3. BÖLÜM:Ormanda Bir Ninja
Yemekten sonra kalacağımız hana gittim.Hancı beni çok iyi bir şekilde karşılayıp odamı gösterdi.Odaya gittiğimde direk manzaram nasıl diye bakmak için pencereye yöneldim.Karanlıkta gölgeye benzeyen bu karaltımsı yaratık veya insan bir ninja gibi dalların üstünde zıplayarak gidiyordu.Ne olduğunu bilmiyordum.O adamda kimdi?Sonra biraz rahatlamak için müziği açtım.Burası eski bir han olduğu için müziklerde eskiydi.Aslında pek sevmezdim seksenlerin müziklerini ama bu müzikler bana ninni gibi gelmişti ve birkaç dakika sonra uyudum.
Kalktığımda dedektif kahvaltısını yapıyordu.''Gelsene Balbazar bir şeyler ye.''dedi.Dün akşam gördüklerimi dedektife anlatıcaktım ama dedektifin bana söylediği şeyi hatırladım.''Asla emin olmadığın şeyleri söyleme!''
Kahvaltıyı bitirdikten sonra köşke geri döndük.Olağan dışı hiçbir şey yoktu.Kuşlar sanki bir konser veriyormuş gibi ötüyordu.Bay Space daha yeni kahvaltısına başlamıştı.Bizi kahvaltıya çağırdı ama biz yeni yediğimiz için bu teklifi nazikçe reddettik.Dedektif olay mahalini gezmek istiyordu.Hırsızlar hiçbir şey çalmamışlardı.Ben dedektife:
''Niye hiçbir şey çalmamışlar ki?'' .
''Çalmamışlar değil Balbazar çalamamışlar ama neden?Bence bunun cevabı uşakta veya hizmetçide bulacağız.Hadi artık sorguya başlayalım.
********
4.BÖLÜM:Suçlu Yine mi Uşak
Dedektif:
''Öğrendiklerime göre olay günü siz dışarıdaymışsınız Uşak Stone.Neden gitmiştiniz?''
''Su boruları hasar görmüştü.Her tarafı su basmıştı.Tesisatçı çağıracaktık bayım ama ulaşamadıkBurası küçük bir kasaba tesisatçı ya evindedir ya da bir başka evde iş üstündedir. Bu yüzden onu bulmak için dışarıya ben çıktım ama hiç bir yerde onu bulamadım.
''Siz dışarıya çıktığınızda ve eve geldiğinizde saat kaçtı?''
''Dışarıya gittiğimde saat 22:00 sularındaydı.Eve gelmemde bir saat sürdü.''
''Eve geldiğinde hırsız hala köşkte miydi?''
''Evet ben geldiğimde evdeydi.Ufak bir kavgadan sonra pencereden kaçtı.Canını zor kurtardı.Bi yakalasaydım onu...''
''Saolun bu kadar yeter.Bize her şeyi anlattığınız için teşekkürler.İyi günler Bay Stone.''
*****
''Evet Balbazar uşağımızla ilgili neler düşünüyorsun?''
''Uşak soyadının anlamı gibi taş gibi.Yani güçlü bir yapısı var.Bu da hırsızı gerçekten dövüp kaçırabileceğini gösterir.''
''Afferin Balbazar iyi düşünüyorsun başka.''
''Ama tabi dövmemişte olabilir.Bunları o kurmuşta olabilir yani hırsız bence o.''
''Çok dedektiflik romanı okumuşsun Balbazar.Her zaman suçlu uşak olucak diye bir şey yok.Bence uşak doğruyu söylüyor.O adam kimse bugün de köşke gelecek ve aradığı şeyi bugün bulucaz.Bu davayla ilgili yapabileceğimiz pek bir şey kalmadı.Gerisini gece göreceğiz.''
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kuralsızlar
AdventureHer şey küçük bir hırsızlık olayıyla başladı.Gizli bir örgüt bir takım eşyaları çalıyor.Bu eşyaları ne yapacaklar. Balbazar yanında çalıştığı Dedektif Coyhun gibi iyi bir dedektif olmak ister.Onu bekleyen ilk görevinde bakalım o ve arkadaşlarını nel...