak bak penyanyi korea dari kumpulan BTS iaitu Jungkook,berbakat besar pula.Saya sudah lama tau...Zul hebat dlm bidang seni lukisan..Tangannya halus berseni..Hampir kesemua mural dan lukisan di dinding sekolah juga hasil karya seninya..Serius ..dunia Sri Bangsar menjadi warna warni ..

       Hmm..tiba2 saya teringat saat kali pertama bertentang mata dengannya..Sejak itu saya sentiasa mahu ambil tahu tentang Zul Irfan....

Rabu,14 Januari

      Huh..geram saya !Geram sungguh hati ini dan berapai api mata melihat pelajar2 perempuan itu tergedik dgn Zul Irfan..Berani mereka beri surat dan hadiah coklah !!Huh...nasib baik saya sabar orgnya kalau nak diikutkan , mahu saja saya tarik rambut dan setiap seorang dari mereka...

        Nasib baiklah Zul Irfan ini jenis kalis usikan dan godaan..Hahah..Kelakar tengok muka budak2 yg merah padam dan terkulat kulat sewaktu jejaka idaman saya tolak dgn baik hadiah pemberian mereka..Memang Zul Irfan ini lain mcm sungguh..Bukan sukakan perhatian,bkn lelaki yg mengambil kesempatan!

           Walaupun dilahirkan dgn wajah kacak,dikurniakan pula bakat seni yg hebat..tetapi dia langsung tidak berlagak.Ketika menolak pemberian hadiah para peminatny tadi,wajahnya juga hanya dihiasi dgn senyuman manis..Alahai....walaupon kena reject ,tapi hati lansung tidak sakit kerana senyuman manis Zul Irfan..

               Zul Irfan.......Saya semakin suka pada awkk...😍😍

Khamis,17 Mac

          Harini kena balik lambat sbb ada kls tambahan..Semasa berjalan pulang tiba2 pula saya terdengar bunyi kucing  mengiau ngiau...Oh...saya mmg sngt sukakan  kucing..Jadi mata melilau lilau mencari kucing tersebut..Rupa rupanya,ada seekor kucing telah terperangkap di atas pokok...Hishh....apa punya kucing lah...!!Tahu memanjat tapi yidak tahu turun...Kesian betul!!Tetapi mcm mana nk tlg...saya sendiri pon x reti memanjat pokok..

                Tiba-tiba entah dari mana,Zul Irfan muncul..Lalu tanpa berfikir panjang,dia terus bertindak ala ala superhero..Memanjat pokok dn menyelamatkan kucing tersebut..Terkejut dibuatnya...Terus saya bersembunyi kerana tidak mahu dia menyedari kehadiran saya...X sangka,Zul Irfan bertindak  begitu..Adakah dia juga pencinta kucing sepeeti saya ??Jika benar,memang ada jodoh...Heheheh...

Jumaat,8 April

            Hati saya benar2 tersentuh dgn kejadian hari ni..Kalau hendak tau sewaktu saya berjalan pulang dari sklh sebentar tadi,mata ni menyaksikan  betapa seseorg  manusia itu blh kelihatan indah dari luar dn dlm...

             Oh serious! Dia memang seorg yg berhati mulia ..Sepanjang berjln pulang dari sklh ,entah berapa bnyk kebaikkan yg telah dilakukan olh Zul..Berguni guni pahala dikumpul kan...sempat dia bersedekah dan menolang org OKU melintas jln ...Semuanya dilakukan dgn wajah yg ikhlas , terseny manis sangat...

             Aduhai!! Zul Irfan..Kenapalah awk begitu sempurna di mata saya??

            Mungkin ada yg tertanya tanya mcm mana saya blh tau segala gerak gerinya ??Ahah!! Tentulah saya mengekorinya tetapi bkn ikot sepanjang masa...Kebetulan tadi terserempak..

             Memang berbeza  sungguh dgn pelajar lelaki lain...Terutamanya Fahrin dn Yusry,hero2 SMK SRI BANGSAR yg sombong mengalahkan anak perdana menteti,VIP...

               Berbeza sangat dgn Zul Irfan..walaupon biasa2 ,terlalu sederhaa.....tetapi sebenarnya yg sedap pada pandanga mata ..Wah..ini dh mcm karangan BM pula!!..Yalah..di mana lagi saya mahu luahkan isi hati ini kalau bkn dgn diary ni...wahai diary kesayanganku..Simpan semua rahsia ini ...ia kekal antara kita 

Sabtu,21 Mei

           Hushhh...penatnya harini !!Baru balik dari sklh kerana ada latihan bola jaring ..Kenapa saya libatkan diri saya dlm hal2 begini?Padahal x minat pon sukan...Sebenarnya...Zul Irfan merupakan ahli kelab bola jaring..maka saya pon masuk latihan bola jaring ni...Hehehe..Blh saya luangkan masa bersamanya di luar wamtu sklh seperti latihan bola jaring.

         Oh....demi jejaka yg satu ini...saya sanggup harungi segalànya..

Ahad,12 Jun

          Hurghhh...Bosannya hujung minggu begini..Seronknya kalau dapt lakukan aktiviti berfaedah like Zul Irfan ! Tadi saya baru lihat dia post gambarnya melakukan aktiviti berfaedah di INSTAGRAMNYA Iaitu ZulIrfan_..Hari2 Ahad begini dia akan habiskan masanya dgn melukis dn mewarna bersama adiknya..Kemudian hasil seninya dihantar ke laman sosial iaitu Instagram..Twitter....Facebook...Cantik cantik hasil lukisannya...PICTURE PERFECT!!!!!!!

             Sebagai fans Zul..Saya memang simpan semua koleksi gambarnya..Kadang2 dicetak dan letak di dlm frame di bilik tidur..Saya seotg saja fans yg menghargai hasil seni dia...Pasti dia akan jatuh hati pada saya...

              Hmmm...Back to reality!!Janganlah bermimpi di siang hari..Walaupon sekelas dn duduk bersebelahan dengannya,namun kami tidak bertegur sapa ...Nama saya pon dia tidak tau..Saya ini ibarat enggang..😔😔..Saya ini burung pipit saja..Dia sesuai dgn cantik seperti "The Wannababes"..Mana mungkin padan dgn saya yg berkaca mata tebal,memakai braces..Urgh..I'm such a loser!!

            Itu sbb jugalah....selama 3 thn ini,cinta dlm hati hanya dipendam menjadi pekasam..Biarlah saya menjadi pemerhati dn fans ala2 secret admirer sahaja....X mengapalah , diary..Itu sudah cukup membahagiakan..

Yang Benar,
Amira.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 17, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Cinta Secret Admirer💕💕Where stories live. Discover now