Fasyah sedap melayan selera makannya . Sibuk dia menyuap makanan ke dalam mulut , tiba-tiba sepasang suami isteri lebih kurang 40-an datang ke arah meja Fasyah dan Rezza .
Sampai sahaja mereka di hadapan meja . Dengan segera Rezza bangun dan salam kedua-dua orang tua itu . Fasyah dengan muka yang blur 😐 masih dengan makanannya hanya memandang mereka bertiga .
Rezza yang sedar Fasyah masih duduk dan makan segera menyuruh Fasyah bangun . Fasyah terus bangun dan senyum sambil mengunyah makanan yang masih ada di mulutnya . Kedua -dua orang tua itu senyum melihat gelagat kami berdua .
Rezza : err.. Mom , dad.. Ini kawan rezza , fasyah..
Fasyah hanya menghulur tangannya untuk bersalam dengan perempuan tua itu yang di kenali ibu rezza . Ibu rezza senyum dan membalas salaman Fasyah .
Ibu Rezza : ouhhh Fasyah... Ermm , kamu boleh panggil aunty , aunty Mira okay ? Ini suami aunty , panggil je dia uncle Rizzal .
Fasyah : baiklah aunty dan uncle *senyum*
Rezza menutup mulutnya menahan ketawa kerana kesopanan yang ditunjukkan fasyah di depan orang tua nya .
Aunty Mira : hah rezza , jemput kawan kamu ni makan..
Rezza : dia tak payah dijemput mom , pandai hilang.. Rupa rupanya ambil makanan . Tengok , penuh meja ni oleh makanan dia .
Aunty : biar lah dia makan puas puas , memang makanan tu untuk di makan . Haih , dah.. Mommy nak layan tetamu yang lain .
Rezza : okay..
Semasa aunty berjalan , uncle Rizzal sempat memberi isyarat kepada Rezza . Lalu Rezza membalas dengan thumb up .
Fasyah sudah sibuk dengan makan . Rezza kembali duduk di kerusinya .
Fasyah : lepasni ada apa ?
Rezza : hmm , jap.. Kalau tak silap lepas makan ada tari menari di tengah-tengah sana .
Fasyah : ouhh..
Selepas kenyang , fasyah bermain dengan phonenya . Dan tiba-tiba ada message masuk . Lalu dia membukanya .
ON CHAT
Hey Fasyah..
Tengah buat apa..
Kat mana tu ?
Hey..
Kan ada saya post kat FB sana tu . Tak baca eh ?
Saya baru habis makan ni . Kenyang gilee.. Biasa lah . Free..
Ouhh , rezza mana ?
Ade.. Kat depan saya ni hah .
Kenapa ?
Takda.. Saja tanya .
Bila majlis tu habis ?
Tak tau . Okay dah lah . Byee..
END CHAT
Fasyah berhenti bermain phone apabila aturcara bercakap tentang aktiviti mereka seterusnya .
Aturcara : okay sambil makan kita akan menari.. Sesiapa yang nak menari boleh pergi ke ruangan tengah
Rezza menghulur tangan ke Fasyah untuk mengajak menari bersama . Fasyah senyum . Mereka ke ruangan tengah sambil berpegangan tangan dan diikuti tetamu yang lain .
Lalu mereka pun menari mengikut music yang di mainkan
Rezza : pandai juga kau menari ya *smirk*
Fasyah : er hihi.. Aku seorang penari time darjah 5
Rezza : ouhh.. Patutlah badan tak keras..
Bersambung..
YOU ARE READING
Highschool Love to College Love ?
Novela JuvenilMula ii takda perasaan apa ii kat dia . Tiba ii datang rasa minat dan bertukar menjadi sayang . Di pendam hingga ke college.. Siapa suka siapa ? Junior dan Senior ? " are you want to date with me ? 😃"